Snygga iCEnhancer-modden kommer till GTA V

Robot
Medlem
Snygga iCEnhancer-modden kommer till GTA V

Tycker mest det ser ut som att färgerna är lite kallare bara

Medlem
Skrivet av benq123456789:

Tycker mest det ser ut som att färgerna är lite kallare bara

Mindre dimma också. Tycker det ser mer naturligt ut, men långt ifrån lika imponerande som iCEnhancer till GTA4. Men man kanske inte ska förvänta sig ett mirakel redan på första releasen

Medlem

verkar mest som att modden ger prestandaproblem mer än något annat!

vissa färger vart lite skarpare, typ parasoll osv vilket var trevligt, naturen kändes ännu mer matt!

Medlem

Fan vad ryckigt. Fick ont i ögonen av den videon. Var det YT videon eller dålig ingame fps pågrund av modden? Frenetiska mus rörelserna gjorde inte saken bättre

Medlem

Svårt att se någon skillnad då spelet är förbannat snyggt som det är redan. Förutom karaktärs och npc modellerna, där finns det stor förbättrings potential. Dock lär väl det bli väldigt krävande, väldigt snabbt om man ökar detaljnivån på sådana saker. Speciellt i ett redan avancerat openworld lir, där det kan finnas dussintals spelare och npc:er på samma ställe.

Medlem

Blev en markant sämre färgpalett i min mening (och jag spelar på en färgkalibrerad PLS-skärm för grafiker).

Men tids nog får de säkert till något meningsfullt. Som med fyran, dröjde mer än ett år innan modden verkligen kom av marken.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av benq123456789:

Tycker mest det ser ut som att färgerna är lite kallare bara

Mindre dimma också. Tycker det ser mer naturligt ut, men långt ifrån lika imponerande som iCEnhancer till GTA4. Men man kanske inte ska förvänta sig ett mirakel redan på första releasen

Färgskalan är helt klart mer off, om man utgår från hur LA faktiskt ser ut på riktigt. Det ska vara dammigt, disigt och mycket betong-grått. Även med klarblå himmel är det alltid disigt åt något håll. Tycker att R* har gjort ett väldigt bra jobb redan och den här videon gör att det bara ser mer på låtsas ut.

KoP
Medlem

Markant försämring imo. Känns som dom kan skrota sin mod å låta Rockstar sköta jobbet istället för att leka spelutvecklare.

Medlem
Skrivet av KatOne:

Blev en markant sämre färgpalett i min mening (och jag spelar på en färgkalibrerad PLS-skärm för grafiker).

Ganska dåliga färger för spel med andra ord?

Medlem

Detta tackar man inte nej till Men själv ser jag inga större skillnader i videon, men i framtiden kanske det blir bättre.

Medlem
Skrivet av Loxus:
Skrivet av KatOne:

Blev en markant sämre färgpalett i min mening (och jag spelar på en färgkalibrerad PLS-skärm för grafiker).

Ganska dåliga färger för spel med andra ord?

Nej. Du får mycket bättre färger. Typiska TN och VA paneler som sitter i flesta 120hz/144hz skärmar har bleka och urvattnade färger som går över på varandra.
Har du en dålig skärm eller en dåligt kalibrerad skärm kan du göra enklare tester för att se hur din skärm klarar av färger osv

Fördelen med IPS och PLS paneler är att spelen blir mycket snyggare när du har bra bildkvalité och kommer kännas som om du spelar ett spel i högre inställningar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av KatOne:

Blev en markant sämre färgpalett i min mening (och jag spelar på en färgkalibrerad PLS-skärm för grafiker).

Ganska dåliga färger för spel med andra ord?

Nej. Du får mycket bättre färger. Typiska TN och VA paneler som sitter i flesta 120hz/144hz skärmar har bleka och urvattnade färger som går över på varandra.
Har du en dålig skärm eller en dåligt kalibrerad skärm kan du göra enklare tester för att se hur din skärm klarar av färger osv

http://icefront.info/wp/wp-content/uploads/2013/02/mcc_1920x1...

Fördelen med IPS och PLS paneler är att spelen blir mycket snyggare när du har bra bildkvalité och kommer kännas som om du spelar ett spel i högre inställningar.

Har inte pratat nåt om paneler. Sitter på IPS själv.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av KatOne:

Blev en markant sämre färgpalett i min mening (och jag spelar på en färgkalibrerad PLS-skärm för grafiker).

Ganska dåliga färger för spel med andra ord?

Nej. Du får mycket bättre färger. Typiska TN och VA paneler som sitter i flesta 120hz/144hz skärmar har bleka och urvattnade färger som går över på varandra.
Har du en dålig skärm eller en dåligt kalibrerad skärm kan du göra enklare tester för att se hur din skärm klarar av färger osv

http://icefront.info/wp/wp-content/uploads/2013/02/mcc_1920x1...

Fördelen med IPS och PLS paneler är att spelen blir mycket snyggare när du har bra bildkvalité och kommer kännas som om du spelar ett spel i högre inställningar.

Saknar verkligen min ips-panel ibland, bytte ut den för att 60hz inte var bra för mina ögon, men såg att det finns en 144hz ips-panel att köpa nu så kanske blir en sådan inom en snar framtid.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Ja, jobbigt med musrörelserna! Annars tjusigt.


signatur

autograph

Medlem

Fan önskar jag hade en bra PC dator men inte tillräckligt med ekonomi istället för ps4 :(.


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem

"If the graphics sucks I don't care"
http://9gag.com/gag/ao060Zm


signatur

autograph

1
Skriv svar