Se avtäckandet av nya Assassin's Creed!

Robot
Se avtäckandet av nya Assassin's Creed!

Nästa fullblodsmedlem i serien utspelas i ett mörkt, viktorianskt London. Se hela utannonseringen hos oss.


Medlem
Se avtäckandet av nya Assassin's Creed!

Skrot

Medlem

...and let the bugparty begin!

Medlem
Medlem

Jag hoppas det är något annat än Unity. Gärna mer tillbaks till Black Flag där det inte bara var stads-hoppande. Börjar bli ruggigt trött på det. Tycker de var på gång med något riktigt bra i, först Assassin's Creed 3 och sedan Black Flag men sedan var de tillbaks till samma gamla vanliga Assassin's Creed i Unity. Tror dock att detta är mer Unity än Black Flag. Tyvärr. Det ska till något helt nytt i serien om jag ska vara intresserad. Nya spelmekaniker eller liknande.

Moderator | Testpilot

Jag är lite efter. I och med att

Desmond typ dog i tredje spelet, vem spelar man som nu? Eller är det bara dåtidens lönmördare man spelar som och inget i nutid längre?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag är lite efter. I och med att Desmond typ dog i tredje spelet, vem spelar man som nu? Eller är det bara dåtidens lönmördare man spelar som och inget i nutid längre?

Man spelar sig själv spelande ett spel inom spelet, så den delen av handlingen finns kvar men lär sakna riktig spelmekanik. Ingen större skillnad där eftersom man knappt spelade Desmond tidigare ändå.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag är lite efter. I och med att Desmond typ dog i tredje spelet, vem spelar man som nu? Eller är det bara dåtidens lönmördare man spelar som och inget i nutid längre?

Tack för spoiler varningen.............. :/


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Kan folk snälla sluta köpa skiten...

Redaktör
Ponny
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag är lite efter. I och med att Desmond typ dog i tredje spelet, vem spelar man som nu? Eller är det bara dåtidens lönmördare man spelar som och inget i nutid längre?

Tack för spoiler varningen.............. :/

...ELLER GJORDE HAN!?!?!?


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny

Jag är liiite nyfiken, men förstår såklart de övriga 99,95 procent som inte är det. Som jag läste nånstans: känns snart som om vi kan ta med ett nytt Assassin's Creed till varje fredagsmys.

Samtidigt ska man komma ihåg att det bara var två år sedan firade Black Flag släpptes. Minnet kan ibland vara kort.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Äre bara jag som börjar bli lite väl trött på att hoppa på hustak? Känner att jag hade viljat ha lite mer intressanta spelmekaniker. Lite mer advancerat med olika verktyg av både informations insamling med mera.

Inte bara en massa gimmicks, eavesdrop hade kunnat vara så mycket mer intressant om man verkligen var tvungen att lyssna på vad de sa, istället för att stå i en zon och bing nästa uppdrag.

Känns som att jag vill ha mer spioneri och mindre hoppa, slakta, stå i zoner.

Medlem

Varför bara en stad, som i unity. Vad hände med alla olika städer man kunde åka till i assassin's creed 1 och 2. Hoppas att dom går tillbaka till det systemet. Och när kommer ett assassin's creed som utspelar sig i japan. 2dspelet som utspelar sig i Kina va inte det bästa som dom gjort.

Moderator | Testpilot
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag är lite efter. I och med att Desmond typ dog i tredje spelet, vem spelar man som nu? Eller är det bara dåtidens lönmördare man spelar som och inget i nutid längre?

Tack för spoiler varningen.............. :/

Notera att jag skrev "typ" då jag inte ens vet det säkert själv. Sedan kan jag väl tycka att ett spel från 2012 borde jag kunna prata om fullt ut, dessutom när det handlar om en nyhet gällande ett nytt spel i serien.

Jag ber om ursäkt och ska göra mitt bästa att inte spoila så igen, men lite får du skylla dig själv.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag är lite efter. I och med att Desmond typ dog i tredje spelet, vem spelar man som nu? Eller är det bara dåtidens lönmördare man spelar som och inget i nutid längre?

Tack för spoiler varningen.............. :/

Notera att jag skrev "typ" då jag inte ens vet det säkert själv. Sedan kan jag väl tycka att ett spel från 2012 borde jag kunna prata om fullt ut, dessutom när det handlar en nyhet om ett nytt spel i serien.

Jag ber om ursäkt och ska göra mitt bästa att inte spoila så igen, men lite får du skylla dig själv.

Man pratar aldrig om slutet av spel, någonsin. Likaväl som du aldrig pratar om sluten i filmer bland människor som kanske inte sett filmen. Jag har t ex. inte rört Mass Effect ännu, inte för att jag inte är intresserad, men jag köar spel för att jag inte har så mycket fritid.

Medlem
Skrivet av Keza:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag är lite efter. I och med att Desmond typ dog i tredje spelet, vem spelar man som nu? Eller är det bara dåtidens lönmördare man spelar som och inget i nutid längre?

Tack för spoiler varningen.............. :/

Notera att jag skrev "typ" då jag inte ens vet det säkert själv. Sedan kan jag väl tycka att ett spel från 2012 borde jag kunna prata om fullt ut, dessutom när det handlar en nyhet om ett nytt spel i serien.

Jag ber om ursäkt och ska göra mitt bästa att inte spoila så igen, men lite får du skylla dig själv.

Man pratar aldrig om slutet av spel, någonsin. Likaväl som du aldrig pratar om sluten i filmer bland människor som kanske inte sett filmen. Jag har t ex. inte rört Mass Effect ännu, inte för att jag inte är intresserad, men jag köar spel för att jag inte har så mycket fritid.

Håller inte med. Nåt år efter kanske man kan hålla sig, men förr eller senare får folk bestämma sig om de ska spela spelet eller inte.

Eller ska man hålla tyst om slutet i Romeo & Julia också?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

KÖP.INTE.SKITEN
assassins creed unity är fortfarande trasigt, och dom patchar det inte ens längre.

Medlem

Så otroligt tråkiga tidsepoker dom väljer att göra spel i tycker jag, jag förstår att dom knyter samman timelines. Men att springa runt under franska revolutionen, victorianska eran och amerikansk-brittiska kriget när allt hände runt 1800-talet känns rätt tradigt.

Feodala japan eller romance of the three kingdoms i kina är någonting jag skulle vara sugen på iaf.

Medlem
Skrivet av RamboMungo:

Så otroligt tråkiga tidsepoker dom väljer att göra spel i tycker jag, jag förstår att dom knyter samman timelines. Men att springa runt under franska revolutionen, victorianska eran och amerikansk-brittiska kriget när allt hände runt 1800-talet känns rätt tradigt.

Feodala japan eller romance of the three kingdoms i kina är någonting jag skulle vara sugen på iaf.

tala för dig själv har hoppats på viktorianska london sen asscreed 2, själv är jag inte det minsta intreserad av feudala japan, tycker att det finnss tilräkligt av den tids epoken i media

Medlem

De lär väl återanvända motorn från senaste spelet så det lär väl inte bli lika mycket buggar nu som sist


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av rubbiten:
Skrivet av RamboMungo:

Så otroligt tråkiga tidsepoker dom väljer att göra spel i tycker jag, jag förstår att dom knyter samman timelines. Men att springa runt under franska revolutionen, victorianska eran och amerikansk-brittiska kriget när allt hände runt 1800-talet känns rätt tradigt.

Feodala japan eller romance of the three kingdoms i kina är någonting jag skulle vara sugen på iaf.

tala för dig själv har hoppats på viktorianska london sen asscreed 2, själv är jag inte det minsta intreserad av feudala japan, tycker att det finnss tilräkligt av den tids epoken i media

Tyckte du att jag genom mina ordval talade för någon annan än mig själv?

Medlem
Skrivet av Luftman:

Kan folk snälla sluta köpa skiten...

Varför kommentera ens!!! Om du inte är intresserad så behöver du inte köpa det.

Medlem

Hyyype, hoppas på en bomb av nytt fräscht och spännande titel. Untiy var inte det bästa men ändå bra


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Inaktiv

Jag älskade Black Flag. Segla runt som sjörövare på söderhavet var vekrligen hur kul som helst. Har provat lite Unity på brorsans konto och det är vekrligen inte lika kul att hoppa runt mellan hustaken. Sen om man gör det i London, Rom eller Paris är ändå bara same shit. De tänkte rätt i Black Flag, hellre mer av sånt.

Medlem
Skrivet av eatem:

Jag älskade Black Flag. Segla runt som sjörövare på söderhavet var vekrligen hur kul som helst. Har provat lite Unity på brorsans konto och det är vekrligen inte lika kul att hoppa runt mellan hustaken. Sen om man gör det i London, Rom eller Paris är ändå bara same shit. De tänkte rätt i Black Flag, hellre mer av sånt.

Men Black Flag kan egentligen vara ett eget spel. Ta bort assassin-biten och fläska ut det lite. Lite för repetivt för mig.

Tänk ett silent hunter fast med segelskepp och pirater!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Hela den här serien är ett enormt ResidentSleeper nuförtiden.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

fredagsmys.

..var inte ordet jag letade efter.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Keza:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag är lite efter. I och med att Desmond typ dog i tredje spelet, vem spelar man som nu? Eller är det bara dåtidens lönmördare man spelar som och inget i nutid längre?

Tack för spoiler varningen.............. :/

Notera att jag skrev "typ" då jag inte ens vet det säkert själv. Sedan kan jag väl tycka att ett spel från 2012 borde jag kunna prata om fullt ut, dessutom när det handlar en nyhet om ett nytt spel i serien.

Jag ber om ursäkt och ska göra mitt bästa att inte spoila så igen, men lite får du skylla dig själv.

Man pratar aldrig om slutet av spel, någonsin. Likaväl som du aldrig pratar om sluten i filmer bland människor som kanske inte sett filmen. Jag har t ex. inte rört Mass Effect ännu, inte för att jag inte är intresserad, men jag köar spel för att jag inte har så mycket fritid.

Med det argumentet så måste vi använda spoiler till i stort sett allting.. eftersom någon kan ha missat något eller precis ha börjat spela ett spel eller titta på en serie.

Enligt mig så är det ok att börja snacka utan spoilertag om ett spel, en serie eller en film några veckor efter att det har släppts.

Om jag får något spoilat för mig så är det mitt eget fel och ingen annans eftersom jag inte var aktsam.
Det är väl rätt så självklart att det kan komma att snackas spoilers i en nyhet som handlar om ett kommande Assassin's Creed-spel.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Keza:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag är lite efter. I och med att Desmond typ dog i tredje spelet, vem spelar man som nu? Eller är det bara dåtidens lönmördare man spelar som och inget i nutid längre?

Tack för spoiler varningen.............. :/

Notera att jag skrev "typ" då jag inte ens vet det säkert själv. Sedan kan jag väl tycka att ett spel från 2012 borde jag kunna prata om fullt ut, dessutom när det handlar en nyhet om ett nytt spel i serien.

Jag ber om ursäkt och ska göra mitt bästa att inte spoila så igen, men lite får du skylla dig själv.

Man pratar aldrig om slutet av spel, någonsin. Likaväl som du aldrig pratar om sluten i filmer bland människor som kanske inte sett filmen. Jag har t ex. inte rört Mass Effect ännu, inte för att jag inte är intresserad, men jag köar spel för att jag inte har så mycket fritid.

Vill ni inte bli spoilade så hoppa inte in i tråder, nyheter och dylikt som har med spelserien att göra. Det är erat eget fel då vad som helst gällande spelen kan och bör diskuterad.

Igen det var lite onödigt att just nämna den punkten jag gjorde, det håller jag med om, men annars så tycker jag att det fritt fram till och med någon vecka efter release.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

12
Skriv svar