Har grafiken i The Witcher 3 blivit sämre?

Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Så går det när folk skriker efter att allt ska vara open world, det kommer till ett pris (;

Ja, mellan 200-400 SEK, beroende på var du handlar.


signatur

I drank what?

Medlem

Det är väl egentligen inte så märkligt att färdig produkt inte ser ut som vid en första titt? Jämför med bilvärlden: Volvo tar fram en futuristisk prototyp på en fullknökad XC9000. 28"-fälgar, 3d-kromade säten, v18 med 700+hästar, elektriska dörrar med automatisk barnvagnsihopfällare. Färdig produkt blir en vanlig V70. Vad är skillnaden? Klart man vill fånga sina kunders intresse tidigt med en ultraflådig produkt. Gillas det inte, så köp inte

Medlem

De bilderna visar inte riktigt någon större skillnad. Och dem som visar "skillnad" är i andra väderslag, inställningar,jämförs med närbild mot distans bild och bild kvaliteten är inte samma.

Inte riktigt vetenskapligt gjort för att få någon uppfattning av det hela.

Vi får helt enkelt se när spelet släpps och man kan kontrollera det mycket bättre.

Medlem

In-game är väl inte samma sak som gameplay? Battlefront-trailern var ju också in-game men alla som kan tänka någorlunda rätt fattar att det inte kommer se ut så.

Medlem

Orka klaga, det som räknas i slutänden är väl ändå att man ska ha kul med spelet?

Medlem
Skrivet av MaXMC:

Jag ser ju hellre att actionen flyter på nära mig och att det ser fint ut där än att jag mitt i en actionsekvens kan se löven på träden på berget som är två kilometer bort...

Det första vi såg var antagligen Target Renders (som vanligt) så att saker ändrar på sig är bara att räkna med,
CD Projekt har skött sånt här jävligt snyggt förut (till skillnad från Ubi och EA) det är därför det inte är så många gnällskallar här som gnäller på dem som det är i Ubi-tråden om Watchdogs.

Det kommer 3-4 expansioner och antagligen DX12 till PC-releasen så jag är inte orolig. Iofs har jag förbokat PS4-versionen men så får det vara då jag inte har råd att uppgradera datorn just nu.

Japp otroligt snyggt att ljuga i 2 år och sedan (för sex månader sedan circa) säga att dom INTE har gjort något nedgradering av spelet vilket man ser tydligt att dom har gjort här.

Men vad är det jag säger det är ju CD project RED det finns ju inget sätt dom kan pissa bort alla fina ord dom sagt tidigare om säg själva och spelet.
Nej, så läge man vet hur man gör bra PR för sej själv så bryr sej ingen om vad man egentligen gör och beter sig.

ORDET ÄR STARKARE ÄN GÄRNINGEN
och så länge orden är bra bryr sig ingen om resultatet.

Dex
Medlem
Skrivet av Sidewinders:
Skrivet av MaXMC:

Jag ser ju hellre att actionen flyter på nära mig och att det ser fint ut där än att jag mitt i en actionsekvens kan se löven på träden på berget som är två kilometer bort...

Det första vi såg var antagligen Target Renders (som vanligt) så att saker ändrar på sig är bara att räkna med,
CD Projekt har skött sånt här jävligt snyggt förut (till skillnad från Ubi och EA) det är därför det inte är så många gnällskallar här som gnäller på dem som det är i Ubi-tråden om Watchdogs.

Det kommer 3-4 expansioner och antagligen DX12 till PC-releasen så jag är inte orolig. Iofs har jag förbokat PS4-versionen men så får det vara då jag inte har råd att uppgradera datorn just nu.

Japp otroligt snyggt att ljuga i 2 år och sedan (för sex månader sedan circa) säga att dom INTE har gjort något nedgradering av spelet vilket man ser tydligt att dom har gjort här.

Men vad är det jag säger det är ju CD project RED det finns ju inget sätt dom kan pissa bort alla fina ord dom sagt tidigare om säg själva och spelet.
Nej, så läge man vet hur man gör bra PR för sej själv så bryr sej ingen om vad man egentligen gör och beter sig.

ORDET ÄR STARKARE ÄN GÄRNINGEN
och så länge orden är bra bryr sig ingen om resultatet.

Jo för om man några slumpmässiga personer lägger upp bilder på internet när dom inte skriver något detaljerat om vilka inställningar spelet kördes på när dom togs och så vidare så måste man bara tro på dom eller?

Vissa kanske föredrar att lita på företaget som säger att det inte stämmer med nedgraderingen? Men det är klart att "random-people" på internet som lägger upp bilder måste ju ha rätt...

När man ser bilder upplagda från samma ställe, tidpunkt och samma inställningar kan jag förstå att man klagar.

Medlem

Oavsett vad så är det ett sjukt snyggt spel.
Hatar den grafikhetts som kommit de senaste åren.
Gameplay > Grafik.

k3m
Medlem
Skrivet av dex20:
Skrivet av Sidewinders:
Skrivet av MaXMC:

Jag ser ju hellre att actionen flyter på nära mig och att det ser fint ut där än att jag mitt i en actionsekvens kan se löven på träden på berget som är två kilometer bort...

Det första vi såg var antagligen Target Renders (som vanligt) så att saker ändrar på sig är bara att räkna med,
CD Projekt har skött sånt här jävligt snyggt förut (till skillnad från Ubi och EA) det är därför det inte är så många gnällskallar här som gnäller på dem som det är i Ubi-tråden om Watchdogs.

Det kommer 3-4 expansioner och antagligen DX12 till PC-releasen så jag är inte orolig. Iofs har jag förbokat PS4-versionen men så får det vara då jag inte har råd att uppgradera datorn just nu.

Japp otroligt snyggt att ljuga i 2 år och sedan (för sex månader sedan circa) säga att dom INTE har gjort något nedgradering av spelet vilket man ser tydligt att dom har gjort här.

Men vad är det jag säger det är ju CD project RED det finns ju inget sätt dom kan pissa bort alla fina ord dom sagt tidigare om säg själva och spelet.
Nej, så läge man vet hur man gör bra PR för sej själv så bryr sej ingen om vad man egentligen gör och beter sig.

ORDET ÄR STARKARE ÄN GÄRNINGEN
och så länge orden är bra bryr sig ingen om resultatet.

Jo för om man några slumpmässiga personer lägger upp bilder på internet när dom inte skriver något detaljerat om vilka inställningar spelet kördes på när dom togs och så vidare så måste man bara tro på dom eller?

Vissa kanske föredrar att lita på företaget som säger att det inte stämmer med nedgraderingen? Men det är klart att "random-people" på internet som lägger upp bilder måste ju ha rätt...

När man ser bilder upplagda från samma ställe, tidpunkt och samma inställningar kan jag förstå att man klagar.

Precis! Har skrivit det flera ggr i kommentatorsfältet. Men se nä, det hjälper inte. Känns som att flera personer hackar på spelet, för att misskreditera det. Då de verkar vilja få folk att inte köpa spelet. Av någon anledning. Fast okej, om vi antar att det är sant. Så är Grafiken fortfarande snygg, och så länge allt annat är ruggigt bra. Ja, då är jag mer än nöjd med WWH.

Medlem
Skrivet av Solid_Snake13:

Bara för att det är Witcher så kommer detta tas ganska lugnt ^^ Folk kommer ba säga att det är sånt som händer och att man borde förvänta sig det. När samma sak hände i Watch Dogs blev det ett jävla liv

Witcher 3 ser fortfarande riktigt snyggt ut, det gjorde ej watch dogs. Sen snackar vi inte stora skillnader här.

Medlem
Skrivet av Vroomfondel:

Det är väl egentligen inte så märkligt att färdig produkt inte ser ut som vid en första titt? Jämför med bilvärlden: Volvo tar fram en futuristisk prototyp på en fullknökad XC9000. 28"-fälgar, 3d-kromade säten, v18 med 700+hästar, elektriska dörrar med automatisk barnvagnsihopfällare. Färdig produkt blir en vanlig V70. Vad är skillnaden? Klart man vill fånga sina kunders intresse tidigt med en ultraflådig produkt. Gillas det inte, så köp inte

Skillnaden är att det volvo gör är ett proof of concept, något som aldrig planeras att släppas öht. Den jämförelsen var lite väl skev. Hade de där emot skapat en v70 med 700hk och sagt att detta planerar vi att släppa å sen bantar ner den till 150hk, då kanske liknelsen hade vart lite närmare. BIltillverkare brukar försöka undvika sådant. Kolla bara vad som hände med jaguar XJ220.

Medlem
Skrivet av Remus:
Skrivet av Jozo:
Skrivet av Remus:

Hade det här spelet inte haft namnet "Witcher 3" hade det bara varit klagomål här i kommentarsfältet.

Nu är hela kommentarsfältet som din kommentar istället. Folk gnäller över att folk inte gnäller....

Det är inte gnäll. Det är sanningen. Sanningen är vacker. Okorrumperad. Ren. Fri från fördomar och personliga åsikter. Sanningen väljer inte sida.

Tyck det du, men sanningen är att kommentarer som din inte tillför någonting till diskussionen.

Medlem
Skrivet av Jozo:
Skrivet av Remus:
Skrivet av Jozo:
Skrivet av Remus:

Hade det här spelet inte haft namnet "Witcher 3" hade det bara varit klagomål här i kommentarsfältet.

Nu är hela kommentarsfältet som din kommentar istället. Folk gnäller över att folk inte gnäller....

Det är inte gnäll. Det är sanningen. Sanningen är vacker. Okorrumperad. Ren. Fri från fördomar och personliga åsikter. Sanningen väljer inte sida.

Tyck det du, men sanningen är att kommentarer som din inte tillför någonting till diskussionen.

Tycker det tillför ganska mycket att påpeka gigantisk dubbelmoral i diskussioner.

Medlem

Dem har sagt att dem inte har nedgraderat spelets grafik, så länge dem inte har gjort ett uttalande om det så vill jag inte tro att dem har gjort spelet "mindre" snyggt. Är 8 dagar kvar, sen vet vi om CD-Projekt ljög oss rakt i ansiktet ansiktet, och om dem gjorde det så blir det forum krig.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Vi vet redan imorrn, då släpps recensionerna : )

Medlem

Jag tycker hela det här bråket om PC vs Konsoler är lite patetiskt. Vissa spel görs sig bättre på konsol och andra på PC. Köp en av varje och problemet är löst.

Medlem

Det här är tyvärr mycket vanligt inom spelindustrin numera. Finns väldigt många liknande fall. Far Cry 3, Dishonored och Froza Motorsport 5 bara för att nämna några till.

Medlem

Fruktansvärt mycket tjat om witcher III grafiken, kan någon istället lägga lite saker om hur gameplayet är eller något annat av värde stället.
Om jag får säja min mening så är jag inte jätte imponerad av grafiken, men världen verkar levande vilket är viktigaste i ett rpg, med vinden som blåser, personer som faktiskt inte står kvar på samma ställen för alltid, uppdragen som går att tacka nej till och som sen försvinnen för alltid, vädret som ändras till natt och dag och tillochmed till olika årstider. Grafiken är inte det viktigaste i slutändan...

Medlem
Skrivet av Remus:
Skrivet av Jozo:
Skrivet av Remus:

Hade det här spelet inte haft namnet "Witcher 3" hade det bara varit klagomål här i kommentarsfältet.

Nu är hela kommentarsfältet som din kommentar istället. Folk gnäller över att folk inte gnäller....

Det är inte gnäll. Det är sanningen. Sanningen är vacker. Okorrumperad. Ren. Fri från fördomar och personliga åsikter. Sanningen väljer inte sida.

Ja, du är ju verkligen sanningens riddare med dina ogrundade och fördomsbaserade påståenden.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Självklart kommer spelet lida i flera aspekter när man väljer att göra en multi-platform release.

Vafan hände cd projekt ?
Trodde ni hade lite bollar att göra konsol skräpet senare.
Gick ju bra senast, vafan fick er att ändra er ???

Oh... xbone reklam fuckin everywhere.
Sellouts

Blir nog skitbra va inte oroliga, själv håller jag hypen nere, för jag tror faktiskt jag blir besviken annars.

Medlem
Skrivet av Loltron:

Självklart kommer spelet lida i flera aspekter när man väljer att göra en multi-platform release.

Vafan hände cd projekt ?
Trodde ni hade lite bollar att göra konsol skräpet senare.
Gick ju bra senast, vafan fick er att ändra er ???

Oh... xbone reklam fuckin everywhere.
Sellouts

Blir nog skitbra va inte oroliga, själv håller jag hypen nere, för jag tror faktiskt jag blir besviken annars.

Samma här. Inget spel kan leva upp till sin hype.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Dryn:
Skrivet av Solid_Snake13:

Bara för att det är Witcher så kommer detta tas ganska lugnt ^^ Folk kommer ba säga att det är sånt som händer och att man borde förvänta sig det. När samma sak hände i Watch Dogs blev det ett jävla liv

Witcher 3 ser fortfarande riktigt snyggt ut, det gjorde ej watch dogs. Sen snackar vi inte stora skillnader här.

Jag missade hela grafikhetsen kring watch dogs, utan köpte detta lyckligt ovetande och tyckte då det var svinsnyggt. Sen såg jag äldre trailers och håller med om att dessa var ännu snyggare. Tycker fortfarande att det är snyggt dock.

k3m
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Preed:

Detta händer nästan alltid vill jag nämna. Man börjar vid målet sedan skalar man ner i poleringsfasen för att allting skall fungera. Spel är ofta snyggast i början, sen måste man låsa framerates och upplösningar så börjar grafiken skalas ner. Så vore inte alls oväntat om den blivit sämre. Antagligen att förvänta sig.

Handlar väl oftast om överoptimistiskt tänk dock snarare än att man försöker lura folk. Vissa saker kanske man in your heart of hearts förstår att det inte kommer vara kvar vid release.

Kan rekommendera alla nyfikna att läsa på om "vertical slice" också.

Du som spelar det Carl!? Så du menar med din kommentar om vertical slice, att det är så. Att grafiken har nergraderats?

Inaktiv

Det är därför man inte ska hoppa på hype-tåget. Det jag vet om Witcher är att man är en trollgubbe med svärd, typ. Sen har jag sett några bilder och max 1 minut gameplay.

Så jag får nog en bra upplevelse. Hade jag laddat i 3 år hade jag garanterat blivit besviken.

Medlem

Lägg ner högafflarna tills ni ser hur spelet ser ut då det släpps.

k3m
Medlem
Skrivet av Komured:
Skrivet av Jozo:
Skrivet av Remus:
Skrivet av Jozo:
Skrivet av Remus:

Hade det här spelet inte haft namnet "Witcher 3" hade det bara varit klagomål här i kommentarsfältet.

Nu är hela kommentarsfältet som din kommentar istället. Folk gnäller över att folk inte gnäller....

Det är inte gnäll. Det är sanningen. Sanningen är vacker. Okorrumperad. Ren. Fri från fördomar och personliga åsikter. Sanningen väljer inte sida.

Tyck det du, men sanningen är att kommentarer som din inte tillför någonting till diskussionen.

Tycker det tillför ganska mycket att påpeka gigantisk dubbelmoral i diskussioner.

Vadå dubbelmoral/etik?

Medlem
Skrivet av MMO4Life:

Jag tycker hela det här bråket om PC vs Konsoler är lite patetiskt. Vissa spel görs sig bättre på konsol och andra på PC. Köp en av varje och problemet är löst.

Problemet är fortfarande:

Om ett spel utvecklas till flera plattormar så tenderar spelet att anpassa sig till minsta gemensamma nämnare.

Ett spel som utvecklas till flera plattformar begränsas alltså till de andra plattformarnas svagheter. Dessutom finns risken att man inte får nytta av de styrkor som respektive plattform har, då de hela tiden hålls tillbaka av de andra plattformarna.

Med det inte sagt att spelet blir dåligt för det, men risken är stor att spelet inte blir lika bra som det kunde ha varit om det inte var multiplattform.

T ex detta fall (precis som flera andra) kanske man har gjort spelet med asbra grafik som ser riktigt bra ut. Men sedan måste dom skala ned grafiken så att det går att köra på den sämsta plafformen som spelet skall ges ut på.

Så även om man gör som du skriver och köper en av varje plattform, så blir spelet ändå sämre än vad det skulle ha varit då det har skalats ned och anpassats till den sämre plattformen. (Även om det inte skett helt och hållet, så blir det oftast ändå delvis.)

Åter igen, jag säger inte att spelet behöver bli dåligt för det, eller att det är fult, utan bara att andra plattformar begränsar spelet på den plafform som man själv spelar på.

Det är iaf min tes om varför plattformsdiskussionen är så infekterad.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Preed:

Detta händer nästan alltid vill jag nämna. Man börjar vid målet sedan skalar man ner i poleringsfasen för att allting skall fungera. Spel är ofta snyggast i början, sen måste man låsa framerates och upplösningar så börjar grafiken skalas ner. Så vore inte alls oväntat om den blivit sämre. Antagligen att förvänta sig.

Handlar väl oftast om överoptimistiskt tänk dock snarare än att man försöker lura folk. Vissa saker kanske man in your heart of hearts förstår att det inte kommer vara kvar vid release.

Rockstar har nu visat hur det skall gå till. Först får vi skiten att flyta på, sedan skruvar vi upp. Inte tvärtom.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Detta har nog dock mycket med att göra gällande deras Ubersampling som nu är borttagen för de som inte följer alla nyheter.. Ubersampling alternativet i Video settings kommer senare bli inlagt när koden för det är bättre, Som i Witcher 2 fanns Übersampling valet i början som fick datorer att inte må så bra, där dock tog de bort det helt och fin slipa det helt vid W2:EE.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20150317/witcher-3-chefen-o...


signatur

Requiēscat in pāce ~

Medlem

Det verkar vara många som köper spel för grafiken. Själv så har jag köpt spelet eftersom de tidigare spelen har varit riktigt bra. Sen så kan man inte döma ett spel innan det kommit ut. Bilderna är tagna från ett klipp på Youtube och det är någon okänd person som har gjort jämförelsen. Vi får se hur det ser ut när det kommer ut. Hur det än ser ut så tror jag att det kommer bli ett bra spel.

Skriv svar