FZ vs PCG, the ultimate showdown! (TF2) 1-0 PCG!

Medlem
FZ vs PCG, the ultimate showdown! (TF2) 1-0 PCG!

Nu är det dags för oss här på FZ att visa vad vi går för, våran systersida PCgamer.se har utmanat denna eminenta sida till en virtuell showdown, rättare sagt en TF2 match!

Här finns det då mer information om själva power match of unstopable doom

Saxat från PCgamer.se

Spelare FZ
Xphome //Xphome62
Dumle //
Alesi09 // luttren
Svenpa//Svenpa
Hoobler//Hoobler
Showerguy//showerguy
Mullins//Mullins
LurkerGaat // kalle_3399@hotmail.com

Spelare PCG
NästanHS - theHarmlessWarrior - Medic/Heavy/Engineer
Codcrille - ? - Scout
Metropolis - MIB - Scout/Heavy/Medic/Soldier
Ullvanten - Ullvanten - Pyro/Engineer/Sniper/Spy
Hampeh - Plomannen - Soldier/Engineer
Deron - ? - ?
Pip - Pip - Scout
Jakob Svärd - dvdmacgyver - Scout/Pyro/Soldier

[i]Matchtid[/i]
Preliminärt Lördag 16/8
kl 2100

[i]SourceTV-IP[/i]
213.115.66.157:27021

[i]MatchIRC[/i]
Kanal: #PCGvsFZ
Server: Quakenet

Ett stort tack till klan:FADER och då framförallt FADER:fisring (MaxC) som hjälper oss med Warserver med tillhörande SourceTV.

Matchen kommer även att rapporteras om på Onlinegamer.se, så om ni missar matchen så kommer resultat och matchsummering att finnas där.

Så här gick matchen från Ullvantens synvinkel ;

Skrivet av Ullvanten:

Hursom, efter en stark öppning utav PCG på goldrush, så var det dags för FZ att anfalla. Med endast 12 sekunder kvar innan PCG hade vunnit kartan lyckades de plocka den sista CapturePointen. Framtiden såg mörk ut, vi på PCG ville ju helst inte ha någon jämn match (det blir så svårt att visa sin totala överlägsenhet då!), och när Badlands startade så var fokusen på max!

Detta gav snabbt resultat, med 2 snabbt vunna ronder och allmän glädjeyra(speciellt hemma hos mig, när jag som pyro lyckas pressa tillbaka en engineer, en medic och en soldier ur FZ hela vägen till deras bas från middlepoint.

Alla dog på vägen. Medicen, som dog sist, dog precis innan dörren öppnades in till deras resupplyrum.), inför den tredje så hade FZgubbarna varit klyftiga nog att bättra på defensen en aning och pressade tillbaka oss en hel del, men efter lite blod svett och tårar så vann vi iaf kartan (Minns inte om det blev 3-1 eller 3-0, men det känns som 3-1).

Nu var det då dags för den tredje, och sista officiellt inräknade kartan, och det stod 1-1. Testoreonet flödade, ciggen kedjeröktes, invoicen gick het, Codcrille hoppade runt som en epileptiker på amfetamin. Allt var upplagt för succe. När turbine kör igång så är jag lite afk i början pga reservletning åt jakob svärd, som fick slut på snus under matchens gång och inte lyckades hitta något substitut för att stilla nerverna, men när jag kommer tillbaka in så är matchen i full gång!

FZ´s intel är ute på villovägar, men oturligt nog blir även våran intel stulen i samma veva. Med eldkastaren i hand så ger jag mig ut via ventilationen för att kirra en mer än tillräckligt rostad FZforumit och ta hem våran intel, allt i ärans tecken! Som vanligt när något sånthär ska ske så går det åt helvete.

I samma veva som jag stiger ut från ventilationstrumman så blir jag blastad av 6 olika rockets, pga två Oh so clever engineers har valt bygga två fully upgraded sentryguns på varsin sida. Tack för den köttmalen!

Runtomkring mig pågår fullt krig, LD försöker övertala alla att köra soldier eller demoman (riktiga klasser som faktiskt gör nytta, kom igen nu grabbar), själv så har jag börjat få problem med siktet, så jag väljer att hålla mig till pyro med blowback. PCG plockar hem första poängen till slut, men FZ kvitterar illa kvickt.

Efter ytterligare ett tags nötande så plockar FZ in en poäng till, som vi i PCG korrigerar i moreless samma sekund. (Kan ha varit tvärtom, minns inte riktigt). Det står alltså 2-2, och vartenda skott är på liv och död. Och då skäl de våran intel, MEN vi stjäl deras också! Jag är som vanligt fullt upptagen med att vara ute på hemliga uppdrag i månens tecken, men lyckas på något vänster bli dödad, spawna om hemma i basen, komma ut och se någon (antagligen codcrille) bli överkörd av en otäck pyro, så jag bestämmer mig för att hämnas honom, och till min stora förvåning så ligger intelen där!

Så utan att egentligen ha lyft ett finger för att hämta intelen (okej, jag var och hämtade den en gång, men då sprang jag in i ett sentrynest och åkte på stryk utav stora kvantiteter) så lyckas jag på något sätt få göra den rond och matchavgörande poängen!

Här slutade alltså den officiella matchen 2-1 till PCG.

Därefter körde vi Gravelpit, där vi blev överkörda av FZ, vilket jag skyller på att vi hade 2 killar afk, jakob (som inte kunde vänta längre med snuset) och mig (som försökte få in hockeystick, och inte rejoinade förräns i sista sekunden). Gravel vann FZ utan snack i slutändan.

Så inför sista ronden stod det 2-2, och vi bestämde oss (jag) för att köra pro_granery. Detta resulterade i att halva laget på båda sidorna droppade pga att de inte hade kartan, så efter ett snabbt byte till Well(CP) så kom matchen igång igen.

Här gick jag afk för att det skulle bli rätt antal spelare på varje sida, så jag speccade bara stundtals, men det såg ut som om det var relativt jämnt. Tillslut kammade PCG hem segern iallafall, och slutresultatet med blev 3-2 till PCG.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Jag har då tagit på mig ansvaret att vara lite samordningsansvarig för pcgdelen, så om en samordnare här på FesZäta kan komma ut och plocka ihop sex gubbs till att lira med så kan vi ju börja köra igång.

Vi har troligtvis låne-warservrar, annars så kör vi den klassiska tomma public-servern. Men utifrån vad jag förstått så äre lugna pucken med warservern.

Om det är någon som har koll på SourceTV så får ni gärna pma mig.


signatur

[size="8"]Curse unto thee, thou flesh of these hands
For hast thou not hid me from salvation?[/size]

Medlem

IM IN! KILL THE INFIDELS!

Btw jag kan hosta om det behövs. Har 16 slots.

Medlem

Count me in!
Så klart att jag är med!

SteamID: kalle_3399@hotmail.com

Medlem

mmmfmfmfmf mfffff mfffmfmmfmf!

6 pers? Lite mesigt, moar like 12 amiright?

Medlem

Om matchen är innan 20:e så är jag med

Medlem
Skrivet av mullins:

mmmfmfmfmf mfffff mfffmfmmfmf!

6 pers? Lite mesigt, moar like 12 amiright?

Det e la gôbra!
Då får vi mera kills
Heheh...
Men, ju mer man är dess så roligare blir det.
Eller kan jag ha fel? :$

Medlem

Jag är med
Mitt steam id aär luttren

Inaktiv

har vi inga mer exakta tider för matchen ?

jag vill döda... så räkna in mig

Medlem

Svenpa anmäler sig med störst möjliga enthusiasm.

Entire team is BABIES.

Medlem

Jag är med
Steam ID: m0s0


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Im in Greger! Steamid: jojo606

Medlem

Usch och fy, PCG ska få smisk, räkna med mig.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Skriv in mig!!:D

Medlem

Är nog på också, ska ju dock flytta tillbaka mina prylar till lägenheten i helgen så beror lite på när det är


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Kul att se så stort engagemang!

Som det ser ut så kan vi nog dra en 8v8, och vi har troligen tillgång till ett par sjyssta warservers.

Jag håller på att fixa med sourceTV och ser om vi kan få igång det, och ifall någon vill slänga upp en PCGvsFZ-IRCkanal så får ni gärna göra det under dagen, annars gör jag det ikväll (quakenet ofc)

Matchen blir förhoppningsvis på lördag, börjar runt 21 säg?


signatur

[size="8"]Curse unto thee, thou flesh of these hands
For hast thou not hid me from salvation?[/size]

Medlem

Angående kartorna så anser jag att goldrush är given,
sedan så kör vi en CP, och så kan vi avsluta med en CTF, vad sägs?

CP rekommenderar jag antingen Hydro eller Fastlane,
CTF så känns Turbine lagom stor. (2fort är out of the picture due to severe tråkighetsissues! )


signatur

[size="8"]Curse unto thee, thou flesh of these hands
For hast thou not hid me from salvation?[/size]

Medlem

Hur många är med i pcg laget ullvanten?

Medlem

Det är 7 st som kämpar för PCgamer, så det är lite mindre engagemang på den sidan hitills men ska inte vara några problem kan man tycka med att hitta en till kille/kvinna tills på lördag


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Jag gillar gravelpit och ingen ctf :evil: men vem vet, kanske spelas det annorlunda i pcw.

Ska vi ha en identisk cp bana tycker jag badlands.

Medlem

Jag är för badlands också.

Vi får antagligen låna Klan:FADERs warserver, så vi får sourceTV och sådär.

Folk verkar vilja köra upp till 6 maps, men det känns som aningen mycket.

Jag ska ta och dra igång en tråd sedan där vi kan samla alla inlägg, den kommer att länkas till från den här tråden, så att fz och pcg skriver på samma ställe. Blir lättare för alla att se vad som händer då, mmkay?


signatur

[size="8"]Curse unto thee, thou flesh of these hands
For hast thou not hid me from salvation?[/size]

Medlem

Här har ni samlingstråden för all information som kommer ske.


signatur

[size="8"]Curse unto thee, thou flesh of these hands
For hast thou not hid me from salvation?[/size]

Medlem

Ska vi köra invoice eller vent/teamspeak?


signatur

[size="8"]Curse unto thee, thou flesh of these hands
For hast thou not hid me from salvation?[/size]

Inaktiv

Vi har nu också kommit upp till 8 spelare.

Hur går det för er?
Har ni...
*beslutat er för vilka två banor ni ska välja?
*samlat ihop allas steam ids?

Förut så var det Showerguy som sköte eran server va? Vem tar hand om den när han är borta?


signatur

|=@/V _//-\6 |v|155@ !

Medlem

Som jag skrev i pcg, vi bör börja köra mumble istället för sprak-vent/ts.

http://mumble.sourceforge.net
http://mumble.sourceforge.net/FAQ/English

Medlem

Då har vi i princip all information här då:
http://www.pcgamer.se/forum/thread.php?id=49125


signatur

[size="8"]Curse unto thee, thou flesh of these hands
For hast thou not hid me from salvation?[/size]

Medlem

Riktiga män kör "Y for team talk".

Jag tycker fortfarande 8vs8 är klent, men det är kanske vad man kör nowadays?

Medlem

För att kolla upp lite hur aktiviteten är bland folket som spelar så föreslår jag att dom som känner sig manade för att slåss mot PCG här på FZ går in här och skriver in att man vet vad som gäller.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Vi kan inte få ihop fler på pcg än, destovärre. Vanligast är väl 6vs6 tror jag.


signatur

[size="8"]Curse unto thee, thou flesh of these hands
For hast thou not hid me from salvation?[/size]

Medlem

Im in.

Spelar medic eller pyro.

Skriv svar