Här är de 20 mest sålda varumärkena

Robot
Medlem
Här är de 20 mest sålda varumärkena

"I butik"
Det där som är problemet med dessa listor.

Medlem

"Ubisoft Entertainment har med det här dragit slutsatsen att starka varumärken och regelbundna släpp av dessa är en bra idé"

Men det är inte det enda sättet. GTA ligger på en fjärdeplats och under perioden släpptes inte extremt många GTA-spel. De enda stora GTA-spelen under perioden var GTA4 och GTA5. Sen om vi räknar de mindre titlarna så tillkommer Lost & Damned, Gay Tony och Chinatown Wars men de två förstnämnda kan nästan klassa som DLC till fyran.

Så man måste inte vara Call of Duty och släppas varje år.

Medlem

Bra Ubisoft, kör på det ni så slipper vi ses om 5år..

Medlem

Vill nog påpeka för Ubisoft att "kvalité" borde ligga före "regelbundna släpp" (beroende på vilken intervall man har i åtanke) ifall man vill lyckas. Kvalité går före kvantitet.


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Vill nog påpeka för Ubisoft att "kvalité" borde ligga före "regelbundna släpp" (beroende på vilken intervall man har i åtanke) ifall man vill lyckas. Kvalité går före kvantitet.

Tror tyvärr inte det är så. Det är ju mycket roligare att spela bra gjorda spel, men tror inte det märks så mycket på försäljningen i slutänden. Tror Ubisoft har rätt i att det är kända varumärken som säljer. Typ om du ska köpa ett fotbollsspel köper du Fifa, som du vet ungefär hur bra det är, eller ett helt okänt fotbollsspel?
Annat exempel: Dice har ju haft rätt stora problem att få sina BF-spel stabila, är det något som har haft en negativ inverkan i försäljningen? De slår ju försäljningsrekord varje släpp, vore kvalité så viktigt borde ju förbokningarna varit ungefär 0 på BF4 vilket det inte var.

Gissade på cod, gta och mario (ingen speciell ordning), var ju ganska nära

Medlem

Fifa och madden.... Rullar från Sverige till Syd Afrika och tillbaka hellre än och spela dom i särklass tråkigaste spelen i världshistorien sedan kasta med sten upptäcktes ca 10 000 bc.
Lägger mig hellre på en grill och grillas långsamt tills jag blir lika tillagad som en hotdog som dagis barn fått ta med sig och grilla på eftermiddags utflykten än att spela skiten på förfester.

Går så långt att jag kallar Romson intellektuell hellre än att höra klasskamraterna spekulera i nästa års värdelösa förändringar i värdelösa skit spelen!!!

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Fifa och madden.... Rullar från Sverige till Syd Afrika och tillbaka hellre än och spela dom i särklass tråkigaste spelen i världshistorien sedan kasta med sten upptäcktes ca 10 000 bc.
Lägger mig hellre på en grill och grillas långsamt tills jag blir lika tillagad som en hotdog som dagis barn fått ta med sig och grilla på eftermiddags utflykten än att spela skiten på förfester.

Går så långt att jag kallar Romson intellektuell hellre än att höra klasskamraterna spekulera i nästa års värdelösa förändringar i värdelösa skit spelen!!!

Bara gissar lite vilt här men du gillar inte spelen va?

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Fifa och madden.... Rullar från Sverige till Syd Afrika och tillbaka hellre än och spela dom i särklass tråkigaste spelen i världshistorien sedan kasta med sten upptäcktes ca 10 000 bc.
Lägger mig hellre på en grill och grillas långsamt tills jag blir lika tillagad som en hotdog som dagis barn fått ta med sig och grilla på eftermiddags utflykten än att spela skiten på förfester.

Går så långt att jag kallar Romson intellektuell hellre än att höra klasskamraterna spekulera i nästa års värdelösa förändringar i värdelösa skit spelen!!!

FIFA är ju i en klass för sig. Skillnaden mellan FIFA 14 och 15 var ju att de uppdaterade lagen och spelarna, inget annat. Det borde ha varit DLC för max $10, inte ett nytt spel för $60.

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av vuze2143:

Fifa och madden.... Rullar från Sverige till Syd Afrika och tillbaka hellre än och spela dom i särklass tråkigaste spelen i världshistorien sedan kasta med sten upptäcktes ca 10 000 bc.
Lägger mig hellre på en grill och grillas långsamt tills jag blir lika tillagad som en hotdog som dagis barn fått ta med sig och grilla på eftermiddags utflykten än att spela skiten på förfester.

Går så långt att jag kallar Romson intellektuell hellre än att höra klasskamraterna spekulera i nästa års värdelösa förändringar i värdelösa skit spelen!!!

FIFA är ju i en klass för sig. Skillnaden mellan FIFA 14 och 15 var ju att de uppdaterade lagen och spelarna, inget annat. Det borde ha varit DLC för max $10, inte ett nytt spel för $60.

Då har du nog inte spelat värst mycke Fifa15 det är stora skillnader alla spelare springer som fan nu. Bara en massa Paceabusers online nuförtiden ..

Medlem

är inte Tetris det mest säljande spelet någonsin?

Medlem

Vad tusan gör Sonic på den listan?

Medlem
Skrivet av Ztreek:

är inte Tetris det mest säljande spelet någonsin?

Listan gäller spel sålda i butik mellan 2005 och 2014. Tror inte Tetris säljer speciellt mycket längre.

Medlem
Skrivet av Oktagon:
Skrivet av Ztreek:

är inte Tetris det mest säljande spelet någonsin?

Listan gäller spel sålda i butik mellan 2005 och 2014. Tror inte Tetris säljer speciellt mycket längre.

Läste bara listan och titeln

Medlem

"De skriver även att kvalitét och ett starkt community är något att sträva efter för att lyckas. "
Hej Ubisoft och välkomna till verkligheten, när kommer ni att börja med detta då?

Medlem
Skrivet av gamer_:
Skrivet av Kleptomaniac:

Vill nog påpeka för Ubisoft att "kvalité" borde ligga före "regelbundna släpp" (beroende på vilken intervall man har i åtanke) ifall man vill lyckas. Kvalité går före kvantitet.

Tror tyvärr inte det är så. Det är ju mycket roligare att spela bra gjorda spel, men tror inte det märks så mycket på försäljningen i slutänden. Tror Ubisoft har rätt i att det är kända varumärken som säljer. Typ om du ska köpa ett fotbollsspel köper du Fifa, som du vet ungefär hur bra det är, eller ett helt okänt fotbollsspel?
Annat exempel: Dice har ju haft rätt stora problem att få sina BF-spel stabila, är det något som har haft en negativ inverkan i försäljningen? De slår ju försäljningsrekord varje släpp, vore kvalité så viktigt borde ju förbokningarna varit ungefär 0 på BF4 vilket det inte var.

Gissade på cod, gta och mario (ingen speciell ordning), var ju ganska nära

Menade mer som ett tips till dom i framtiden. Men om det hade varit en perfekt värld hade dom följt de råden;)


signatur

Submission is for the weak

Avstängd

Mjölken är på topp.

Medlem

Utöver vissa undantag som GTA, är det en fin lista på spelserier som en gång var intressanta.

Medlem

Vart är Legend of Zelda?


signatur

Nerd? I prefer the term intelectual badass!

Moderator | Testpilot

Bilden <3


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Nå, där fanns i alla fall en bra serie.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Inaktiv

Ja man är ju inte direkt förvånad om man har följt Jim stearling, då det enligt storföretagen endast finns tre spel på marknaden.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Vad tusan gör Sonic på den listan?

Alla Sonic olympic och all stars racing transformed (främst konsolspel). Men ja, det är förvånande. Antar att mammor köper sådant till sina barn, då blir det butiksköp.

Medlem
Skrivet av Oktagon:
Skrivet av Ztreek:

är inte Tetris det mest säljande spelet någonsin?

Listan gäller spel sålda i butik mellan 2005 och 2014. Tror inte Tetris säljer speciellt mycket längre.

Vilket är tragiskt.
EA har väl distribuerat på PS3 i alla fall, men hittar inte på Xbox. Perfekt att koppla av lite mellan andra saker.

1
Skriv svar