Har grafiken i The Witcher 3 blivit sämre?

Robot
Har grafiken i The Witcher 3 blivit sämre?

Jämförande bilder tyder på att slutresultatet har betydligt mindre ögongodis än vad som visats förut.

#nyhetstips, #the-witcher-3, #watch-dogs, #aliens-colonial-marines, #cd-projekt, #the-witcher-2


FM-guru
F.d. Sisyr
Har grafiken i The Witcher 3 blivit sämre?

Ptja, på bilderna ser det ut som det. Väntar till spelet släppts och jag själv fått maxa det innan jag skaffar mig en åsikt, dock.

Medlem

Detta händer nästan alltid vill jag nämna. Man börjar vid målet sedan skalar man ner i poleringsfasen för att allting skall fungera. Spel är ofta snyggast i början, sen måste man låsa framerates och upplösningar så börjar grafiken skalas ner. Så vore inte alls oväntat om den blivit sämre. Antagligen att förvänta sig.

Handlar väl oftast om överoptimistiskt tänk dock snarare än att man försöker lura folk. Vissa saker kanske man in your heart of hearts förstår att det inte kommer vara kvar vid release.


signatur

subterranean homesick alien

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Preed:

Detta händer nästan alltid vill jag nämna. Man börjar vid målet sedan skalar man ner i poleringsfasen för att allting skall fungera. Spel är ofta snyggast i början, sen måste man låsa framerates och upplösningar så börjar grafiken skalas ner. Så vore inte alls oväntat om den blivit sämre. Antagligen att förvänta sig.

Handlar väl oftast om överoptimistiskt tänk dock snarare än att man försöker lura folk. Vissa saker kanske man in your heart of hearts förstår att det inte kommer vara kvar vid release.

Kan rekommendera alla nyfikna att läsa på om "vertical slice" också.


signatur
57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Händer väll i de flesta spel att de är för optimistiska när det gäller grafiken.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Bilden som jämför tvåan med trean kan det knappast vara högsta inställningar på?

Medlem

Har ju gått och blivit fulare än tvåan..

Medlem

Är alla bilder från samma plattform?

Medlem

Ett ord: Modding.

Inaktiv

Jag avvaktar tills jag prövat själv. Dels så ska man vara försiktig innan man låter tankarna springa iväg, dels så är det långt ifrån säkert att det som syns på bilderna faktiskt är "ultra" (jag vill se själv innan jag yttrar mig) och dels så kan olika ljuseffekter o dylikt ha att göra med spelets dygn- och vädercykel att göra.

Men visst, nog fan ser det lite tamt ut.

Medlem

Bara för att det är Witcher så kommer detta tas ganska lugnt ^^ Folk kommer ba säga att det är sånt som händer och att man borde förvänta sig det. När samma sak hände i Watch Dogs blev det ett jävla liv

Medlem

det är ju inte förvånansvärt ifall detta vore pga konsolerna. men behöver inte vara därför heller.

Finns många anledningar varav enorma arbetet som krävs för optimering och att så många pc användare även ska kunna spela det.

och inte göra bekostnade på "spelets" värld story m.m

Det ser iaf för jävla fult ut, enligt mig på dessa bilder så ser faktist witcher 2 bättre ut på vissa saker.

Dock tvivlar jag att jag hade kunnat köra det på snyggaste grafiken själv med en acceptabel fps, fps > grafik droppar du för lågt och spikar i fps för mycket då förstör det så himla mycket mer än lite "sämre" grafik enligt mig.

Men det suger för dom med nya high end pc:s som hade velat ha en extremt vackert spel! kanske kommer senare med patches iofs.

Medlem

Hade det här varit ett spel från Ubisoft så hade vi varit upprörda.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Alla bilder som ska vara från Witcher 3 ser ju riktigt crap ut, särskilt den där det jämförs med Witcher 2. Gräset ser ju ut som det gjorde i Oblivion, om ens det. Blir det så här så är det verkligen tråkigt när spelet hypats så mycket för sin grafik, men det känns också som lite troll-varning på den här typen av jämförelser innan spelets embargo ens har hunnit gå ut. Jag kör med att hoppas på det bästa och ifall grafiken inte blir vad man hoppas så blir kanske resten av spelet det iaf!

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av Solid_Snake13:

Bara för att det är Witcher så kommer detta tas ganska lugnt ^^ Folk kommer ba säga att det är sånt som händer och att man borde förvänta sig det. När samma sak hände i Watch Dogs blev det ett jävla liv

Det stavas förtroendekapital


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Du glömde denna bilden.

Medlem

Hade det här spelet inte haft namnet "Witcher 3" hade det bara varit klagomål här i kommentarsfältet.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Meeeeh.. Jag som tänkte köpa ett GTX 980 inför Watcher 3.
Aja, då kan jag spara dem pengarna ett tag till och fortsätta med mitt nuvarande kort *shruggs*

Inaktiv
Skrivet av StrongBad:

Hade det här varit ett spel från Ubisoft så hade vi varit upprörda.

Ja? Är det så konstigt/fel att ha en mer förlåtande och optimistisk attityd till ett företag som behandlar sina kunder väl?

Medlem
Skrivet av Dr Nilsson:

Du glömde denna bilden.
http://static.gamespot.com/uploads/original/1319/13196847/238...

pfft.

Medlem

Som vanligt drar folk förhastade slutsatser, kan vara såppas simpelt att han spelar på ultra men har dragit ner på draw distance, clouds etc för att det ska flyta på bättre när han streamar, eller så kan det vara så att dom dragit en down scaling á la Watch_Dogs för att mer än folk som har gtx 900 serien ska klara av spelet, eller så är det screens från beta builden som Angry Joe, Gopher etc spelade på innan allt var polerat, vem vet? Vi får vänta och döma det själva när det väl släpps, bara löjligt att dra förhastade slutsatser och få sand i vaginan innan man vet säkert hur det ligger till...

Jag vet att jag kommer njuta av det varenda sekund i vilket fall, men sen är jag årets Witcher fanboy (böckerna, storyn, spelen, universet, allt) och grafiken kommer inte påverka mig det minsta (tycker det fortfarande är läckert om man kollar senaste gameplay videon som givits ut). Just my 2 cents.

Medlem
Skrivet av Remus:

Hade det här spelet inte haft namnet "Witcher 3" hade det bara varit klagomål här i kommentarsfältet.

Nu är hela kommentarsfältet som din kommentar istället. Folk gnäller över att folk inte gnäller....

k3m
Medlem
Skrivet av anon_98854:

Jag avvaktar tills jag prövat själv. Dels så ska man vara försiktig innan man låter tankarna springa iväg, dels så är det långt ifrån säkert att det som syns på bilderna faktiskt är "ultra" (jag vill se själv innan jag yttrar mig) och dels så kan olika ljuseffekter o dylikt ha att göra med spelets dygn- och vädercykel att göra.

Håller med. Jag tror inte ett dugg på att de här jämförelserna är autentiska. Visst, skulle det vara en annan spelutvecklare, en med dåligt rykte. Då skulle jag kanske tro på det. Men är man också källkritisk, så borde man stark ifrågasätta detta spektakel. Vi har helt enkelt för lite substans att se det här som tillförlitligt. Sist så florerar det också en himla massa om Witcher 3. Vilket gör informationsflödet svårare att sålla.

Medlem

Det kvittar om det är Witcher 3 eller Watch Dogs det handlar om, det här är inte ett dugg intressant förrän vi faktiskt ser hur det ser ut när det släpps.

k3m
Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Meeeeh.. Jag som tänkte köpa ett GTX 980 inför Watcher 3.
Aja, då kan jag spara dem pengarna ett tag till och fortsätta med mitt nuvarande kort *shruggs*

Hallå! Läs trollvarning! Spelets embargo släpps 12 maj. Tror du seriöst att CDPR skulle låta recensioner om WWH komma ut så långt före släppdatum om de hade saker att dölja!? Såsom nedskalad grafik fem år bakåt i tiden.

Medlem
Skrivet av Preed:

Detta händer nästan alltid vill jag nämna. Man börjar vid målet sedan skalar man ner i poleringsfasen för att allting skall fungera. Spel är ofta snyggast i början, sen måste man låsa framerates och upplösningar så börjar grafiken skalas ner. Så vore inte alls oväntat om den blivit sämre. Antagligen att förvänta sig.

Handlar väl oftast om överoptimistiskt tänk dock snarare än att man försöker lura folk. Vissa saker kanske man in your heart of hearts förstår att det inte kommer vara kvar vid release.

Tror snarare att det handlar om "target renders" och inte realtidsgrafik från spelmotorn. Sen visar det sig att de kraftigt överestimerat den grafiknivå den kan få ut, och tvingas banta spelet till release.

För vi vill väl inte tro att spelbolagen avsiktligt gör renderade filmer och kallar dem "gameplay" för att locka spelare med grym grafik?

Medlem

Att eran skara fortfarande orkar....

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Preed:

Detta händer nästan alltid vill jag nämna. Man börjar vid målet sedan skalar man ner i poleringsfasen för att allting skall fungera. Spel är ofta snyggast i början, sen måste man låsa framerates och upplösningar så börjar grafiken skalas ner. Så vore inte alls oväntat om den blivit sämre. Antagligen att förvänta sig.

Handlar väl oftast om överoptimistiskt tänk dock snarare än att man försöker lura folk. Vissa saker kanske man in your heart of hearts förstår att det inte kommer vara kvar vid release.

Tror snarare att det handlar om "target renders" och inte realtidsgrafik från spelmotorn. Sen visar det sig att de kraftigt överestimerat den grafiknivå den kan få ut, och tvingas banta spelet till release.

För vi vill väl inte tro att spelbolagen avsiktligt gör renderade filmer och kallar dem "gameplay" för att locka spelare med grym grafik?

Hade det varit något annat bolag än CDPR hade jag hållit med dig, men jag är villig att ge CDPR "benefit of the doubt" för dom har aldrig hittills sen dom släppte första Witcher 2007 sopat något under mattan eller ljugit om något, snarare tvärtom

(Witcher 2 trailer: https://www.youtube.com/watch?v=jk5r1mP6om8 exakt denna grafiken fick vi in-game)

Medlem
Skrivet av lightyear96:
Skrivet av Buio:
Skrivet av Preed:

Detta händer nästan alltid vill jag nämna. Man börjar vid målet sedan skalar man ner i poleringsfasen för att allting skall fungera. Spel är ofta snyggast i början, sen måste man låsa framerates och upplösningar så börjar grafiken skalas ner. Så vore inte alls oväntat om den blivit sämre. Antagligen att förvänta sig.

Handlar väl oftast om överoptimistiskt tänk dock snarare än att man försöker lura folk. Vissa saker kanske man in your heart of hearts förstår att det inte kommer vara kvar vid release.

Tror snarare att det handlar om "target renders" och inte realtidsgrafik från spelmotorn. Sen visar det sig att de kraftigt överestimerat den grafiknivå den kan få ut, och tvingas banta spelet till release.

För vi vill väl inte tro att spelbolagen avsiktligt gör renderade filmer och kallar dem "gameplay" för att locka spelare med grym grafik?

Hade det varit något annat bolag än CDPR hade jag hållit med dig, men jag är villig att ge CDPR "benefit of the doubt" för dom har aldrig hittills sen dom släppte första Witcher 2007 sopat något under mattan eller ljugit om något, snarare tvärtom

(Witcher 2 trailer: https://www.youtube.com/watch?v=jk5r1mP6om8 exakt denna grafiken fick vi in-game)

Roligt att du tog trailern som var launch trailer.. spelet kom ut 17 maj 2011.. den där är postad 13 maj 2011

Här har du typ första trailer.. https://www.youtube.com/watch?v=OuROTfFgFlA Och Vem bryr sig om Grafiken har dragit ner? Spelet kommer fortfarande vara lika roligt. jag spelar heller ett spel som körs bra och stadigt över ett som inte

Medlem

Självklart ser det annorlunda ut. Är inte direkt imponerad av The Witcher längre

Skriv svar