Tips på bra MMO?

Medlem
Tips på bra MMO?

Skulle behöva lite hjälp.
Har spelat WoW till och från sen releasen men tröttnade riktigt på det efter senaste expansionen, orkar inte med garrisonen mm.
Funderade på GW2 men har läst en del om det och kollat videor men verkar inte riktigt finnas nån klass jag gillar i det.
Finns det några andra bra alternativ på marknaden just nu?
Har som sagt varit riktigt insnöad på WoW så har ingen aning om vad det är som är spelbart.
Är GW2 bästa alternativet till WoW?

Medlem

Wildstar är det MMO som jag personligen placerar högst på listan. Baserat på hörsägen har jag även fått för mig att folk börjar att återvända till det efter de senaste patcherna. Försök att få tag i en 14 dagars trial på något MMO forum så får du se efter själv.

GW2 tröttnade jag personligen relativt snabbt på då det var alltför PVP orienterat för min smak.

Annars är det kommande Black Desert ytterst lovande.


signatur

Constants and variables

Medlem

Kolla www.mmorpg.com

dom har info om allt från aaa titlar till de mer obskyra


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Kan varmt rekommendera "Black Desert" det kommer ut snart här i EU, finns open beta i Korea just nu men är lite småkrångligt att fixa sig ett konto (allt står på hangul). Du borde definitivt kolla in skärmdumpar/videos på spelet, är sjukt snyggt och combaten verkar riktigt nice!

Medlem

Jag har nog vart som dig. Spelat wow till och från i alla dessa år.

Under tiden har jag prövat de flesta större MMO släpp minst 1 månad.

Det är några MMO's som jag spelat mer av än andra och de är, Secret World, Neverwinter, Dungeons and Dragons Online, Star Wars TOR och Rift

Rift och SWTOR är väl mest likt WoW.

Dungeons and Dragons Online samt Neverwinter ligger mig varmt om hjärtat då jag spelade PenNPaper rollspelen en bra tid också. DDO är ruggigt bra om man hittar en grupp som gillar att "rollspela" igenom quests etc.

Secret World är mer speciellt och lite mer nishat tror jag. Ingen traditionell leveling utan man levlar skillträd och grejjer. Men å andra sidan en riktigt skön story med många bra questelement.

1
Skriv svar