Svenska gudsimulatorn Crest finns nu på early access

Robot
Svenska gudsimulatorn Crest finns nu på early access
Medlem
Svenska gudsimulatorn Crest finns nu på early access

Intressant koncept blir att hålla ett öga på detta.

Medlem

Konceptet ser intressant ut, men grafikstilen får mina ögon att göra ont.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Hade en del kul med From Dust eller vad det heter till konsoll - detta verkar vara besläktat.

PC blir det aldrig för min del - så detta går bort.

Medlem
Skrivet av LariosoDog:

Hade en del kul med From Dust eller vad det heter till konsoll - detta verkar vara besläktat.

PC blir det aldrig för min del - så detta går bort.

Va.

Medlem
Skrivet av Prixm:
Skrivet av LariosoDog:

Hade en del kul med From Dust eller vad det heter till konsoll - detta verkar vara besläktat.

PC blir det aldrig för min del - så detta går bort.

Va.

Är det verkligen så svårt för alla PC fanboys att begripa att alla inte är intresserade av att lägga tio till femton tusen kronor vart tredje år bara för att kunna spela alla nya spel på de högsta grafikinställningarna?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Akronym:
Skrivet av Prixm:
Skrivet av LariosoDog:

Hade en del kul med From Dust eller vad det heter till konsoll - detta verkar vara besläktat.

PC blir det aldrig för min del - så detta går bort.

Va.

Är det verkligen så svårt för alla PC fanboys att begripa att alla inte är intresserade av att lägga tio till femton tusen kronor vart tredje är bara för att kunna spela alla nya spel på de högsta grafikinställningarna?

Man behöver inte lira alla nya spel på högsta grafikinställningarna

Medlem

Molyneuxs karaktärsbetéende har tyvärr satt så pass djupa spår i mig att så fort jag läser ordet "gudssimulator" så dras tankarna till uppskjutna deadlines, svikna löften, skurna features och så vidare...

Tragiskt då det är en genre med grym potential

Medlem
Skrivet av Akronym:
Skrivet av Prixm:
Skrivet av LariosoDog:

Hade en del kul med From Dust eller vad det heter till konsoll - detta verkar vara besläktat.

PC blir det aldrig för min del - så detta går bort.

Va.

Är det verkligen så svårt för alla PC fanboys att begripa att alla inte är intresserade av att lägga tio till femton tusen kronor vart tredje är bara för att kunna spela alla nya spel på de högsta grafikinställningarna?

mitt största prob med xbox playstation är ju kontrollen kommer nog inte under min livstid känna mig bekväm med det sättet att styra och sikta annars älskar ja soffspelande dock blir det mest försöka hitta turnbased så man kan chilla på ps och xbox

Medlem

Min kommentar var lite korthuggen kanske.

Vad jag ville var att tipsa för den som gillar denna typen av spel och har konsoll - From Dust kostar 139 kr på Xbox såg jag. Hade det på PS3 2011 när det kom.

Man skapar fördämningar för vatten så öarna får växtlighet att tillta, totempåle sätts upp och en stam folk kan flytta dit och lite annat så växer en civilisation fram, typ. Lite underfundigt och pussligt för den som missat det - och som jag spelar på konsoll.

Grafiken var betydligt bättre än för detta spelet i artikeln i alla fall. Såg väldigt spartanskt ut.

Sedan spelar jag inget annat än Solitaire som följer med på PC och schack - så denna gudsimmen blir inte aktuell i vilket fall. Det är ok att några blir provocerade av det.

Medlem
Skrivet av Akronym:
Skrivet av Prixm:
Skrivet av LariosoDog:

Hade en del kul med From Dust eller vad det heter till konsoll - detta verkar vara besläktat.

PC blir det aldrig för min del - så detta går bort.

Va.

Är det verkligen så svårt för alla PC fanboys att begripa att alla inte är intresserade av att lägga tio till femton tusen kronor vart tredje år bara för att kunna spela alla nya spel på de högsta grafikinställningarna?

Varför är det mer acceptabelt att spela alla spel på lägsta inställningarna i 5 år på konsol än att gradvis sänka inställningarna på PC för en betydligt längre livstid?

Medlem

Finns bara ett Early Access som jag uppskattat och som faktiskt var spelbart vid EA release. Stranded Deep. Första gången jag betalat för EA och samtidigt haft svårt att hitta buggar.

Medlem
Skrivet av Akronym:
Skrivet av Prixm:
Skrivet av LariosoDog:

Hade en del kul med From Dust eller vad det heter till konsoll - detta verkar vara besläktat.

PC blir det aldrig för min del - så detta går bort.

Va.

Är det verkligen så svårt för alla PC fanboys att begripa att alla inte är intresserade av att lägga tio till femton tusen kronor vart tredje år bara för att kunna spela alla nya spel på de högsta grafikinställningarna?

Lägger du så mycket var tredje år gör du något allvarligt fel. Jag lade runt 13k på min speldator för 4 år sedan. Sedan dess har jag bytt grafik kort en gång, och sålde av det gamla. Lade emellan totalt 1000:- . Jag byggde min dator för att den skulle hålla i 8+ år med processorkraft samt mängden RAM minne.

Om du tror att du måste byta hela din dator var tredje år kan du ingenting om datorer, eller hur man underhåller dem.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Akronym:
Skrivet av Prixm:
Skrivet av LariosoDog:

Hade en del kul med From Dust eller vad det heter till konsoll - detta verkar vara besläktat.

PC blir det aldrig för min del - så detta går bort.

Va.

Är det verkligen så svårt för alla PC fanboys att begripa att alla inte är intresserade av att lägga tio till femton tusen kronor vart tredje år bara för att kunna spela alla nya spel på de högsta grafikinställningarna?

Lägger du så mycket var tredje år gör du något allvarligt fel. Jag lade runt 13k på min speldator för 4 år sedan. Sedan dess har jag bytt grafik kort en gång, och sålde av det gamla. Lade emellan totalt 1000:- . Jag byggde min dator för att den skulle hålla i 8+ år med processorkraft samt mängden RAM minne.

Om du tror att du måste byta hela din dator var tredje år kan du ingenting om datorer, eller hur man underhåller dem.

Som svar på det inlägget så länkar jag till ett grafikkort på komplett.se

https://www.komplett.se/asus-geforce-gtx-titan-x-12gb/840870

Och i händelse av att någon undrar - Detta är långt ifrån det dyraste grafikkortet på Komplett.se.

Här kommer en till länk från komplett.se
https://www.komplett.se/playstation-4/782007

Så du har spenderat 14000 på fyra år? Det är cirka tre och en halv PS4.

Och för övrigt - Häng inte upp dig på beloppet jag nämnde, det var bara ett exempel.
(Även om det inte skulle förvåna mig särskilt mycket om det finns folk som gör detta, alternativt lägger stora summor på uppgraderingar, för minst lika mycket pengar, eller mer.)


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Akronym:
Skrivet av Prixm:
Skrivet av LariosoDog:

Hade en del kul med From Dust eller vad det heter till konsoll - detta verkar vara besläktat.

PC blir det aldrig för min del - så detta går bort.

Va.

Är det verkligen så svårt för alla PC fanboys att begripa att alla inte är intresserade av att lägga tio till femton tusen kronor vart tredje år bara för att kunna spela alla nya spel på de högsta grafikinställningarna?

Varför är det mer acceptabelt att spela alla spel på lägsta inställningarna i 5 år på konsol än att gradvis sänka inställningarna på PC för en betydligt längre livstid?

Var någonstans i mitt inlägg skrev jag att det var mer acceptabelt att göra det du skrev?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Akronym:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Akronym:
Skrivet av Prixm:
Skrivet av LariosoDog:

Hade en del kul med From Dust eller vad det heter till konsoll - detta verkar vara besläktat.

PC blir det aldrig för min del - så detta går bort.

Va.

Är det verkligen så svårt för alla PC fanboys att begripa att alla inte är intresserade av att lägga tio till femton tusen kronor vart tredje år bara för att kunna spela alla nya spel på de högsta grafikinställningarna?

Varför är det mer acceptabelt att spela alla spel på lägsta inställningarna i 5 år på konsol än att gradvis sänka inställningarna på PC för en betydligt längre livstid?

Var någonstans i mitt inlägg skrev jag att det var mer acceptabelt att göra det du skrev?

Du antyder att en "generation" för hårdvara på PC är tre år och skrev att du inte ville lägga pengarna på att fortsätta spela med högsta inställningarna när denna generation var över. En konsolgeneration å sin sida är ca. 5 år men då spelar man också med inställningarna på lägsta nivå.

Om man gradvis sänker inställningarna på PC håller den betydligt längre än 3 år, även längre än konsolernas 5 år.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Om man gradvis sänker inställningarna på PC håller den betydligt längre än 3 år, även längre än konsolernas 5 år.

Förvisso sant att det går att förlänga en PC:s livslängd betydligt på det sätt du beskriver. Men det är inte det argument fanboys brukar använda när de ska "förklara" varför PC är så överlägset. Då snackas det bara om maxgrafik och fps. Eller hur?

Och var fick du siffran fem år ifrån? Både PS2 och PS3 hade längre livscykler än så.

(Och OK, jag medger att jag var irriterad när jag skrev "treårsinlägget")


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Akronym:
Skrivet av kebbe:

Om man gradvis sänker inställningarna på PC håller den betydligt längre än 3 år, även längre än konsolernas 5 år.

Förvisso sant att det går att förlänga en PC:s livslängd betydligt på det sätt du beskriver. Men det är inte det argument fanboys brukar använda när de ska "förklara" varför PC är så överlägset. Då snackas det bara om maxgrafik och fps. Eller hur?

Och var fick du siffran fem år ifrån? Både PS2 och PS3 hade längre livscykler än så.

(Och OK, jag medger att jag var irriterad när jag skrev "treårsinlägget")

Höga fps är mer eller mindre alltid möjligt när man testar olika inställningar, på konsolsidan är man låst till vad utvecklarna tillåter (vilket oftast är under 30 fps). Med en ny speldator (i prisklassen du använde som exempel) börjar du dessutom med högsta inställningarna och befinner dig där ett bra tag, därför är också den tekniska aspekten i högsta grad relevant när någon argumenterar för plattformen.

Fem år var en uppskattning på genomsnittet från min sida, räknar man faktiskt ut snittlängden på konsolgenerationerna blir det runt 5,7 år så min uppskattning var inte allt för långt från verkligheten.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Akronym:
Skrivet av kebbe:

Om man gradvis sänker inställningarna på PC håller den betydligt längre än 3 år, även längre än konsolernas 5 år.

Förvisso sant att det går att förlänga en PC:s livslängd betydligt på det sätt du beskriver. Men det är inte det argument fanboys brukar använda när de ska "förklara" varför PC är så överlägset. Då snackas det bara om maxgrafik och fps. Eller hur?

Och var fick du siffran fem år ifrån? Både PS2 och PS3 hade längre livscykler än så.

(Och OK, jag medger att jag var irriterad när jag skrev "treårsinlägget")

Höga fps är mer eller mindre alltid möjligt när man testar olika inställningar, på konsolsidan är man låst till vad utvecklarna tillåter (vilket oftast är under 30 fps). Med en ny speldator (i prisklassen du använde som exempel) börjar du dessutom med högsta inställningarna och befinner dig där ett bra tag, därför är också den tekniska aspekten i högsta grad relevant när någon argumenterar för plattformen.

Fem år var en uppskattning på genomsnittet från min sida, räknar man faktiskt ut snittlängden på konsolgenerationerna blir det runt 5,7 år så min uppskattning var inte allt för långt från verkligheten.

Den uppskattningen om livscykeln på konsolerna är bara korrekt om du enbart tittar på releasedatum.

För övrigt så har jag aldrig förnekat att det går att tweaka en PC mycket mer än en konsol, eller att en PC kan vara mycket kraftfullare än en konsol.
Det jag från början hävdade var, om du tittar efter, att priset PC spelarna betalar för all denna kraft och flexibilitet är just priset.

En PS3, vilka fortfarande säljs i butik, kostar i dagsläget cirka 2400-2600 riksdaler. (Beroende på hur mycket du orkar leta.) Visa mig en Gaming PC för det priset om du kan.

Och OK, jag medger att det inte släpps så mycket nya AAA spel till PS3 längre, men å andra sidan, visa mig en PC för mindre än 3700 riksdaler,( cirkapris för en PS4,) som orkar med moderna AAA titlar.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

1
Skriv svar