Halflife 2. 4 Episoder? Eller?

Medlem
Halflife 2. 4 Episoder? Eller?

Kollade runt lite om det verkligen är 3 episoder i hl2-storyn innan dom sätter igång med det nya spelet.
Såg detta på ett forum:
"Inside Valve, two teams will be responsible for finishing Episode 1-3, a triumvirate that Newell says will wrap up Half-Life 2s current story arc. Episodes 1 and 2 began development simultaneously by separate teams; when Episode 1 goes live, its team will shift gears to Episode 3. Episode 4 will have a stand-alone plot and is being developed outside of Valve."

Källa: http://www.halflife2.net/forums/showthread.php?t=144559&page=...

Kolla posten gjord av: UndeadScottsman.

Nu kanske Portal är tänkt som "episod 4" Men det känns inte logiskt för Portal var ju mer som ett helt nytt spel, med ett helt nytt koncept...

Medlem

Kör en sökning på "Narbacular Drop" så får du träff på orginal-Portal. Nu är det ju mer eller mindre samma personer som har gjort bägge om jag har förstått det hela rätt men ändå... på tal om koncept osv. =P

Jag tror inte heller Portal är Episode 4 - skulle snarare tro att Ep.4 blir en prolog till HL3 när det nu kommer om hundra år eller så.


signatur
Medlem

3 Eps, 2 Spel.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Har för mig att jag läste i PCG om att Valve har ett flertal olika grupper som jobbar med olika delar av HL2. Att en grupp fokuserar sig på Episode 3 (som jag så längtar efter) medan en annan grupp fokuserar sig på resten av historien dvs Half-Life 3 som vi förmodligen i sådana fall kommer att få ta del av kanske år 2012 som tidigast. Jag är inte säker på detta det kan ha varit någon annanstans jag har läst detta eller så kan jag ha uppfattat fel, men jag hoppas sååå mycket att jag har läst detta i PC Gamer tidningen och att detta rykte stämmer alldeles korrekt.


signatur

Även om jag skriver runt på forumet så klassas jag som en aktiv gamer :)

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

3 Eps, 2 Spel.

Team Fortress har inget att göra med detta. Vi snackar om episoder till HL2. Som Gabe Newell sa i ett officiellt uttalande att det skulle vara 4 st.

1
Skriv svar