Vill du ha andra världskrigsaction? Starbreeze fixar!

Robot
Vill du ha andra världskrigsaction? Starbreeze fixar!

Starbreeze investerar 66 miljoner kronor i Payday-inspirerade Raid: World War 2.

#raid-world-war-2, #lion-game-lion, #payday


Medlem
Vill du ha andra världskrigsaction? Starbreeze fixar!

Oj nu blev jag riktigt nyfiken!

Medlem

Spännande att det är gångbart att göra andra världskrigs spel igen. Hoppas dem tar mängder med inspiration från Kellys Heroes!

Medlem

Vet inte hur mycket finans folket på FZ är intresserade av, men Starbreeze lämnar även sin delårsrapport imorgon. Skulle vilja tacka den herre som tipsade om aktien här på FZ i somras. De har stigit från runt 7 kronor per aktie till 14.80 på väldigt kort tid. Förväntar mig ett fall under sommaren om de inte visar något från sina nya spel, eller om releasen av Crimewave edition inte går bra.

Medlem

Coolt saknar något sånt lir!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Mox+:

Vet inte hur mycket finans folket på FZ är intresserade av, men Starbreeze lämnar även sin delårsrapport imorgon. Skulle vilja tacka den herre som tipsade om aktien här på FZ i somras. De har stigit från runt 7 kronor per aktie till 14.80 på väldigt kort tid. Förväntar mig ett fall under sommaren om de inte visar något från sina nya spel, eller om releasen av Crimewave edition inte går bra.

De pendlar en hel del. Var uppe på runt 14 förra året också innan den dalade. Men visst, man har kunnat gjort sig både en och två hackor på deras aktie om man haft koll på när den ska köpas resp. säljas.

Medlem

Så de enda alternativen är "bara nutid" eller "bara WWII"? Är fortfarande trött på WWII-spel och skulle hellre sett någonting från Vietnamkriget eller Gulfkriget.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Mox+:

Vet inte hur mycket finans folket på FZ är intresserade av, men Starbreeze lämnar även sin delårsrapport imorgon. Skulle vilja tacka den herre som tipsade om aktien här på FZ i somras. De har stigit från runt 7 kronor per aktie till 14.80 på väldigt kort tid. Förväntar mig ett fall under sommaren om de inte visar något från sina nya spel, eller om releasen av Crimewave edition inte går bra.

De pendlar en hel del. Var uppe på runt 14 förra året också innan den dalade. Men visst, man har kunnat gjort sig både en och två hackor på deras aktie om man haft koll på när den ska köpas resp. säljas.

Tror de toppade på 12.60 eller liknande förra året? Går som spjutet nu dock. Vad tror du om sommaren?

Medlem
Skrivet av kebbe:

Så de enda alternativen är "bara nutid" eller "bara WWII"? Är fortfarande trött på WWII-spel och skulle hellre sett någonting från Vietnamkriget eller Gulfkriget.

nästan allt är väl snarare "nära framtid" eller postapokalyptiskt?

Jag ser gärna ww2 på nytt. Helst av allt vll jag ha ett nytt Hidden & Dangerous.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Hoppas detta kan bli något!!

Medlem
Skrivet av Mox+:

Vet inte hur mycket finans folket på FZ är intresserade av, men Starbreeze lämnar även sin delårsrapport imorgon. Skulle vilja tacka den herre som tipsade om aktien här på FZ i somras. De har stigit från runt 7 kronor per aktie till 14.80 på väldigt kort tid. Förväntar mig ett fall under sommaren om de inte visar något från sina nya spel, eller om releasen av Crimewave edition inte går bra.

Här har du en aktie du kan investera i men som du skulel gjort för ett bra tag sen ;D

http://www.nasdaq.com/symbol/mnst/interactive-chart


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Hymer:
Skrivet av Mox+:

Vet inte hur mycket finans folket på FZ är intresserade av, men Starbreeze lämnar även sin delårsrapport imorgon. Skulle vilja tacka den herre som tipsade om aktien här på FZ i somras. De har stigit från runt 7 kronor per aktie till 14.80 på väldigt kort tid. Förväntar mig ett fall under sommaren om de inte visar något från sina nya spel, eller om releasen av Crimewave edition inte går bra.

Här har du en aktie du kan investera i men som du skulel gjort för ett bra tag sen ;D

http://www.nasdaq.com/symbol/mnst/interactive-chart

Om du hade tipsat mig i augusti förra året så

Medlem

Yes!!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

SoL
Medlem
Skrivet av Mox+:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Mox+:

Vet inte hur mycket finans folket på FZ är intresserade av, men Starbreeze lämnar även sin delårsrapport imorgon. Skulle vilja tacka den herre som tipsade om aktien här på FZ i somras. De har stigit från runt 7 kronor per aktie till 14.80 på väldigt kort tid. Förväntar mig ett fall under sommaren om de inte visar något från sina nya spel, eller om releasen av Crimewave edition inte går bra.

De pendlar en hel del. Var uppe på runt 14 förra året också innan den dalade. Men visst, man har kunnat gjort sig både en och två hackor på deras aktie om man haft koll på när den ska köpas resp. säljas.

Tror de toppade på 12.60 eller liknande förra året? Går som spjutet nu dock. Vad tror du om sommaren?

Sen 2013 har den ju gått riktigt bra, sen senaste året har den gått lite upp o ner men den ser inte ut att ha legat så här högt förut. Själv kör jag på ISK så jag slipper skatta så jävligt

Medlem

Fan på tiden!!

Medlem

Spela som tyskar o skydda sig mot invanderande onda ryssar?

Releasehästryttare

Varför är det bara vi svenskar som gör bra coop spel nu för tiden ? Sanctum, magicka, brothers, payday, renegade ops och fler.

Medlem

Dieselmotor, PC (och andra plattformar som stödjs).
Lion Game Lion är ju startat av tidigare folk från Starbreeze.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Så de enda alternativen är "bara nutid" eller "bara WWII"? Är fortfarande trött på WWII-spel och skulle hellre sett någonting från Vietnamkriget eller Gulfkriget.

Om Putin får till ett WWIII med Ukraina så kan du se fram emot nya roliga spel
....
=P

Medlem
Skrivet av kebbe:

Så de enda alternativen är "bara nutid" eller "bara WWII"? Är fortfarande trött på WWII-spel och skulle hellre sett någonting från Vietnamkriget eller Gulfkriget.

Du får ju gulfkriget med varje battlefield typ. Samma jävla öken år efter år.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Är detta ett heistspel som Payday? Det är fett trist om det är så, det är så lätt att INTE göra det och fortfarande göra ett jävligt bra coop-action!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av kebbe:

Så de enda alternativen är "bara nutid" eller "bara WWII"? Är fortfarande trött på WWII-spel och skulle hellre sett någonting från Vietnamkriget eller Gulfkriget.

nästan allt är väl snarare "nära framtid" eller postapokalyptiskt?

Jag ser gärna ww2 på nytt. Helst av allt vll jag ha ett nytt Hidden &amp; Dangerous.

Wow, det väckte något gammalt minne. Lirade nån demo version av det, om och om igen, som liten grabb hos kompisarna.

Minns ärligt talat inget konkret, förutom nån bro.

Medlem
Skrivet av burkmopp:
Skrivet av Propy:
Skrivet av kebbe:

Så de enda alternativen är "bara nutid" eller "bara WWII"? Är fortfarande trött på WWII-spel och skulle hellre sett någonting från Vietnamkriget eller Gulfkriget.

nästan allt är väl snarare "nära framtid" eller postapokalyptiskt?

Jag ser gärna ww2 på nytt. Helst av allt vll jag ha ett nytt Hidden &amp;amp; Dangerous.

Wow, det väckte något gammalt minne. Lirade nån demo version av det, om och om igen, som liten grabb hos kompisarna.

Minns ärligt talat inget konkret, förutom nån bro.

Första uppdraget i ettan var vid en bro om jag minns rätt. För mig är det H&D2 som är det bästa. Bästa spelet någonsin faktiskt!

Kul att någon anna minns en nästan bortglömd serie!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av kebbe:

Så de enda alternativen är "bara nutid" eller "bara WWII"? Är fortfarande trött på WWII-spel och skulle hellre sett någonting från Vietnamkriget eller Gulfkriget.

Du får ju gulfkriget med varje battlefield typ. Samma jävla öken år efter år.

Lite skillnad på halvfuturistisk krigföring och utrustning mot det som fanns tidigt 90-tal.

dmn
Medlem
Skrivet av Sisyr:

Men visst, man har kunnat gjort sig både en och två hackor på deras aktie om man haft koll på när den ska köpas resp. säljas.

Du menar precis som alla aktier.

Medlem

GUYS, THE BAZOOKA, GO GET IT!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av dmn:
Skrivet av Sisyr:

Men visst, man har kunnat gjort sig både en och två hackor på deras aktie om man haft koll på när den ska köpas resp. säljas.

Du menar precis som alla aktier.

Nej, jag menar inte precis som alla andra aktier. Starbreeze har stigit resp. sjunkit över 130% två gånger på 1½ år. Gör dig inte dummare än du redan är.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Så de enda alternativen är "bara nutid" eller "bara WWII"? Är fortfarande trött på WWII-spel och skulle hellre sett någonting från Vietnamkriget eller Gulfkriget.

Men om du nu är så trött på andra världskriget - varför väljer du att läsa en nyhet som handlar om det?
Jag kan helt klart förstå att många är trötta på det - men det finns en skara människor (inklusive mig) som vill ha många fler ww2 spel.
Jag väljer inte att kommentera Fifa spel eller Assassins Creed (spel som jag personligen är trött på)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av kebbe:

Så de enda alternativen är "bara nutid" eller "bara WWII"? Är fortfarande trött på WWII-spel och skulle hellre sett någonting från Vietnamkriget eller Gulfkriget.

Men om du nu är så trött på andra världskriget - varför väljer du att läsa en nyhet som handlar om det?
Jag kan helt klart förstå att många är trötta på det - men det finns en skara människor (inklusive mig) som vill ha många fler ww2 spel.
Jag väljer inte att kommentera Fifa spel eller Assassins Creed (spel som jag personligen är trött på)

Kommenterade för att jag ansåg det värt att kritisera hur enkelspårig spelbranschen är. Vi hade ett decennium av WWII-spel tills genren ersattes av modern krigföring, efter ett drygt decennium av det sistnämnda är det bästa man kommer på (för att variera genren) att gå tillbaks till det föregående temat.

Om det gällde en genre jag inte hade intresse i hade jag givetvis inte sagt någonting.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av kebbe:

Så de enda alternativen är "bara nutid" eller "bara WWII"? Är fortfarande trött på WWII-spel och skulle hellre sett någonting från Vietnamkriget eller Gulfkriget.

Men om du nu är så trött på andra världskriget - varför väljer du att läsa en nyhet som handlar om det?
Jag kan helt klart förstå att många är trötta på det - men det finns en skara människor (inklusive mig) som vill ha många fler ww2 spel.
Jag väljer inte att kommentera Fifa spel eller Assassins Creed (spel som jag personligen är trött på)

Kommenterade för att jag ansåg det värt att kritisera hur enkelspårig spelbranschen är. Vi hade ett decennium av WWII-spel tills genren ersattes av modern krigföring, efter ett drygt decennium av det sistnämnda är det bästa man kommer på (för att variera genren) att gå tillbaks till det föregående temat.

Jag hade inte kommenterat om det gällde en genre jag inte hade intresse i hade jag givetvis inte sagt någonting.

Sant..men ww2 är ett så pass viktigt krig i historian med så många slagfält och berättelser att det faktiskt finns tonvis med material värt att använda.

Edit: sen har det hänt så mycket med grafiken i spel att det vore orättvist att inte blåsa liv i ww2 temat och försöka göra det rättvisa med dagens grafik.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

12
Skriv svar