Äntligen!

Medlem
Äntligen!

Vad glad man kan bli när man möts av sånt här i inkorgen. Den ruggigt svåra kursen i tyska för ekonomer är äntligen färdig. Jag presterade till och med så bra att jag har möjlighet att fortsätta på nästa nivå om jag vill. För det kommer ju att hända.

[ia=1062636; medium]
Achievement unlocked: Achtung, baby!

Imorgon ska jag presentera min kandidatavhandling om hur man kan förbättra universitetskurser med hjälp av datorspel. Önska mig lycka till.

#blogg


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Skägg.
10 Chambers
Äntligen!
Citat:

kandidatavhandling om hur man kan förbättra universitetskurser med hjälp av datorspel

Låter ju tokintressant!


signatur
Medlem

Lycka till!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Citat:

kandidatavhandling om hur man kan förbättra universitetskurser med hjälp av datorspel

Låter ju tokintressant!

Eller hur! Det är ett relativt outforskat område som kan öka studenternas motivation och inlärningsförmåga hur mycket som helst. Jag kan länka den färdiga versionen här i bloggen när språkgranskningen är färdig.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Good luck, schmuck!

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Citat:

kandidatavhandling om hur man kan förbättra universitetskurser med hjälp av datorspel

Låter ju tokintressant!

Eller hur! Det är ett relativt outforskat område som kan öka studenternas motivation och inlärningsförmåga hur mycket som helst. Jag kan länka den färdiga versionen här i bloggen när språkgranskningen är färdig.

Do it!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Citat:

kandidatavhandling om hur man kan förbättra universitetskurser med hjälp av datorspel

Låter ju tokintressant!

Eller hur! Det är ett relativt outforskat område som kan öka studenternas motivation och inlärningsförmåga hur mycket som helst. Jag kan länka den färdiga versionen här i bloggen när språkgranskningen är färdig.

Om jag hade kunnat studera genom att spela Quake II & III i min ungdom hade jag kunnat glida igenom skolan på en räkmacka.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Tyska för ekonomer. I wish Monty Python kunde säga något roligt om detta.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Tyska för ekonomer. I wish Monty Python kunde säga något roligt om detta.

Föreställer mig en bunt arga byråkrater i bruna uniformer.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

"Imorgon ska jag presentera min kandidatavhandling om hur man kan förbättra universitetskurser med hjälp av datorspel. "

Vore det inte enklare att studera hur datorspel förstör studier?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Tyska för ekonomer. I wish Monty Python kunde säga något roligt om detta.

"Landlady leads Mr and Mrs Johnson over to a table at which Adolf Hitler is sitting poring over a map. He is in full Nazi uniform. Himmler and Von Ribbentrop are also sitting at the table with him, Himmler in Nazi uniform and von Ribbentrop in evening dress, with an Iron Cross.

Hitler Ach. Good time...good afternoon.

Landlady Ooh planning a little excursion are we Mr Hilter?

Hitler Ja, ja. We haff a little... (to others) Was ist rückweise bewegen?

Von Ribbentrop Hike.

Himmler Hiking.

Hitler Ah yes, ve make a little hike for, for Bideford.

Johnson (leaning over map) Oh well, you'll want the A39 then...no, no, you've got the wrong map there, this is Stalingrad, you want the Ilfracombe and Barnstaple section.

Hitler Ah! Hein...Reginald you have the wrong map here you silly old leg-before-wicket English person.

Himmler I'm sorry mein Fuhrer. I did not...(Hitler slaps him) Mein Dickie old chum.

Landlady Lucky Mr Johnson pointed that out, eh? You wouldn't have had much fun in Stalingrad, would you...(they don't see the joke) I said, you wouldn't have had much fun in Stalingrad, would you, ha, ha, ha?

Hitler Not much fun in Stalingrad, no."


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:

"Imorgon ska jag presentera min kandidatavhandling om hur man kan förbättra universitetskurser med hjälp av datorspel. "

Vore det inte enklare att studera hur datorspel förstör studier?

Spel förstör inte studier. Beroendemässigt beteende förstör studier oavsett vad man missbrukar. Jag vill hålla mig till konstruktiv forskning.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av azynkron:

"Imorgon ska jag presentera min kandidatavhandling om hur man kan förbättra universitetskurser med hjälp av datorspel. "

Vore det inte enklare att studera hur datorspel förstör studier?

Spel förstör inte studier. Beroendemässigt beteende förstör studier oavsett vad man missbrukar. Jag vill hålla mig till konstruktiv forskning.

Let me rephrase: Undersök hur studier förstör din speltid.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av azynkron:

"Imorgon ska jag presentera min kandidatavhandling om hur man kan förbättra universitetskurser med hjälp av datorspel. "

Vore det inte enklare att studera hur datorspel förstör studier?

Spel förstör inte studier. Beroendemässigt beteende förstör studier oavsett vad man missbrukar. Jag vill hålla mig till konstruktiv forskning.

Let me rephrase: Undersök hur studier förstör din speltid.

Enkelt. 120 timmar GTA V istället för 600.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Tyska för ekonomer? Tryck pengar tills vi inte är i skuld längre? Kan möjligen blanda ihop det med tysk ekonomi....

Ska bli intressant att läsa den! Då kan jag lägga fram svart på vitt för flickvännen att jag inte alls spiller tid, jag hjälper mitt plugg på traven!


signatur

Submission is for the weak

1
Skriv svar