The Witcher 3: Wild Hunt

Robot
The Witcher 3: Wild Hunt

FZ:s Fredrik Eriksson fick, som den monsterskribent till salu han är, betalt med en rejäl läderpung guldorens för att ta sig an CD Projekts magnum opus. Och kanske riskera liv och hälsa på kuppen. Han ställer sig snart frågan: Hur ska vi kunna återvända till andra rollspel efter det här?

#sony


Medlem
The Witcher 3: Wild Hunt

Äntligen! : D

Medlem

Det här ser så grymt lovande ut! JesseCox laddade upp en intressant (och rätt kortfattad) preview på sin kanal igår, ifall någon vill se video.

Jag kan lätt se mig spendera hundratals timmar i den här världen.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Inaktiv

Sweet lär köpa det då. Är på Mallorca när det släpps så får vänta till den 24/5... damn holliday.

Medlem

Fan är ju inte klar med Witcher 2 än.... får nöta det under lång helgen

Avstängd

Kallar man detta recension om man inte har ett betyg framma?

Medlem

Får väl fortsätta på Witcher 1 så jag kan börja med 2:an så jag kan köpa en ny dator och börja med 3:an. Drygt att jag endast spelat i 28 minuter på 1:an....*turns on gaming mode and skips work*

Frilansare
Skrivet av SebastianV:

Kallar man detta recension om man inte har ett betyg framma?

Såklart. Vi berättar ju klart och tydligt varför. Hoppas ni förstår att vi gör det för er skull. Majoriteten av de recensioner som är ute kan inte ha baserats på att de spelat hela spelet, fullgod tid. Så resonerar vi.

Medlem

Och så släpps spelet EFTER en långhelg! Why God... Why...

Medlem

Jag har varken spelat 1 eller 2. Hoppas jag inte missar för mycket i storyn när jag hoppar på 3an.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem

Tror ni det går att hoppa in i spelet ifall man inte kört de andra två?

Herr rygg
Skrivet av KaptenKanel:

Tror ni det går att hoppa in i spelet ifall man inte kört de andra två?

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20150510/sa-forbereder-du-d...

Det här är bättre än skivat bröd:) Titta och njut.


signatur

"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/

Medlem

Skummade bara igenom recensionen eftersom jag vill uppleva allt själv. Men detta ser ut att bli riktigt bra. Kan inte vänta tills det ligger i brevlådan...

Medlem
Skrivet av SebastianV:

Kallar man detta recension om man inte har ett betyg framma?

De kan ju inte sätta betyg i alla delar av recensionen.

Frilansare
Skrivet av Doris:

Skummade bara igenom recensionen eftersom jag vill uppleva allt själv. Men detta ser ut att bli riktigt bra. Kan inte vänta tills det ligger i brevlådan...

Du kan läsa allt utan att frukta. Fredrik håller sig långt borta från spoilers.

Medlem

När ni klagar på laddningstider på ps4, har ni testat ssd eller sshd?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av SebastianV:

Kallar man detta recension om man inte har ett betyg framma?

Såklart. Vi berättar ju klart och tydligt varför. Hoppas ni förstår att vi gör det för er skull. Majoriteten av de recensioner som är ute kan inte ha baserats på att de spelat hela spelet, fullgod tid. Så resonerar vi.

Bra att ni skaffar er en hel uppfattning om spelet innan ni sätter en siffra i betyg. Första 40 timmarna låter väldigt lovande. Ser fram emot att få spela spelet själv.

Skrivet av Hymer:

Jag har varken spelat 1 eller 2. Hoppas jag inte missar för mycket i storyn när jag hoppar på 3an.

Skrivet av KaptenKanel:

Tror ni det går att hoppa in i spelet ifall man inte kört de andra två?

Tror CDPR har sagt att de har någon typ av prolog för att introducera nya spelare så ska nog gå bra. Men jag kan verkligen rekommendera att spela de tidigare eftersom de är fantastiska. Ni kan också se på artikeln Alx_83 länka där finns tips på hur ni kan lära er om världen och berättelsen i The Witcher.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20150510/sa-forbereder-du-d...

Medlem

Vågar vi tro på betyget 6,5/5?
Normal full pott + kompensation för FZ:s betyg på det första spelet..

Medlem

Gamespot brukar vara snåla med att ge ut 10/10.
Gissa vad som just fått en 10a?


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Mycket bra första del! Nu är man taggad.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Redaktör
Ponny
Skrivet av marcus8958:

När ni klagar på laddningstider på ps4, har ni testat ssd eller sshd?

Bra fråga! Är tämligen säker på SSD, men ska kolla upp det där.

Värt att förtydliga är att spelet sällan laddar när man väl kommit igång, dock om Geralt förflyttar sig längre sträckor i mellansekvenser eller om man snabbreser (våga vägra fast travel!) laddar det också, dock inte så jag stör mig på det.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av KaptenKanel:

Tror ni det går att hoppa in i spelet ifall man inte kört de andra två?

Det går, men du missar samtidigt väldigt mycket. Du lär inte känna karaktärerna och går miste om det där breda flinet när du återser just den DÄR personen. Och världen och all politik kan nog också framstå som rätt förvirrande.

Ja, storyn är hyfsat fristående, MEN är samtidigt en del av de två andra...

Jag tycker du ska spela de andra två innan. (De är dessutom snorbilliga på Gog just nu.) Trean är värd så mycket mer med alla de upplevelserna i bagaget.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

tråkigt att många rapportera om framerate problem på ps4:an, well lika bra o vänta lite så kanske dom optimera spelet.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

k3m
Medlem

Låter ju onekligen perfekt Fan vad jag ska njuta av WWH sen

Medlem

Mycket välskriven text, Fredrik!

TW3 verkar onekligen bli cd projekts största guldklimp hittills. Open world har alltid en tendens att ersätta kvalitet med kvantitet, men så verkar inte vara fallet i tw3 (enligt min tolkning av texten).


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

k3m
Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av marcus8958:

När ni klagar på laddningstider på ps4, har ni testat ssd eller sshd?

Bra fråga! Är tämligen säker på SSD, men ska kolla upp det där.

Värt att förtydliga är att spelet sällan laddar när man väl kommit igång, dock om Geralt förflyttar sig längre sträckor i mellansekvenser eller om man snabbreser (våga vägra fast travel!) laddar det också, dock inte så jag stör mig på det.

Kan man hoppa och klättra i spelet?

Redaktör
Ponny
Skrivet av k3m:

Kan man hoppa och klättra i spelet?

Japp, du kan hoppa och klättra, även om rörelserna knappast är lika utvecklade som i, säg, actiontitlar. Det är inte tal om att klättra längs bergväggar och göra våghalsiga hopp över raviner. Men Geralt kan skutta över staket, göra kortare hopp och häva sig uppför avsatser. Och det senare görs mycket mjukare än i tvåan.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Är det möjligt att se FZ göra video-recensenter i framtiden? Tycker personligen det är lättare att förstå innehållet om någon berättar det för en (jag är lat ).

Redaktör
Ponny
Skrivet av magma:

Mycket välskriven text, Fredrik!

TW3 verkar onekligen bli cd projekts största guldklimp hittills. Open world har alltid en tendens att ersätta kvalitet med kvantitet, men så verkar inte vara fallet i tw3 (enligt min tolkning av texten).

Hemskt mycket tack för dina ord!

Du nailar det där med openworld. Jag tycker, hittills, att CD Projekt Red aldrig skrivit bättre uppdrag, karaktärer eller dialoger. Det borde ju inte gått med skalan i åtanke, och jag bönar och ber att det ska hålla hela vägen in i mål.


signatur

En Bamseponny av folket

123
Skriv svar