Snubbe spenderar 28 000 kr i Hearthstone – för att få guldkort

Medlem

Att folk orkar gnälla på andra vad dom gör med sina egna pengar.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av adrii:
Skrivet av Sviskon:

Idioti.

Vem är du och döma va han lägger pengarna på?
Han tjänar ju uppenbarligen sjuka pengar, låt han få spendera lite galet.

Vem är du att kalla honom galen?

Medlem
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av adrii:
Skrivet av Sviskon:

Idioti.

Vem är du och döma va han lägger pengarna på?
Han tjänar ju uppenbarligen sjuka pengar, låt han få spendera lite galet.

Vem är du att kalla honom galen?

Han kallade inte honom galen - han sa att han kan få spendera lite galet. Inte alls samma sak ju


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Asså användandet av ordet "snubbe", dör. Inte köpa någonting från Morris när man ändå är igång liksom.

Medlem

Har han råd så spelar det väl ingen roll att han köper guldkort för en massa pengar? Vanligt folk köper ju cigaretter och snus för enorma pengar, dessa artiklar anser inte jag vara mer nödvändiga än guldiga spelkort i ett spel.

Medlem

Har inte spenderat en krona och tänker inte göra det. Inte för att jag egentligen bryr mig om vad folk gör med sina pengar... men då det påverkar för alla andra så är det klart man gör det.

Medlem

Vad hette spelaren då?

Medlem

Jag antar att det inte finns någon ingame trading-funktion i HS så att korten man köper behåller någon form av värde? Då är det ju inte lika välspenderade pengar, eftersom det inte ens är någon form av investering (jämför med att spendera liknande pengar på magic the gathering-kort som behåller eller rentutav ökar i värde över tid).

Medlem

Förstår inte heller grejen. Det finns väldigt mycket folk med väldigt mycket pengar i världen, 28 000 är ju inte direkt en astronomisk summa?

Har sätt folk dumpa 100k+ på sprit under en enda utekväll i mina dar

Vad som däremot är ett nyhetsvärde är hur detta ens kom ut? Vem kände behovet att stärka sin självkänsla med att skryta att man lagt 28k på ett f2p-spel?

Ska man se det så, så köpte jag grejor i HoTS för typ, minns inte ens, runt 800:-.
Sen lessnade jag sjukt fort. Tror jag har kanske max 10 speltimmar, det om nått är ju mer idioti i kostnad/timme

12
Skriv svar