Se när Arenanet förnedrar en Guild Wars 2-fuskare!

Robot
Se när Arenanet förnedrar en Guild Wars 2-fuskare!
Releasehästryttare
Se när Arenanet förnedrar en Guild Wars 2-fuskare!

Lär ju inte stoppa honom ifrån att göra nya konton dock...

Medlem

Kanske inte men nästa gång kanske han inte fuskar? Och sen finns det väl rätt många saker som serverägarna kan spåra en spelare på...


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Så jävla nice, nu lirar jag dock inte spelet i fråga själv, jag kunde inte ens se vad som hände på filmen där han "fuskade" men fan va skönt gjort av dom att banna och göra som dom gjorde, hårda straff på online fuskare...!

Medlem
Skrivet av Devan:

Lär ju inte stoppa honom ifrån att göra nya konton dock...

All tid investerad är borta, samt han måste köpa nya konton. Så han pumpar in pengar tills han ger upp.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Natrium:

Så jävla nice, nu lirar jag dock inte spelet i fråga själv, jag kunde inte ens se vad som hände på filmen där han "fuskade" men fan va skönt gjort av dom att banna och göra som dom gjorde, hårda straff på online fuskare...!

En av de anställda hos ArenaNet loggade in på fuskarens karaktär, begick självmord, raderade den, och publicerade stuntet på YouTube.

EDIT: Jag missade att det var två klipp i artikeln.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Natrium:

Så jävla nice, nu lirar jag dock inte spelet i fråga själv, jag kunde inte ens se vad som hände på filmen där han "fuskade" men fan va skönt gjort av dom att banna och göra som dom gjorde, hårda straff på online fuskare...!

Osårbarhet och löjligt uppskruvad skada, med allt stryk han tog borde han ha smält efter första 30 sec.

Medlem

haha härligt så där fuskare ska tas. hoppas andra företag gör likadant

Medlem

Mmm... värmer verkligen i själen när man ser en fuskare få vad dom förtjänar.


signatur

Submission is for the weak

Inaktiv

Helt rätt, att fuska i vilket spel som hällst (förutom penga kåta f2p spel ofcorse som bör undvikas som synden) är helt meningslöst och förlorar skjälva kännslan i progress.

Medlem

Nåt för Dice att lära sig av istället för sina -"aja baja din fuskare där nu får du börja om med nollade stats men fortsätta förstöra som du vill för andra".

-"Förresten så har vi gjort så att stats på profiler blir gömda för normala spelare när fuskaren valt det så man inte kan se deras fuskstats för att göra sig säker på om personen myglar. Folk får helt enkelt leta upp externa sidor för vi gillar ju fuskare, de köper våra spel Ca$h is king".


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Så hemskt frustrerande att se videon där han fuskar. Keyboardsroterande och musklickar alla sina abilities. Hur fan kan folk spela så ineffektivt?

Medlem

haha roligaste jag sett på länge fan för folk som fuskar online suck...

Medlem
Skrivet av Natrium:

Så jävla nice, nu lirar jag dock inte spelet i fråga själv, jag kunde inte ens se vad som hände på filmen där han "fuskade" men fan va skönt gjort av dom att banna och göra som dom gjorde, hårda straff på online fuskare...!

Det absolut tydligaste var att han blev dödad och sedan kom tillbaka några sekunder senare.

- Dels ska det vara omöjligt för honom att ta sig dit alls om inte muren/porten är sönderslagen (såvida det inte finns en mesmer med portal, men det gjorde det inte)

- Dels tar det betydligt mer än ett par sekunder att gå från närmaste waypoint till den platsen (minst 30 sek, men troligtvis minuter eftersom han borde ha respawnat på andra sidan kartan).

Sedan handlar det även om skada mm, men det har jag sett bugga ur pga lag vid andra tillfällen. Ovanstående sker dock bara inte.

Medlem

Jag förstod inte vad som hände. Han hoppade ner och dog och tog bort sina konton. Eller var det utvecklarna som gjorde det åt honom?

Medlem

Ja, admin loggade in på hans konto

Skrivet av jehuty:

Jag förstod inte vad som hände. Han hoppade ner och dog och tog bort sina konton. Eller var det utvecklarna som gjorde det åt honom?

Medlem

Dem har tid att förnedra fuskare, men inte tid att hjälpa folk få tillbaka sina hackade konton ( mitt till exempel). Öppnade en supporttråd runt 2 månader sen och har inte hört från dem än.

Medlem
Skrivet av zn0r:

Dem har tid att förnedra fuskare, men inte tid att hjälpa folk få tillbaka sina hackade konton ( mitt till exempel). Öppnade en supporttråd runt 2 månader sen och har inte hört från dem än.

Två månader!?! Saknar ord!!!!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Påminner lite om den gången vi fick ett troll i PlanetSide bannad genom att fejka både bild- och videobevis och skickade till SoE. Officiellt så var aldrig video eller screenshots bra nog (pga av att det kan fejkas (+ att vi arbetade med att göra sfx till filmer, tv, etc)), men han blev bannad i alla fall, så jag antar att "beviset" var "bra nog".

Man måste vara försiktig med detta.

Medlem

Alltid bra att fuskare Straffas.

1
Skriv svar