The Division försenas

Robot
The Division försenas

Det blir inget stadskrigande i New York detta kalenderår.

#tom-clancys-the-division, #ubisoft, #massive-entertainment


Medlem
The Division försenas

Ah no shit...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ahaa, de behöver mer tid för att utveckla DLC.

Medlem

Ingen direkt överraskning, inget jag heller bryr mig något mycket om då detta var mer än väntat.

Medlem

UBI tänkte dra en Battlefield 4 och släppa ett ofärdigt spel men blev nervösa av lynchstämningen som uppstått på internet efter att folk blivit less på halvfärdiga spel.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Ah no shit...

Menar det, fanns det folk som trodde det skulle komma i år?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Låter bara positivt. Mer utvecklingstid är inte nödvändigtvis per automatik till godo, men jag hoppas det är det i det här fallet.

Vad som är en intressant fråga däremot är om spelet kommer se lika bra ut vid lansering som det gör på det material vi har fått ta del av än så länge? Tänker mest på dess koppling till Watch Dogs (via Ubi som utgivare) och det senaste "heta ämnet" om misstänkt visuell nedgradering av Witcher 3.

Eller spelar det ens någon roll?

Medlem

De handlar mer om kvalitén i spelet mer än att det är buggigt spel som AC unity eller BF4

Dom lär lägger till mer saker för oss spelare att kunna göra för att få ut så mycket valuta som möjligt av spelet. Finjustera upp spelet efter vad som dom tror att vi förväntar oss. Försenas vad är det andra gången nu...


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

De hade ju typ motorn klar förra året, så klart att det dröjer ett bra tag. Minst två år hade varit rimligt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Känner själv att spelens kvalite kommer ut för sent för att det ska vara imponerande nu för tiden. Någon som håller med mig om detta? om detta släpptes 2014 och va klart då, så hade det varit ett väldigt imponerande spel. 2016 dock.. hmm tvek på den

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Känner själv att spelens kvalite kommer ut för sent för att det ska vara imponerande nu för tiden. Någon som håller med mig om detta? om detta släpptes 2014 och va klart då, så hade det varit ett väldigt imponerande spel. 2016 dock.. hmm tvek på den

Håller med lite om det. Innan dess kommer det nog ut något liknande. De borde inte ha pratat om spelet alls så långt i förväg. Dumt och onödigt eftersom spelet redan får ett dåligt rykte innan det ens har kommit ut.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Känner själv att spelens kvalite kommer ut för sent för att det ska vara imponerande nu för tiden. Någon som håller med mig om detta? om detta släpptes 2014 och va klart då, så hade det varit ett väldigt imponerande spel. 2016 dock.. hmm tvek på den

Jag tror det ligger mest i att speltillverkare visar upp spelen typ 2 år före release vilket gör att man hinner sitta och sukta efter spelet under väldigt lång tid och intresset hinner svalna.

Man borde egentligen presentera ett spel tidigast på E3 om man tänkt släppa det till hösten.

sen tror jag absolut The Division lär vara imponerande även under första kvartalet 2016!

Medlem

Zzz. E3 är bara smoke&mirrors på de nya storspelen, det är en vertical slice på HUR de vill spelen skall vara och när de sen skall göra dessa spel är det problemen kommer.

FM-guru
F.d. Sisyr

Jag vet inte jag, jag tycker fortfarande spelet ser enormt stämningsfullt ut. Vi får väl se, men Massive känns för egen del som ett företag som premierar kvalitet.

Men det är klart, ju mer Ubisoft kladdar, ju oroligare blir man.

Medlem

Skräll.


signatur

Nämen!

Medlem

Gotta nerf those graphix. Heh. Massive Entertainment är solida dock, men det är rätt trist att spel visas upp 2 år eller mer innan det släpps, det handlar inte så mycket om att vänta, utan att veta om att när ett spel visas så tar det ändå 2 år för det att komma, så det blir rätt ointressant. Det är en av anledningarna varför jag inte bryr mig att titta på mässor eller läsa FZ:as eftersnack om olika mässor.

Medlem
Skrivet av TrashIt:

Ahaa, de behöver mer tid för att utveckla DLC.

Sjukt edgy du är då.

Medlem

Tråkigt, ett av få spel som jag ser riktigt fram emot.
Men inom ett år får man hoppas då.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

MEG
Medlem

Förmodligen så kommer många att bli besviken när spelet kommer pga att det är buggigt och grafik som inte lever upp till de trailers som kommer att släppas, jo det är en negativ inställning men då kan man "bara" bli positivt överraskad


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Kan vi få höra lite mer "Star Citizen kommer aldrig komma ut" snack här

För diskret? Ok - det spelar ingen roll om spel är crowd funded eller stora företag bakom, utveckling tar den tid det tar....

Medlem

Jag väntar hellre längre och (förhoppningsvis) får en näst intill buggfri upplevelse. Man kan ju hoppas på att Ubisoft har lärt sig en läxa med Unity släppet...

Medlem

Bara de inte gör en Watch Dogs, försenar och slutprodukten blir skräp ändå.

Medlem
Skrivet av orkamera:

Jag väntar hellre längre och (förhoppningsvis) får en näst intill buggfri upplevelse. Man kan ju hoppas på att Ubisoft har lärt sig en läxa med Unity släppet...

Hate to hand it to you, men det kommer nog aldrig hända i något spel av dessa storlekarna, däremot kan jag med rätt stor sannolikhet säga att det är inte pga buggar spel blir försenade och framskjutna så här långt fram.

Medlem

tur det var ett spel som ligger lååååångt ner på min lista

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Jag vet inte jag, jag tycker fortfarande spelet ser enormt stämningsfullt ut. Vi får väl se, men Massive känns för egen del som ett företag som premierar kvalitet.

Men det är klart, ju mer Ubisoft kladdar, ju oroligare blir man.

Precis. Jag har enormt förtoende för Massive men jag gillar inte att de köptes av Ubisoft. Kan inte leda till något bra.

Men jag vill ändå se GC3! tvåan slutade ju i en cliffhanger!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av djevulsk:
Skrivet av orkamera:

Jag väntar hellre längre och (förhoppningsvis) får en näst intill buggfri upplevelse. Man kan ju hoppas på att Ubisoft har lärt sig en läxa med Unity släppet...

Hate to hand it to you, men det kommer nog aldrig hända i något spel av dessa storlekarna, däremot kan jag med rätt stor sannolikhet säga att det är inte pga buggar spel blir försenade och framskjutna så här långt fram.

Nej nej men oavsett varför dom försenar det så känns det ju ändå mer vettigt att skjuta fram det o polera än att skita i det o släppa det ändå. Eller?

Medlem

Det var mycket tråkig info... det spel jag utan tvekan sett fram emot mest sista två åren...

Medlem

bättre dom lägger mer tid som witcher har gjort och gör ett bra spel istället för ett 3/5 spel som kunde varit 4/5 5/5 som är värt sina pengar.

Bara dom gör det rätt!

Medlem

Ahaja det var ju oväntat

12
Skriv svar