Väldigt många har förbokat The Witcher 3

Medlem

Alltså, jag säger det igen. Jag gillar det CD Projekt Red gör och jag tänker inte vara en pessimist och säga att jag inte litar på någon alls. Vill de tjäna pengar, absolut vem vill inte, de behöver pengarna.

Jag har köpt Collectors för att jag gillar artbooks och sådant trams, samt att jag vill stödja de som spelutvecklare. Inget annat, inte endast för det som finns i lådan. De gör enligt mig bra saker och förtjänar det.

Finns folk som säljer skit, som ovan att du typ betalar 200extra för en digital bullshit edition med extra pyntade vapen och något extra upplåstbart.

Men sen tycker man inte det är fair så köp det för all del inte. Säg inte att de bara vill "tjäna" ihop en slant det vill ju alla, jag, du och resten av världen och säg inte till andra vad de ska göra heller.

Medlem

Recension imorgon?? Nu kommer jag ha svårt att somna


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Nedskalad grafik eller ej, att det inte skulle vara värt priset har jag gigantiskt svårt att tro.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Förstår inte varför folk har fått för sig att grafiken är nedskalad när vi inte ens har sett spelet in action själva. Samtliga saker som bildserien i Fzs tidigare artikel visade är saker som i alla moderna spel med utförlig options-meny har specifika inställningar för. Det stinker att snubben har satt igång ultra samtidigt som han har dragit ner sliders. Litar inte ett dugg på att grafiken skulle vara "nedskalad" förrän vi faktiskt får se bevis på det.

Medlem

Jag har blivit besviken alldeles för ofta nu det sista året så jag har blivit jäääkligt försiktig med förbokningar. Väntar nu till recensioner och allmänna uppfattningar från folk innan jag köper nått och då kanske jag slår till på en collectors.

Medlem

Förra veckan hittade jag en lampa med en ande i.
Jag fick välja mellan fred på jorden och the witcher 3 collectos förbokning.

Lätt val.

Medlem
Skrivet av nilfisk:

Att folk fortfarande försvarar förbokingar med t ex "Har du inte råd med 400-600kr eller vad är problemet" och sen är typ enda skillnaden några % off eller ett sketet skin till något.

Lär er folk, att dom säljer så sjukt många spel under den tiden dom gör ALLT för att marknadsföra det som det du MÅSTE HA

Och ni stödjer detta betende.
Kom inte och säg att ni VET vad ni köper och det är VÄRT det.
Gör istället något som förbättrar långsiktigt, för alla!. Det enda ni råkat ut för är att ni köper grisen i säcken för att ni tyckte ni va smarta när vi sparade 30 kr och fick ett DLC som inte är något att ha. Kom ihåg att förläggare(mest) försöker få oss att tro att vi måste äga det här ASAP (nyklar tar inte slut).
Dom vill bara tjäna pengar, och det leder inte bättre spel.
Det kan jag lova er.
Det går inte lita på någon, inte ens Cd projekt,
Finns fortfarande en förlägggare som älskar att ni är så lätta att lura.

Känner mig inte dugg lättlurad.
Jag visste att jag skulle köpa spelet samma dag jag fick reda på att det skulle bli en 3a, då Witcher serien varit helt fenomenal.
Har blivit ännu mer övertygad sen man sett all gameplay dessutom.

Kan förstå till viss del vad du vill få sagt. Jag gillar inte heller all mikroskit som borde ingå i spelen, t ex. att man får pröjsa extra för diverse Factions i TW:Attila, men jag tycker mig inte se samma sak här.
All dlc ska ingå som jag förstått det, förutom de större expansionerna, som är fullt rimligt att de tar betalt för.

Medlem
Medlem

gillar inte heller preorders med alla dessa speciella erbjudanden om ingame saker, dock så har det varit preorder sedan lång lång lång lång tid tillbaka på tw3 för att vara säker på få en CE version .

Medlem

Efter A:CM incidenten så förbokar jag inte mer bortsett från CDPR. De har, till skillnad från många andra tillverkare samt utgivare, inte betett sig totalt skamlöst mot sin fanbase och konsumenter.. än. Den totala besvikelsen med A:CM slog ner mig som om en lastbil dumpat hela sin last av tegelstenar på mig. Att se denna licens bli så lilla behandlad och så på ett sånt respektlöst vis gjorde mig näst inpå gråtfärdig.
CRPR har en sund inställning till sina fans och så länge de har det har de även min support.


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem

Aldrig mer förboka. Det spelar ingen roll hur mycket jag vill ha spelet. Jag vill inte uppmuntra det systemet helt enkelt, med allt vad det innebär i fria förmåner för utvecklaren utan vidare ansträngning - inte konstigt att man lovar mer och mer. Jag betalar gärna när det kommer ut istället, om det verkar vara något jag vill spela.

Medlem

Tycker dock att om spelet marknadsförs med att det har grym grafik då ska grafiken se ut som 2015 också och inte som 2005. Det verkar som om CD projekt red har skalat ner grafiken rätt rejält om man kollar runt lite på bilderna.

FM-guru
F.d. Sisyr

Fick spelet på köpet via Nvidias kampanj när jag köpte ny dator, men hade förbokat annars i vilket fall. Det kanske visar sig vara skit, men då är jag beredd att ta den smällen. CD Projekt RED har allt förtroendekapital i världen, vad gäller mig.

Medlem

Spelat kommer vara snygg, kanske som alla drömmer om..men det det är väl storyn osv som är det roliga.

Medlem

har vi någon anledning till att inte lita på CDPR...?

Medlem

Hej.
Jag heter Dreijer och jag har aldrig spelat The Witcher.

Medlem

1. Förboka aldrig spel. Du förstör branschen ännu mer.
2. Vänta på recensioner från t.ex. Giantbomb och FZ.
3. Se gameplayvideos första veckan och se om du attraheras av gameplay:et (inte grafiken). Både W1 och W2 har skum gameplay och GUI:s - de är båda mil från perfekta.
4. Var inte ett offer under en launch; vänta lite istället och njut av en patchad upplevelse.
5. Förboka aldrig spel.
6. Var +30 år gammal för att lätt klara av 1-5.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Med skum gameplay antar jag att du menar awesome gameplay : )

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:

1. Förboka aldrig spel. Du förstör branschen ännu mer.
2. Vänta på recensioner från t.ex. Giantbomb och FZ.
3. Se gameplayvideos första veckan och se om du attraheras av gameplay:et (inte grafiken). Både W1 och W2 har skum gameplay och GUI:s - de är båda mil från perfekta.
4. Var inte ett offer under en launch; vänta lite istället och njut av en patchad upplevelse.
5. Förboka aldrig spel.
6. Var +30 år gammal för att lätt klara av 1-5.

Löjliga argument. Det får dig att låta som ett offer som måste ha steg för att kontrollera dig själv. Är jag intresserad av en produkt köper jag den på releasedagen om jag så vill, oftast har jag en bra känsla för spelen om jag väl gör det och ångrar mig väldigt sällan. Att förlita sig på två recensionssajter när det finns en hel uppsjö låter minst sagt naivt om målet är att bilda sig en fullgod uppfattning. Slutligen, man behöver inte vara ett offer för att man köper day one - jag har köpt massvis med spel day one och det har inte stört mig nämnvärt.

punkt 6. Väx upp bara.

Medlem
Skrivet av Ninja Goat:

har vi någon anledning till att inte lita på CDPR...?

Jag har också en bra bild av CD Project, men om jag inte minns helt fel så var Witcher 1 inte alls lika bra vid release som det blev sen. Deras gigantiska, gratispatch "Enhanced Edition" kom ju flera månader efter att spelet släpptes.

Därmed menar jag inte att CD Project är opålitliga. Bara att de inte direkt har ett ofläckat rykte när det gäller polerade spel vid release.

Men jag gillar inte att utvecklare lockar med speciella bonusar vid förköp, så personligen låter jag bli. Särskilt single player-spel är ju inte nödvändiga att köpa vid release. Storleken på player base gör ju detsamma där.

Medlem
Skrivet av Andyrew:
Skrivet av Nocturnal77:

1. Förboka aldrig spel. Du förstör branschen ännu mer.
2. Vänta på recensioner från t.ex. Giantbomb och FZ.
3. Se gameplayvideos första veckan och se om du attraheras av gameplay:et (inte grafiken). Både W1 och W2 har skum gameplay och GUI:s - de är båda mil från perfekta.
4. Var inte ett offer under en launch; vänta lite istället och njut av en patchad upplevelse.
5. Förboka aldrig spel.
6. Var +30 år gammal för att lätt klara av 1-5.

Löjliga argument. Det får dig att låta som ett offer som måste ha steg för att kontrollera dig själv. Är jag intresserad av en produkt köper jag den på releasedagen om jag så vill, oftast har jag en bra känsla för spelen om jag väl gör det och ångrar mig väldigt sällan. Att förlita sig på två recensionssajter när det finns en hel uppsjö låter minst sagt naivt om målet är att bilda sig en fullgod uppfattning. Slutligen, man behöver inte vara ett offer för att man köper day one - jag har köpt massvis med spel day one och det har inte stört mig nämnvärt.

punkt 6. Väx upp bara.

Det är inga argument utan bara en lista med tips på hur du slipper bli besviken på AAA-spelutvecklare. Det är vanligare med pajade releaser än bra. Färdiga spel släpptes senast på konsoler på 90-talet. Sedan dess har det tyvärr gått ut för... Senaste exemplet är Project CARS och listan är lång... För lång.

Jag köpte AC: Unity till PS4 6 mån efter release nytt för 299 kr, det var både fullt fungerande och ett roligt spel. Det var en chansning efter allt hat man hört om det, men jag blev positivt förvånad.

Det finns så mycket spel att spela nu och backloggen växer hela tiden, så man kan vänta. Men jag förstår ju att man inte kan vänta på vissa spel och man ibland blint förbokar dessa. Jag är så med Elder Scrolls och Fallout. Jag har full respekt för folk som känner så för Witcher-serien också; jag menade bara att man inte blint ska förboka alla spel för att de antagligen är bra.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Första spelet jag har förköpt på många många år. Kunde inte motstå när jag fick steamversionen för 178kr

Medlem
Skrivet av SnelHest:

Första spelet jag har förköpt på många många år. Kunde inte motstå när jag fick steamversionen för 178kr

DET är ett bra pris.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:
Skrivet av Andyrew:
Skrivet av Nocturnal77:

1. Förboka aldrig spel. Du förstör branschen ännu mer.
2. Vänta på recensioner från t.ex. Giantbomb och FZ.
3. Se gameplayvideos första veckan och se om du attraheras av gameplay:et (inte grafiken). Både W1 och W2 har skum gameplay och GUI:s - de är båda mil från perfekta.
4. Var inte ett offer under en launch; vänta lite istället och njut av en patchad upplevelse.
5. Förboka aldrig spel.
6. Var +30 år gammal för att lätt klara av 1-5.

Löjliga argument. Det får dig att låta som ett offer som måste ha steg för att kontrollera dig själv. Är jag intresserad av en produkt köper jag den på releasedagen om jag så vill, oftast har jag en bra känsla för spelen om jag väl gör det och ångrar mig väldigt sällan. Att förlita sig på två recensionssajter när det finns en hel uppsjö låter minst sagt naivt om målet är att bilda sig en fullgod uppfattning. Slutligen, man behöver inte vara ett offer för att man köper day one - jag har köpt massvis med spel day one och det har inte stört mig nämnvärt.

punkt 6. Väx upp bara.

Det är inga argument utan bara en lista med tips på hur du slipper bli besviken på AAA-spelutvecklare. Det är vanligare med pajade releaser än bra. Färdiga spel släpptes senast på konsoler på 90-talet. Sedan dess har det tyvärr gått ut för... Senaste exemplet är Project CARS och listan är lång... För lång.

Jag köpte AC: Unity till PS4 6 mån efter release nytt för 299 kr, det var både fullt fungerande och ett roligt spel. Det var en chansning efter allt hat man hört om det, men jag blev positivt förvånad.

Det finns så mycket spel att spela nu och backloggen växer hela tiden, så man kan vänta. Men jag förstår ju att man inte kan vänta på vissa spel och man ibland blint förbokar dessa. Jag är så med Elder Scrolls och Fallout. Jag har full respekt för folk som känner så för Witcher-serien också; jag menade bara att man inte blint ska förboka alla spel för att de antagligen är bra.

Sound good, överreagerade lite först. (y)

k3m
Medlem
Skrivet av Nocturnal77:
Skrivet av SnelHest:

Första spelet jag har förköpt på många många år. Kunde inte motstå när jag fick steamversionen för 178kr

DET är ett bra pris.

Satan, vad billigt . Med såna priser finns ingen tvekan längre. Bara och köpa Själv gav jag 1500kr för samlarutgåvan, och jag ångrar det inte en sekund

Medlem

Förbokning försämrar spelkvaliteten så nej, aldrig.

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:
Skrivet av SnelHest:

Första spelet jag har förköpt på många många år. Kunde inte motstå när jag fick steamversionen för 178kr

DET är ett bra pris.

Japps, fick det också för ca 170kr. Förbokade för nästan ett år sen snart. Ligger där och väntar i steambiblioteket

Medlem

Nu hoppas jag nästan att det floppar som fan så att folk lär sig att sluta förboka.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Nu hoppas jag nästan att det floppar som fan så att folk lär sig att sluta förboka.

Jag förstår din tanke men det handlar om en uppföljare från en uvecklare som alltid levererat. Vill man ha collectors som man vill ha även om det mest är löjligt trams i så är det ett sätt att visa uppskattning för en utvecklare. Hade de inte levererat gång på gång så hade man ine förbokat och hade de gjort en Bioware och misslyckats gång på gång hade man slutat köpa alls. Lite som baseboll och har man inte missat första så kan man gott förboka. Strike one, nomore förbokning come back one year.

Medlem
Skrivet av Horniak:
Skrivet av Nocturnal77:
Skrivet av SnelHest:

Första spelet jag har förköpt på många många år. Kunde inte motstå när jag fick steamversionen för 178kr

DET är ett bra pris.

Japps, fick det också för ca 170kr. Förbokade för nästan ett år sen snart. Ligger där och väntar i steambiblioteket

Det känns nästan som ett klassiskt GMG-pris, innan de började suga och slutade sälja i USD...


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

123
Skriv svar