Snubbe spenderar 28 000 kr i Hearthstone – för att få guldkort

Robot
Snubbe spenderar 28 000 kr i Hearthstone – för att få guldkort
Releasehästryttare
Snubbe spenderar 28 000 kr i Hearthstone – för att få guldkort

Spelat sen open beta och har inte spenderat en krona, men å andra sidan så har jag bara 1/3 del av alla legendaries.

Medlem
Avstängd

Hur är ens detta en nyhet? Skall man börja rapportera varje gång någon köper nya fälgar till finbilen också? Betalar hyran i sitt lite större hus?

Visst, man kan ju förstå att många inte har ett riktigt jobb som läser dessa nyheter och 28000 är jättemycket pengar, men att spendera det på något man gillar är väl inte alls orimligt? Väldigt jämförbart med en resa, bygga något kul hemma, göra något med bilen, köpa ny dator etc?

Medlem

har väl spenderat några kronor på expansionerna. Dock 28 000 kr känns lite over kill

Inaktiv

"På fyllan", jojo det brukar låta så...

Medlem

Tänk allt man skulle kunnat köpa för de där pengarna, synd att lägga ner så mycket på ett spel som är gratis men grindigt.

Medlem
Skrivet av Killbom:

Hur är ens detta en nyhet? Skall man börja rapportera varje gång någon köper nya fälgar till finbilen också? Betalar hyran i sitt lite större hus?

Visst, man kan ju förstå att många inte har ett riktigt jobb som läser dessa nyheter och 28000 är jättemycket pengar, men att spendera det på något man gillar är väl inte alls orimligt? Väldigt jämförbart med en resa, bygga något kul hemma, göra något med bilen, köpa ny dator etc?

Du läste ju artikeln och kommenterade så oavsett vad du tycker om den så fyllde artikeln sin funktion.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Killbom:

Hur är ens detta en nyhet? Skall man börja rapportera varje gång någon köper nya fälgar till finbilen också? Betalar hyran i sitt lite större hus?

Visst, man kan ju förstå att många inte har ett riktigt jobb som läser dessa nyheter och 28000 är jättemycket pengar, men att spendera det på något man gillar är väl inte alls orimligt

Inte för att vara den som är den, men att skriva "ett riktigt jobb" i kombination med att 28 skulle vara mycket pengar, som om lågbetalda jobb inte räknas som riktiga jobb, låter aningen skevt.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Killbom:

Hur är ens detta en nyhet? Skall man börja rapportera varje gång någon köper nya fälgar till finbilen också? Betalar hyran i sitt lite större hus?

Visst, man kan ju förstå att många inte har ett riktigt jobb som läser dessa nyheter och 28000 är jättemycket pengar, men att spendera det på något man gillar är väl inte alls orimligt

Inte för att vara den som är den, men att skriva "ett riktigt jobb" i kombination med att 28 skulle vara mycket pengar, som om lågbetalda jobb inte räknas som riktiga jobb, låter aningen skevt.

Han menar nog mer alla studenter och arbetslösa som hänger på FZ. Vilket nog är en hel del, då medelåldern inte lär vara särskilt hög.

Känns som sagt lite overkill att slänga ut 28000 för att få guldversioner av kort. Men är väl inte hela världen.

Medlem
Skrivet av Killbom:

Hur är ens detta en nyhet? Skall man börja rapportera varje gång någon köper nya fälgar till finbilen också? Betalar hyran i sitt lite större hus?

Visst, man kan ju förstå att många inte har ett riktigt jobb som läser dessa nyheter och 28000 är jättemycket pengar, men att spendera det på något man gillar är väl inte alls orimligt? Väldigt jämförbart med en resa, bygga något kul hemma, göra något med bilen, köpa ny dator etc?

Det handlar om ett spel, och någon som gjorde något galet om det. Mao, hör det hemma på en spel site som rapporterar nyheter om spel.


signatur

I drank what?

Medlem

Läser man artiklar får man en helt annat syn på det hela.
Kortar ned den lite..
Så sammanfattning, han var salongsberusad men bestämt sen tidigare att köpa alla dessa kort. Han tjänar bra och sett till hur mycket han spelar blir det inte många kronor i timmen.

-Your Reddit thread said you were drunk, how drunk were you?
-I had work in the morning so nothing crazy, but enough to get me to pull the trigger. I've been seriously considering doing this for months now. Last night I decided to go for it.

-What do you do for a living?
-I am a CPA. I do large corporate and partnership tax work, mainly in the oil and gas industry. This can often mean long hours... I should note my job would not be possible without my masters degree.

-Are you feeling any regrets?
-I have enough money, to [the point] where I rarely look at my bank accept every few months to make sure it is going in an upward direction. This game is my biggest pastime. Let's say I've spent $5,000 on this game total, and received 1,000 hours of entertainment from it. That's only $5 an hour of entertainment. I'll spend 60 bucks on a game that I play for 15 minutes and never touch again. Spend money on what you enjoy! My best friend spent $20k on his motorcycle hobby that only lasted one year. Is this really any different?

Inaktiv
Skrivet av Killbom:

Hur är ens detta en nyhet? Skall man börja rapportera varje gång någon köper nya fälgar till finbilen också? Betalar hyran i sitt lite större hus?

Visst, man kan ju förstå att många inte har ett riktigt jobb som läser dessa nyheter och 28000 är jättemycket pengar, men att spendera det på något man gillar är väl inte alls orimligt? Väldigt jämförbart med en resa, bygga något kul hemma, göra något med bilen, köpa ny dator etc?

Du driver med oss eller hur?

Medlem

Och här tycker man att man är wild and crazy när man beställer en extra stor pommes efter en kväll på krogen.

Medlem

Jag tycker inte att det behöver vara så galet. Skulle jag göra det så ja, visst, då vore det galet - men har man en ekonomi där 28000 kronor inte är en stor grej så spelar det väl ingen roll?

Medlem

Meh...
Folks Magic:The Gathering samlingar toppar detta med råge.
Tex en av mina polare har kort för några miljoner. Allt i foil.

Medlem

Pengar förändrar folk, har det alltid gjort, kommer det alltid att göra

Sen skulle jag personligen inte spendera så pass stora summor på något kosmetiskt. Men det är bara jag. Man prioriterar olika saker. Jag har lagt en hel del på datorhårdvara till exempel.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Killbom:

Hur är ens detta en nyhet? Skall man börja rapportera varje gång någon köper nya fälgar till finbilen också? Betalar hyran i sitt lite större hus?

Visst, man kan ju förstå att många inte har ett riktigt jobb som läser dessa nyheter och 28000 är jättemycket pengar, men att spendera det på något man gillar är väl inte alls orimligt? Väldigt jämförbart med en resa, bygga något kul hemma, göra något med bilen, köpa ny dator etc?

Scheisse du har rätt! FZ måste ha missat ditt memo om vad vi alla vill se!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

phi
Medlem

Ser faktiskt inget konstigt alls i det. Han förklarar ju att pengarna inte är ett problem, att han dessutom tänkt på att göra det en längre tid och att han spelar det väldigt mycket, så det är ju både genomtänkt och enligt honom befogat.

Själv har man då gjort betydligt dyrare och mer korkade impulsköp än så genom åren.

Medlem

Tyckte TB nämnde att han lagt 700$ på Hearthstone, men då har han dock tjänat tillbaka det tiofalt på sina underhållande videor...

Medlem

Hade jag flera biljarder hade jag gjort så med, även om jag inte ens spelat spelet. Jag kunde ju gjort det åt någon annan dock kom jag på medans jag skrev


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Behövde han verkligen köpa så många packs? Kunde han inte bara crafta golden legendaries till slut?

Medlem

Så farligt är det ändå inte, den här snubben är fan värre:

http://www.destructoid.com/rare-pink-dota-2-courier-sells-for...

Du kan köpa exakt samma kurir här, fast utan partikeln för typ 10 kr.
http://steamcommunity.com/market/listings/570/Auspicious%20En...

Smart kille.

Medlem

slår vad om at 28 tusen för denna person e som 100 kronor för en annan xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Är det det som kallas spelmissbruk?


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem

förmodligen har snubben så mycket pengar så det rör inte honom i ryggen så

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Idioti.

Vem är du och döma va han lägger pengarna på?
Han tjänar ju uppenbarligen sjuka pengar, låt han få spendera lite galet.

Medlem

Oljebranschen... har en kompis som är ingenjör inom oljebranschen, han tjänar 150 000 kr i månaden med 10 % skatt.

Det enda han lägger pengar på är Warhammer-figurer...

Medlem

Aja livet är kort, man lägger sina pengar på vad man vill som man finner nöje i eller måste betala(räkningar...)

Medlem

Egentligen är det inte sjukare än att någon har så mycket pengar att hen kan göra något sådant där utan att det märks ekonomiskt. 30k är dessutom ingen större summa för de som har många miljoner att spendera på luft.

Om man översätter det hela till hur vi medelinkomsttagare tjänar så kan man antagligen jämföra det med alla oss som slänger bort kantbiten på limpan medans folk som svälter ser på i chock.

12
Skriv svar