Ny teori! Pyramid Head från Silent Hill 2 försökte hjälpa dig

Robot
Ny teori! Pyramid Head från Silent Hill 2 försökte hjälpa dig
Medlem
Ny teori! Pyramid Head från Silent Hill 2 försökte hjälpa dig

Att tolka utvecklares lathet med att inte göra några vettiga patrull ruter som att han fungerar som en guide, borde sättas upp under definitionen av långsökt i ordboken.

Medlem

Canon är dessutom att James tar livet av sig, genom att åka ner i sjön med bilen. Låter det som något en skyddsängel skulle bidra till?

Medlem

Jag sätter på folie hatten och säger att det är sant!

Medlem

Inte spelat Silent hill 2 (värt att kolla in?) men älskar videos som spekulerar kring världar, monster och berättelser i spel. VaatiVidya till exempel. https://www.youtube.com/user/VaatiVidya/featured

Medlem
Skrivet av warferwille:

Inte spelat Silent hill 2 (värt att kolla in?) men älskar videos som spekulerar kring världar, monster och berättelser i spel. VaatiVidya till exempel. https://www.youtube.com/user/VaatiVidya/featured

bättre story i ett skräkspel kommr du inte få

spela det du! det är värt det.

SoL
Medlem
Skrivet av warferwille:

Inte spelat Silent hill 2 (värt att kolla in?) men älskar videos som spekulerar kring världar, monster och berättelser i spel. VaatiVidya till exempel. https://www.youtube.com/user/VaatiVidya/featured

Silent hills 2 va riktigt fett back in the days, de håller nog idag med som souls fan kan jag bara hålla med om att hans kanal är riktigt intressant att lyssna på.

Medlem

snackade med utvecklarna på en ufo konvent, dom bekräftade att pyramide head faktiskt är illuminati ( trekant som huvud + han har trekant med 2 dockor + illuminati har en pyramid som symbol, 3+3+3 = 9
9/3 = 3, en pyramid har 3 kanter = illuminati är bekräftat.

Fz= f har värdet 6, z har värdet 26. 6+26= 32
32 + 32 + 32 = 96
96 + 96+ 96 = 288

288 består av 3 tal, en pyramid har 3 sidor. Fz = illuminati...
O M G

MEG
Medlem

Tja, kan mycket väl tro att denna analys är korrekt. Spelet är iaf riktigt bra.


signatur

Death is only the beginning

Skrivet av vuze2143:

snackade med utvecklarna på en ufo konvent, dom bekräftade att pyramide head faktiskt är illuminati ( trekant som huvud + han har trekant med 2 dockor + illuminati har en pyramid som symbol, 3+3+3 = 9
9/3 = 3, en pyramid har 3 kanter = illuminati är bekräftat.

Fz= f har värdet 6, z har värdet 26. 6+26= 32
32 + 32 + 32 = 96
96 + 96+ 96 = 288

288 består av 3 tal, en pyramid har 3 sidor. Fz = illuminati...
O M G

Och det finns ett spel som alla väntar på som är en 3a Half life 3 Confirmed!

Medlem
Skrivet av SoL:
Skrivet av warferwille:

Inte spelat Silent hill 2 (värt att kolla in?) men älskar videos som spekulerar kring världar, monster och berättelser i spel. VaatiVidya till exempel. https://www.youtube.com/user/VaatiVidya/featured

Silent hills 2 va riktigt fett back in the days, de håller nog idag med som souls fan kan jag bara hålla med om att hans kanal är riktigt intressant att lyssna på.

Någon idé var jag kan hitta spelet? Gärna digital download. Hittade detta: http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=175374... . Är det enklare att skaffa ps2 versionen och emulera (alternativt köra på ett riktigt ps2)?

Medlem
Skrivet av vuze2143:

snackade med utvecklarna på en ufo konvent, dom bekräftade att pyramide head faktiskt är illuminati ( trekant som huvud + han har trekant med 2 dockor + illuminati har en pyramid som symbol, 3+3+3 = 9
9/3 = 3, en pyramid har 3 kanter = illuminati är bekräftat.

Fz= f har värdet 6, z har värdet 26. 6+26= 32
32 + 32 + 32 = 96
96 + 96+ 96 = 288

288 består av 3 tal, en pyramid har 3 sidor. Fz = illuminati...
O M G

Finns inga pyramider med tre sidor. Minsta antal är fyra, många har fem. Eller tänker du på en triangel?

Medlem

detta e sant. och efteråt gick vi och tog ett par bärs-

Medlem
Skrivet av kaealy:

Canon är dessutom att James tar livet av sig, genom att åka ner i sjön med bilen. Låter det som något en skyddsängel skulle bidra till?

Alla slut, förutom UFO och dog-sluten handlar om hur James agerar när han erkänner för sig själv vad han gjort. Jag skulle säga att slutet du nämner är det vackraste, eftersom han inser att han inte vill leva sitt liv utan Mary och att han inte vill leva med skulden över att ha haft ihjäl henne.

Jag köper inte riktigt den här teorin även om videon var välgjord och jag tror inte att Pyramid Head guidar James till att ta sitt eget liv.

Men varför ska hans död tolkas som något negativt?

Medlem

Herregud vilken bra video! Nu har man en ny kanal att prenumerera på då


signatur

Game long and prosper

Medlem

Silent hill är så mystiskt så detta skulle kunna vara sant. Man får göra sin egen uppfattning av Pyramid head men han är så stark och fruktar inget så jag tror nog att han lätt skulle kunna döda spelaren om han verkligen ville det.

Hur som helst så verkar Pyramid head guida spelaren antingen till det bättre eller det sämre.

Medlem

Nej, han försöker inte hjälpa en. Eller kind of.

James bestraffar sig själv genom Pyramid Head. James kan inte inse sanningen så länge Pyramid Head finns kvar. Det är därför James säger "I'm no longer, I don't need you anymore" (inte exakt så ordagrant, jag orkar inte leta upp det exakta citatet för ett snabbt inlägg) och sen slåss man mot två Pyramid Heads och sen dör de för man har besegrat sina skuldkänslor

1
Skriv svar