Se trailern för dokumentären Fyrkantiga Ögon

Robot
Se trailern för dokumentären Fyrkantiga Ögon
Medlem
Se trailern för dokumentären Fyrkantiga Ögon

COmmodore ftw

Medlem

Vem är det som ligger bakom musiken till trailern?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Vem är det som ligger bakom musiken till trailern?

047 - General Error

Medlem

Kärlek på högsta nivå!!

Nerds FTW!

Den låten gjorde min vecka!

Medlem

Undra om de kommer visa lite mer C64, Amiga och retro PC då. Är väl ändå det som faktiskt betytt mest för svensk utveckling och västerländs utveckling överlag för den delen.

För annars när det gäller sådana här dokumentärer känns det som att det brukar bara bli en enda lång Nintendo circlejerk "omg they saved the in industri!" garbage. Med samma handful spel mariozeldamariozeldasonicmariohalozelda vi sett och hört 100gånger nu.

Visst Nes, Snes, Sega osv var grymma och betydelsefulla maskiner men de var ju knappast de enda som fanns då. Finns nog ett stort värde att ta upp den andra världen också lite då och då.

Och det är ju bara toppen på isberget.

Och ja, jag vet det ska komma en amiga dokumentär men jag tänkte mest nu när man snackar svensk retro. Blir ju annars lite som att strunta i vikingarna, när man snackar skandinavisk historia.... folkslaget inte dansbandet.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Vem är det som ligger bakom musiken till trailern?

Skrivet av Soothsayer:

Den låten gjorde min vecka!

Låna min playlist era öron vetja: Champagneshamanernas skönschlager-chansning

Egendöpt i äkta chiptunes-tradition

Knappa 9 timmar handplockade chiptunes, avsedda för gaming, träning osv! Alltså bara låtar med tempokrav och melodiösitet.

Och nej, inget wub-wub tolereras på denna lista (har andra listor för sådant!). Se till att ha shuffle på bara.

Medlem

Skit, det här hade jag missat/glömt att det skulle va!
Vilken tur att man bor långt upp i norra Sverige då..
Man missar fan allt som pågår i detta land. -.-

Brukar det vara bra beg. marknad där? Priser?

1
Skriv svar