Hyllade co-op-spelet Towerfall Ascension får expansion nästa vecka

Robot
Hyllade co-op-spelet Towerfall Ascension får expansion nästa vecka
Medlem
Hyllade co-op-spelet Towerfall Ascension får expansion nästa vecka

Skäms litegrann över hur mycket jag lät som en liten skolflicka när jag såg det här. Towerfall är nog det bästa lokala multiplayerspelet jag någonsin spelat, om man vill ha något turbaserat och snabbt och inte t.ex att sitta och nöta igenom Diablo 3.

Medlem
Skrivet av Lidodido:

Towerfall är nog det bästa lokala multiplayerspelet jag någonsin spelat, om man vill ha något turbaserat...

Turbaserat? Nu skrev du väl ändå fel? Spelet är ju i realtid.


signatur

FZ behöver mer avancerade signaturer <<;;

Medlem
Skrivet av Lidodido:

Skäms litegrann över hur mycket jag lät som en liten skolflicka när jag såg det här. Towerfall är nog det bästa lokala multiplayerspelet jag någonsin spelat, om man vill ha något turbaserat och snabbt och inte t.ex att sitta och nöta igenom Diablo 3.

Turbaserat? Du kanske spelade Civ i hotseat?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

spelet som är så hyllat att jag aldrig har hörttalats om det

Medlem
Skrivet av rubbiten:

spelet som är så hyllat att jag aldrig har hörttalats om det

Jag hade inte hört talas om det heller, tills för typ några månader sedan.

Det kan ju vara hyllat även om man kanske inte känner till det, enligt steamspy har det sålt nästan 50k, vilket är väldigt lite egentligen, för att vara förra årets indiehit, så jag gissar att flera inte vet hur hyllat det är.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Vi i vår vänkrets brukar spela Towerfall när vi alla träffas och jag har hört från flera håll att andra bekanta gör detsamma i sina vänkretser.

Det har kanske inte sålt så "mycket" på Steam, men ett ex ger ju fyra människor glädje. Äger det nu också, även om det är lite onödigt när en kompis redan har det.

Medlem
Skrivet av Albax11:
Skrivet av Lidodido:

Towerfall är nog det bästa lokala multiplayerspelet jag någonsin spelat, om man vill ha något turbaserat...

Turbaserat? Nu skrev du väl ändå fel? Spelet är ju i realtid.

Haha hjälp, årets tankevurpa. Menade så klart runde-baserat, dvs att man kör en runda och sen är det slut, till skillnad från att levla några karaktärer i D3 under flera veckors tid med några polare...

Moderator | Testpilot
Skrivet av Lidodido:
Skrivet av Albax11:
Skrivet av Lidodido:

Towerfall är nog det bästa lokala multiplayerspelet jag någonsin spelat, om man vill ha något turbaserat...

Turbaserat? Nu skrev du väl ändå fel? Spelet är ju i realtid.

Haha hjälp, årets tankevurpa. Menade så klart runde-baserat, dvs att man kör en runda och sen är det slut, till skillnad från att levla några karaktärer i D3 under flera veckors tid med några polare...

Kan tycka att många spel har börjat bli så IOM att Moba genren blivit så populär.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Lidodido:
Skrivet av Albax11:
Skrivet av Lidodido:

Towerfall är nog det bästa lokala multiplayerspelet jag någonsin spelat, om man vill ha något turbaserat...

Turbaserat? Nu skrev du väl ändå fel? Spelet är ju i realtid.

Haha hjälp, årets tankevurpa. Menade så klart runde-baserat, dvs att man kör en runda och sen är det slut, till skillnad från att levla några karaktärer i D3 under flera veckors tid med några polare...

Kan tycka att många spel har börjat bli så IOM att Moba genren blivit så populär.

Mycket möjligt, bara spelat Awesomenauts som haft det stuket och varit "soffvänligt". Men då tycker jag ändå omgångarna är för långa för att vara 5-6 personer och skicka runt dosan mellan rundorna. Längden på rundorna i Towerfall är perfekt för det ändamålet!

1
Skriv svar