Nintendo: "Nya konsolen kan bli regionsfri"

Robot
Nintendo: "Nya konsolen kan bli regionsfri"
Medlem
Nintendo: "Nya konsolen kan bli regionsfri"

Smutt! Regionslås är en förlegad metod med tanke på hur tillgängligt allting har blivit tack vare det världsomspännande datanätet vi kallar internet.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Tack gode gud. Finns ingen poäng i regionslås längre. Hade gärna kunnat spela både släpp i EU och importerade spel från JP i samma 3DS, det är rätt omständligt att antingen behöva ha två konsoller eller flasha maskinen.

Medlem
Skrivet av Xepheros:

Tack gode gud. Finns ingen poäng i regionslås längre. Hade gärna kunnat spela både släpp i EU och importerade spel från JP i samma 3DS, det är rätt omständligt att antingen behöva ha två konsoller eller flasha maskinen.

En viktigt anledning till regionslås har väl varit att man vill undvika parallelimport av spel från t ex Kina där priserna är betydligt lägre? Vet inte hur det har förändrats.

Medlem

Undrar hur detta kan tänkas påverka New Nintendo 3DS. Jag hoppas verkligen att mycket kommer ske på den marknaden då jag verkligen älskar Nintendos handhelds.

Medlem
Skrivet av f0qnax:
Skrivet av Xepheros:

Tack gode gud. Finns ingen poäng i regionslås längre. Hade gärna kunnat spela både släpp i EU och importerade spel från JP i samma 3DS, det är rätt omständligt att antingen behöva ha två konsoller eller flasha maskinen.

En viktigt anledning till regionslås har väl varit att man vill undvika parallelimport av spel från t ex Kina där priserna är betydligt lägre? Vet inte hur det har förändrats.

Jo, dock FEL likaså.

Medlem

Typ!

Medlem

22 år efter releasen i japan så kanske vi får köpa ett Super Metroid som går i 60Hz utan att importera. Wow.

Super Nintendo: Pal 50Hz.
Wii: Nej, vi ni får Palversionen.
Wii-U: Nej, ni får Palversionen av Super Metroid men Balloon fight kommer att gå i 60 Hz.

Medlem

Regionsfri är väl najs. Men stora frågan är. Är den gimmick fri?

Medlem
Skrivet av f0qnax:
Skrivet av Xepheros:

Tack gode gud. Finns ingen poäng i regionslås längre. Hade gärna kunnat spela både släpp i EU och importerade spel från JP i samma 3DS, det är rätt omständligt att antingen behöva ha två konsoller eller flasha maskinen.

En viktigt anledning till regionslås har väl varit att man vill undvika parallelimport av spel från t ex Kina där priserna är betydligt lägre? Vet inte hur det har förändrats.

Sure, men jag är helt säker på att det finns betydligt bättre lösningar än att låsa hela marknaden. De förlorar garanterat pengar på att folk importerar från länder där spelen är billigare, absolut, men de vinner samtidigt pengar på att konsumenterna kan importera spel till länder där spelen ej lanserats. Vi som importerar japanska spel är nog inte den största demografin direkt, men det finns väldigt många som är väldigt glada i att importera spel från USA som inte släppts i EU till exempel.

Medlem
Skrivet av f0qnax:
Skrivet av Xepheros:

Tack gode gud. Finns ingen poäng i regionslås längre. Hade gärna kunnat spela både släpp i EU och importerade spel från JP i samma 3DS, det är rätt omständligt att antingen behöva ha två konsoller eller flasha maskinen.

En viktigt anledning till regionslås har väl varit att man vill undvika parallelimport av spel från t ex Kina där priserna är betydligt lägre? Vet inte hur det har förändrats.

Nintendo gillar ju att ha kontroll. Jag kan tänka mig att ev. digitala köp iaf måste göras via deras egna officiella kanaler.

Medlem
Medlem

Är inte Sonys maskin regionsfri med spel?

Men regionsfrihet är ju något som alla gamers vill ha, så får hoppas de löser det.

MEG
Medlem

tror att det ligger rätt i tiden och skulle vara ett smart drag av Nintendo i en marknadsföring.


signatur

Death is only the beginning

1
Skriv svar