Har grafiken i The Witcher 3 blivit sämre?

k3m
Medlem
Skrivet av Doris:

Det verkar vara många som köper spel för grafiken. Själv så har jag köpt spelet eftersom de tidigare spelen har varit riktigt bra. Sen så kan man inte döma ett spel innan det kommit ut. Bilderna är tagna från ett klipp på Youtube och det är någon okänd person som har gjort jämförelsen. Vi får se hur det ser ut när det kommer ut. Hur det än ser ut så tror jag att det kommer bli ett bra spel.

Har också köpt det av samma anledning som dig.

Medlem
Skrivet av azynkron:

Rockstar har nu visat hur det skall gå till. Först får vi skiten att flyta på, sedan skruvar vi upp. Inte tvärtom.

Fast det är ju inte samma scenario. GTAV släpptes just först på last-gen och sedan på PC och current-gen ett år senare.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Solid_Snake13:

Bara för att det är Witcher så kommer detta tas ganska lugnt ^^ Folk kommer ba säga att det är sånt som händer och att man borde förvänta sig det. När samma sak hände i Watch Dogs blev det ett jävla liv

Men nja. Skillnaden mot Watch Dogs var att GAMEPLAY också knappast påminde om de sjukt fräcka sekvenserna de visade. Witcher 3 kommer vara snyggt, men det är knappast därför jag bryr mig. Det är hela världen, det man kan göra, stämningen. Allt det där får mig att längta. Witcher 3 kommer inte komma undan en sekund om spelet inte lever upp till dom kriterierna. Det kan jag lova!

Medlem

Jag för 1-1½ år sedan:
"-Det kommer knappast se ut sådär när det är kla...."
Responsen:
"-HASJFOAJFO HÅLL KÄFTEN PC MASTER RACE, DU VET INGENTING OM VAD PC KAN! CDPROJECT <3<3<3<3"


signatur

// Bacon <3

Ambassadör
Xbox

Tycker att Gameboy hade snygg grafik. Varför denna hets?


signatur

Jump in.

Medlem

Ser onekligen tråkigt ut ifall det skulle vara autentiska bilder. Å andra sidan så kanske man får höra ett uttalande från CDP inom kort där dem antingen bekräftar eller förnekar. Innan dess bryr jag mig inte, kommer snart få läsa ur det egentligen står till med både grafik och gameplay.

Att spelet har en solid story utgår jag redan ifrån, så det känns inte som att det hör till diskussionen, men det är en enorm besvikelse ifall "det snyggaste spelet ever" (som hypen säger) skulle visa sig vara en lögn.

Medlem

Avgör när jag ser det på skärmen med mina egna ögon. Ifall det ser bra ut eller ej.

Fick spelet med ett GPUköp, så klagar inte. Är säker på att det kommer bli ett bra spel.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

1) Det här är ett annat typ av spel än tvåan var. I tvåan kunde de styra allt spelaren ser i ett ögonblick. De hade stenkoll på rimlig FoV o s v. Trean blir betydligt mer öppen, med enorma områden.

2) Vänta och bedöm själva! Youtube förvränger, capture/encode kan göra likaså, och vi vet inte ens vilka inställningar som faktiskt använts i respektive ögonblick. Inte långt kvar till släpp nu trots allt, och då kan vi se detta med egna ögon.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Väntar på recensioner och ett par patchar innan jag bestämmer till vilken plattform det passar bäst till.
Blir ju tråkigt att uppgradera datorn om det gör sig bättre på PS4.


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Döbringer:

Väntar på recensioner och ett par patchar innan jag bestämmer till vilken plattform det passar bäst till.
Blir ju tråkigt att uppgradera datorn om det gör sig bättre på PS4.

Recensioner får släppas imorgon, enligt vad jag läste.

Medlem

"If the graphics sucks I don't care"
http://9gag.com/gag/ao060Zm


signatur

autograph

Medlem

CD projekt red har också stängt tråden där grafiken diskuterades i deras forum:

"Moderators comments
ReptilePZ 11-05-2015, 08:50 PM
A thread on the subject of visuals already exists, but has been given a time-out. Discussion on the subject will resume when the thread is re-opened."

Medlem
Skrivet av Striva:
Skrivet av Dr Nilsson:

Du glömde denna bilden.
http://static.gamespot.com/uploads/original/1319/13196847/238...

pfft.

http://img.gawkerassets.com/img/17zj82u6vfnl3jpg/ku-xlarge.jp...

Bara för lägga mig in i diskussionen så har du nog missuppfattat varför konsoler är dåligt, och varför dom borde upphöra att existera.

Medlem
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av Striva:
Skrivet av Dr Nilsson:

Du glömde denna bilden.
http://static.gamespot.com/uploads/original/1319/13196847/238...

pfft.

http://img.gawkerassets.com/img/17zj82u6vfnl3jpg/ku-xlarge.jp...

Bara för lägga mig in i diskussionen så har du nog missuppfattat varför konsoler är dåligt, och varför dom borde upphöra att existera.

Själv föredrar jag konsoler eftersom det är mindre PC elitister som använder dem. Är riktigt trött på deras Nazi-glorifiering. Pc elitist, nazist. Same shit...

Medlem

Alltså det är lugnt, det gör mig inget.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Komured:
Skrivet av Jozo:
Skrivet av Remus:
Skrivet av Jozo:
Skrivet av Remus:

Hade det här spelet inte haft namnet "Witcher 3" hade det bara varit klagomål här i kommentarsfältet.

Nu är hela kommentarsfältet som din kommentar istället. Folk gnäller över att folk inte gnäller....

Det är inte gnäll. Det är sanningen. Sanningen är vacker. Okorrumperad. Ren. Fri från fördomar och personliga åsikter. Sanningen väljer inte sida.

Tyck det du, men sanningen är att kommentarer som din inte tillför någonting till diskussionen.

Tycker det tillför ganska mycket att påpeka gigantisk dubbelmoral i diskussioner.

Vadå dubbelmoral/etik?

Ja det blir dubbelmoral när samma personer som klankar ner på ett spel senare sitter och hyllar ett annat som gjort exakt samma sak.

k3m
Medlem
Skrivet av Komured:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Komured:
Skrivet av Jozo:
Skrivet av Remus:
Skrivet av Jozo:
Skrivet av Remus:

Hade det här spelet inte haft namnet "Witcher 3" hade det bara varit klagomål här i kommentarsfältet.

Nu är hela kommentarsfältet som din kommentar istället. Folk gnäller över att folk inte gnäller....

Det är inte gnäll. Det är sanningen. Sanningen är vacker. Okorrumperad. Ren. Fri från fördomar och personliga åsikter. Sanningen väljer inte sida.

Tyck det du, men sanningen är att kommentarer som din inte tillför någonting till diskussionen.

Tycker det tillför ganska mycket att påpeka gigantisk dubbelmoral i diskussioner.

Vadå dubbelmoral/etik?

Ja det blir dubbelmoral när samma personer som klankar ner på ett spel senare sitter och hyllar ett annat som gjort exakt samma sak.

Exakt samma ja. Men så är inte fallet nu.

Medlem

Största grafiska "downgraden" jag sett än så länge.

Medlem

Jag tycker det är snyggt som fan, men man lär ha en monster dator för att maxa allt med 60+ fps. Jag har gtx 780 ti samt i5 4670k 3.4ghz 8 ram, och jag kör high och stängt av lite post-processing osv och ligger på 50-70 just nu.

Medlem

Är folk blinda? Spelet håller inte en hög standard grafikmässigt, vi har spel från många år tillbaka som håller ett högre mått, ja, det är faktiskt sant.

Spelet kanske är roligt, har inte spelat tidigare titlar och det är väl det som är det viktigaste, om det är ett moln på himlen som fattas en kilometer längre bort, vem bryr sig egentligen om det?

Skriv svar