Ubisoft erkänner fiaskot med Assassin's Creed: Unity

Robot
Ubisoft erkänner fiaskot med Assassin's Creed: Unity

Assassin's Creed: Unity gav Ubisoft en rejäl smocka - både i anseende och ekonomiskt.

#assassins-creed-unity, #assassins-creed-syndicate


Medlem
Ubisoft erkänner fiaskot med Assassin's Creed: Unity

Ännu mindre vanligt är att dom inte inser att samma utvecklingstid för ett spel på en ny motor slutar alltid illa. Bäst av allt är att dom inte kommer lära sig utav detta misstaget heller.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Om nu folk bara kunde ge fan i att förboka.. Men sunt förnuft är väl att hoppas på för mycket.

Medlem

Jag gillade Unity
Rogue gillade jag mer dock!

Medlem

Jag tror inte Syndicate kommer att kantas av samma problem.
Framför allt var det väl draw calls i Unity som var helt åt pipan då DX11 inte kunde hantera det.

Syndicate kommer med största sannolikhet drivas av DX12 som ska klara av att hantera alla dessa draw calls som Ubisoft var ute efter med Unity.

I sann Ubisoft-anda kommer det nog inte bli en problemfri upplevelse i starten, men jag tror inte det kommer vara av samma magnitud som Unity.

Medlem

Med tanke på alla de problem som har varit och det ramaskri som uppstod så kan man inte köra "locket-på-tekniken" hur länge som helst. Efter att ha kollat på den så är det inte så mycket en ursäkt som ett försök till skadereglering.

"Jag som utvecklare la ner min själ i att producera detta"
Jaha? Jag som konsument la ner mina surt förvärvade pengar på en sak som inte levde upp till förväntningarna ni har satt..? Vem tror ni är mest besviken?


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Varför sitter dom och leker martyrer för?
Ska vi spelare tycka synd om dom som sitter och beklagar spelet eller?

"Your little heart breaks open"
"We worked on the game for 4 years"

Vad är detta för jävla trams?
Ge mina jävla pengar tillbaka så är ni förlåtna, skrotskallar.

Medlem

Jag tyckte i slutändan inte att unity var roligt att spela, även fast jag hade en dator som klarade av det. Men det såg (när saker fungerade som dom skulle) däremot helt fantastiskt ut.

MEG
Medlem

Jag tror att anledningen till snyfthistorien stavas aktieägare.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Jag vill ha en awesome story. En som griper tag i mig och får mig gråta. Striden mellan templars och assassins OCH Juno. Dom har gjort det taffligt dom sista spelen enligt mig. Sen hur dom gör det är jag personligen inte så noga med.

I klippet snackar de om hur de ständigt är tvugna att utvecklas; de berättar de har fantastiska verktyg att jobba med, och de vill tänja på gränserna. Detta är inget som gamers frågar efter. De vill ha spel som funkar från dag 1, men det kommer fortsättningsvis vara en dröm om man fortsätter på det här sättet.

Det är fortfarande frapperande att de släpper spel de vet har stora problem och buggar. De har inget att tjäna på att folk blir sura.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av Kleptomaniac:

Med tanke på alla de problem som har varit och det ramaskri som uppstod så kan man inte köra "locket-på-tekniken" hur länge som helst. Efter att ha kollat på den så är det inte så mycket en ursäkt som ett försök till skadereglering.

"Jag som utvecklare la ner min själ i att producera detta"
Jaha? Jag som konsument la ner mina surt förvärvade pengar på en sak som inte levde upp till förväntningarna ni har satt..? Vem tror ni är mest besviken?

Utvecklaren som arbetade med projektet i tusentals timmar är nog mer besviken än konsumenten som la ner en ynka femhundring.

Medlem

Hade hellre sett att de fixade problemen med Unity istället för att hoppa på nästa projekt, känns som ett otroligt slöseri av resurser att bara överge ett spel på det viset.

Medlem

Spelet på release hade så många buggar att det var sjukt, jag minns när jag tittade på FZ live play och det var så många glitchar och buggar som kunde ses att det inte var sant. Även efter ett antal patcher så var det så många problem i spelet.

Överlag så var det hela bara tragiskt att de ens kunde tänka sig att släppa spelet som det var. Och så kunde de inte ens erkänna det hela, inte ens i denna video så känns det inte som ett erkännande utan mer som en tyck synd om oss det var inte vårt fel att var problem och fel med spelet.

Medlem

Så efter denna snyft video där det är så synd om dem, så tänker dem inte ens ta och fixa unity? Utan dem går vidare till syndicate på en gång?

Inaktiv

Det är ju inte första gången det händer med deras assassins creed spel. Dom vet ju i vilket stadie spelet är i när det släpps.

Sen nu att de erkänner själva att de lurar folk på pengar. Jag är jävligt förvånad att folk köper deras skrot i huvud taget.

FM-guru
F.d. Sisyr

Den enda intressanta frågan är om denna video hade skapats om aktien steg istället.

Medlem
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av Kleptomaniac:

Med tanke på alla de problem som har varit och det ramaskri som uppstod så kan man inte köra "locket-på-tekniken" hur länge som helst. Efter att ha kollat på den så är det inte så mycket en ursäkt som ett försök till skadereglering.

"Jag som utvecklare la ner min själ i att producera detta"
Jaha? Jag som konsument la ner mina surt förvärvade pengar på en sak som inte levde upp till förväntningarna ni har satt..? Vem tror ni är mest besviken?

Utvecklaren som arbetade med projektet i tusentals timmar är nog mer besviken än konsumenten som la ner en ynka femhundring.

Utvecklaren som har betalt under tiden som den arbetar är alltså mer besviken än den som betalar för den färdiga produkten? Är bilmontören mer ledsen för en bil som inte fungerar än konsumenten som står utan en fungerande bil..?

Tyckte att videon var väldigt lam där de beskrev hur mycket arbete de lagt ner men inte säger någonting egentligen. Min uppfattning av videon var att det var mer synd om dem som jobbat hårt så än konsumenten.


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av totte1015:

Varför sitter dom och leker martyrer för?
Ska vi spelare tycka synd om dom som sitter och beklagar spelet eller?

"Your little heart breaks open"
"We worked on the game for 4 years"

Vad är detta för jävla trams?
Ge mina jävla pengar tillbaka så är ni förlåtna, skrotskallar.

Det är väl ändå du som är skrotskallen som köpte/förhandsbokade spelet.

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Med tanke på alla de problem som har varit och det ramaskri som uppstod så kan man inte köra "locket-på-tekniken" hur länge som helst. Efter att ha kollat på den så är det inte så mycket en ursäkt som ett försök till skadereglering.

"Jag som utvecklare la ner min själ i att producera detta"
Jaha? Jag som konsument la ner mina surt förvärvade pengar på en sak som inte levde upp till förväntningarna ni har satt..? Vem tror ni är mest besviken?

Om du är dum nog att lita på vad en utvecklare säger så får du skylla dig själv, om du nu är så rädd att förlora dina surt förvärvade pengar så kan du väl åtminstone vänta tills spelet släppts eller göra research innan du köper spelet. Svårare än så är det inte.

Medlem

oh fuck off, ni visste exakt vad ni gjorde när spelet släpptes. Komma med en gråthistoria något halv år/år senare med piano i bakrunden och försöka och sätta sig in i eran situation är helt värdelöst nu.

Medlem

Kul att några av utvecklarna likställer deras fiasko till spel med mobbning som barn.. Som om att det är kundernas fel att de inte kan släppa spel som fungerar vid lansering.


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Medlem
Skrivet av Rwaat:

Så efter denna snyft video där det är så synd om dem, så tänker dem inte ens ta och fixa unity? Utan dem går vidare till syndicate på en gång?

Kan hålla med dig men du måste också tänka på att det var Ubisoft Montreal (bland annat) som jobbade med Unity. Ubisoft Quebec jobbar just nu med Syndicate och dem var inte delaktiga i Unity.

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av Kleptomaniac:

Med tanke på alla de problem som har varit och det ramaskri som uppstod så kan man inte köra "locket-på-tekniken" hur länge som helst. Efter att ha kollat på den så är det inte så mycket en ursäkt som ett försök till skadereglering.

"Jag som utvecklare la ner min själ i att producera detta"
Jaha? Jag som konsument la ner mina surt förvärvade pengar på en sak som inte levde upp till förväntningarna ni har satt..? Vem tror ni är mest besviken?

Utvecklaren som arbetade med projektet i tusentals timmar är nog mer besviken än konsumenten som la ner en ynka femhundring.

Utvecklaren som har betalt under tiden som den arbetar är alltså mer besviken än den som betalar för den färdiga produkten? Är bilmontören mer ledsen för en bil som inte fungerar än konsumenten som står utan en fungerande bil..?

Tyckte att videon var väldigt lam där de beskrev hur mycket arbete de lagt ner men inte säger någonting egentligen. Min uppfattning av videon var att det var mer synd om dem som jobbat hårt så än konsumenten.

Din liknelse är totalt värdelös i det här sammanhanget. Jag försöker inte försvara Ubisoft men hävda inte att du är mer besviken än personerna som förmodligen jobbade dag och natt innan Unity släpptes och sedan fick 4 års hårt jobb slängt rakt upp i ansiktet på dem.

Medlem
Skrivet av simpa975:
Skrivet av Kleptomaniac:

Med tanke på alla de problem som har varit och det ramaskri som uppstod så kan man inte köra "locket-på-tekniken" hur länge som helst. Efter att ha kollat på den så är det inte så mycket en ursäkt som ett försök till skadereglering.

"Jag som utvecklare la ner min själ i att producera detta"
Jaha? Jag som konsument la ner mina surt förvärvade pengar på en sak som inte levde upp till förväntningarna ni har satt..? Vem tror ni är mest besviken?

Om du är dum nog att lita på vad en utvecklare säger så får du skylla dig själv, om du nu är så rädd att förlora dina surt förvärvade pengar så kan du väl åtminstone vänta tills spelet släppts eller göra research innan du köper spelet. Svårare än så är det inte.

Jag köpte aldrig spelet av den anledningen att jag kollade upp dessa grejer innan. Jag ville helt enkelt ge min syn på hela fiaskot genom en liknelse med en missnöjd konsument.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

"But we also play our own games."

Rätt sjukt. Jag kunde skrivit en lista på 100 saker som var helt åt vettet när spelet släpptes till PC. Om jag var en spel testare innan deras release så skulle jag skakat på huvudet.

Med det sagt så är det inget fel på att "designerna" har arbetat i "4år" på det "grafiska" i spelet, för spelet ser snyggt ut men är buggigt som bajskorven. Och allting är förkortat i Unity, bara städer att springa runt i och storyn och uppdragen är för korta. Jag har inte lust att köpa ett till spel som bara ser snyggt ut. Sen är jag trött på deras motor, deras AI system är copy paste hela tiden, och så är spelen krävande som fan och pajjar datorer världen runt för att motorn är så värdelöst optimerat.

Medlem
Skrivet av simpa975:
Skrivet av Kleptomaniac:
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av Kleptomaniac:

Med tanke på alla de problem som har varit och det ramaskri som uppstod så kan man inte köra "locket-på-tekniken" hur länge som helst. Efter att ha kollat på den så är det inte så mycket en ursäkt som ett försök till skadereglering.

"Jag som utvecklare la ner min själ i att producera detta"
Jaha? Jag som konsument la ner mina surt förvärvade pengar på en sak som inte levde upp till förväntningarna ni har satt..? Vem tror ni är mest besviken?

Utvecklaren som arbetade med projektet i tusentals timmar är nog mer besviken än konsumenten som la ner en ynka femhundring.

Utvecklaren som har betalt under tiden som den arbetar är alltså mer besviken än den som betalar för den färdiga produkten? Är bilmontören mer ledsen för en bil som inte fungerar än konsumenten som står utan en fungerande bil..?

Tyckte att videon var väldigt lam där de beskrev hur mycket arbete de lagt ner men inte säger någonting egentligen. Min uppfattning av videon var att det var mer synd om dem som jobbat hårt så än konsumenten.

Din liknelse är totalt värdelös i det här sammanhanget. Jag försöker inte försvara Ubisoft men hävda inte att du är mer besviken än personerna som förmodligen jobbade dag och natt innan Unity släpptes och sedan fick 4 års hårt jobb slängt rakt upp i ansiktet på dem.

Det är fortfarande det dom har betalt för. Ifall jag skulle tillverka någonting, misslyckas totalt med utförandet så kan jag åtminstone ta det. Att släppa en snyftvideo hjälper föga.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Och Molyneux-cykeln börjar igen.

Medlem
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av Kleptomaniac:

Med tanke på alla de problem som har varit och det ramaskri som uppstod så kan man inte köra "locket-på-tekniken" hur länge som helst. Efter att ha kollat på den så är det inte så mycket en ursäkt som ett försök till skadereglering.

"Jag som utvecklare la ner min själ i att producera detta"
Jaha? Jag som konsument la ner mina surt förvärvade pengar på en sak som inte levde upp till förväntningarna ni har satt..? Vem tror ni är mest besviken?

Utvecklaren som arbetade med projektet i tusentals timmar är nog mer besviken än konsumenten som la ner en ynka femhundring.

Jamen snälla. Det finns folk som inte kan lägga undan ett par tusen i månaden. Folk som inte jobbar som någon jävla försvarsadvokat på stureplan.
De som lägger undan det lilla de kan till en spelserie de älskar, som utvecklaren förstör för att de ska "CoDanisera" skiten, har en hel jävla del rätt att bli besvikna.
Preorders fixade nog deras lilla förlust som kom efter att folk fick ett inkomplett spel, så de ska ge fan i snyfthistorier.
Lägger de bara ner mer tid på saker istället för att lassa ut massa skit, så slipper de sånt här.

Inaktiv

Ubisoft kan om de vill. Spelar Far Cry 4 nu och det är lysande. Ett spel jag hade underskattat grovt.

12
Skriv svar