Goatz-utvecklarna trollar fans – otrevligt eller smart pr?

Robot
Goatz-utvecklarna trollar fans – otrevligt eller smart pr?
Medlem
Goatz-utvecklarna trollar fans – otrevligt eller smart pr?

Nej, nu känner jag mig lite kränkt.

Medlem

Är personligen ett fan av zombiespel med detta tror jag faller lite utanför min personliga smak. Annars så var det ganska roligt sätt att marknadsföra på. Rå humor och lite barnslighet är kanske det som behövs för att tvätta bort alla som pratar om hur bra storyn är, hur revolutionerade allt annat är. (läs Molyneux mfl.)


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Folk gillar ju dom, då säljer allt


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent

Vad man än tycker om greppet så är det ju ändå något väldigt befriande med en utvecklare som får kommentaren "Zombies suck and are totally played out at this point . What a piece of shit" och svarar: "wow tim you sound like a really charming person you must be super popular".


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

ELF
Medlem

Hehe, underbara utvecklare. Känns ju inte så konstigt med sådana oseriösa svar. Det får man ju nästan räkna med då spelet i sig är halvseriöst.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Jag har inga direkta problem med svaren. Hade de dissat folk höger och vänster oavsett vad de skrev hade jag kanske känt annorlunda, men nu pikar de ju (vad jag kan se) bara folk som lämnar otrevliga, överdrivet negativa eller irrelevanta kommentarer.

Dessutom är det ju ganska lättsamma pikar. Om någon klagar på att DLC till ett indiespel som släpptes för över ett år sedan inte är gratis, då blir åtminstone jag lite glad över att se utvecklaren bita tillbaka på ett humoristiskt vis.

KoP
Medlem

Dom har ju rätt. Generation gratis behöver lära sig att allt i livet inte flyger ner av sig själv i fickan. Ibland måste man ju jobba lite för att förtjäna något.

Medlem

Säger allt om målgruppen om inte annat.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Avstängd

Skulle kunna vara EA's ord.

Medlem
Citat:

Gareth Morris: I would like to be downloadable please
Goat Simulator: gareth are you high, there is no way you can download a person

Haha, trött humor. Jag älskar't! Jag har inga problem med detta så länge man håller svaren på komisk nivå och undviker personliga angrepp.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Jag har precis nyss fått zombie-dlc gratis genom Steam.
Ska testa senare. Låter kul.


signatur

autograph

Inaktiv

De blir äldre å äldre som skriver liknande skit som en 12-åring skrev för 10 år sen, så de är väl bara att svara med liknande mynt.
Själv så bryr jag mig lite om deras goat sim, men antar att tanken är att ett djur i fångenskap ska släppas fri å röja runt.

Medlem

Klockrena svar. Trötthumör ftw!

1
Skriv svar