Ubisoft erkänner fiaskot med Assassin's Creed: Unity

här är mitt svar till ubisoft

Medlem
Skrivet av simpa975:
Skrivet av totte1015:

Varför sitter dom och leker martyrer för?
Ska vi spelare tycka synd om dom som sitter och beklagar spelet eller?

"Your little heart breaks open"
"We worked on the game for 4 years"

Vad är detta för jävla trams?
Ge mina jävla pengar tillbaka så är ni förlåtna, skrotskallar.

Det är väl ändå du som är skrotskallen som köpte/förhandsbokade spelet.

Så det är inte IKEA man klagar på när en möbel är trasig? Det är han/hon som köpte möbeln?

Det är inte McDonalds man klagar på om maten ser bedrövlig ut, utan det är han/hon som köpte den?

Ah, jo... Tur att inte du är världsherre...

Medlem

Kollat igenom videon nu, och det känns inte alls som ett erkännande att de bara släpper spel efter spel för att dra in cash.
Någon annan som fick den här känslan?https://youtu.be/SjLQM9MQrVI (potatiskvalle, svårt att hitta det klippet)

Inaktiv

lustigt att företag erkänner problem med sitt spel/hårdvara när nästa står vid dörren och knackar.

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av simpa975:
Skrivet av totte1015:

Varför sitter dom och leker martyrer för?
Ska vi spelare tycka synd om dom som sitter och beklagar spelet eller?

"Your little heart breaks open"
"We worked on the game for 4 years"

Vad är detta för jävla trams?
Ge mina jävla pengar tillbaka så är ni förlåtna, skrotskallar.

Det är väl ändå du som är skrotskallen som köpte/förhandsbokade spelet.

Så det är inte IKEA man klagar på när en möbel är trasig? Det är han/hon som köpte möbeln?

Det är inte McDonalds man klagar på om maten ser bedrövlig ut, utan det är han/hon som köpte den?

Ah, jo... Tur att inte du är världsherre...

Jag tror att poängen var att man är en skrotskalle om man förbokar spelet. Och man är även en skrotskalle om man köper spelet efter release trots dess uppenbara problem. På samma sätt är du en skrotskalle om du köper en maträtt med riktigt dåligt betyg på en hårt kritiserad restaurang. I alla scenarion kommer man klaga på den som tillhandahåller tjänsten - men det går ju även att kritisera konsumenten om varför den ens köpte produkten i första taget.

Medlem
Skrivet av trasapa:

Om nu folk bara kunde ge fan i att förboka.. Men sunt förnuft är väl att hoppas på för mycket.

Varför det? Om jag vill ha spelet på release-dagen så är det väl upp till mig? Det är väl knappast så att man förlorar speciellt mycket på det om det är dåligt, eller hur?

Då antar jag att du hellre aldrig går på bio på premiärdagen?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv
Skrivet av Kleptomaniac:
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av Kleptomaniac:

Med tanke på alla de problem som har varit och det ramaskri som uppstod så kan man inte köra "locket-på-tekniken" hur länge som helst. Efter att ha kollat på den så är det inte så mycket en ursäkt som ett försök till skadereglering.

"Jag som utvecklare la ner min själ i att producera detta"
Jaha? Jag som konsument la ner mina surt förvärvade pengar på en sak som inte levde upp till förväntningarna ni har satt..? Vem tror ni är mest besviken?

Utvecklaren som arbetade med projektet i tusentals timmar är nog mer besviken än konsumenten som la ner en ynka femhundring.

Utvecklaren som har betalt under tiden som den arbetar är alltså mer besviken än den som betalar för den färdiga produkten? Är bilmontören mer ledsen för en bil som inte fungerar än konsumenten som står utan en fungerande bil..?

Tyckte att videon var väldigt lam där de beskrev hur mycket arbete de lagt ner men inte säger någonting egentligen. Min uppfattning av videon var att det var mer synd om dem som jobbat hårt så än konsumenten.

Stor skillnad på en bilmontör och en spelutvecklare. En spelutvecklare lägger flera år av sitt liv på en kreativ produkt som sedan folk kan köpa för en relativt billig peng medan en bilmontör lägger några timmar(?) på varje bil som sedan kostar konsumenten 100 000+.

Oavsett om man får betalt eller inte blir väl besvikelsen stor när man under flera års tid arbetat tillsammans med över 100 andra personer på en väldigt komplex och kreativ produkt som sedan blir sågad och en flopp försäljningsmässigt.

Den besvikelsen känns enligt mig större än konsumenten som kanske förbeställer spelet för att sedan märka att spelet är kasst och att den kastat pengar i sjön.

Medlem

Videon låter verkligen inte som en ursäkt eller ett erkännande.

Låter som en dålig bortförklaring.

Medlem
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av Kleptomaniac:

Med tanke på alla de problem som har varit och det ramaskri som uppstod så kan man inte köra "locket-på-tekniken" hur länge som helst. Efter att ha kollat på den så är det inte så mycket en ursäkt som ett försök till skadereglering.

"Jag som utvecklare la ner min själ i att producera detta"
Jaha? Jag som konsument la ner mina surt förvärvade pengar på en sak som inte levde upp till förväntningarna ni har satt..? Vem tror ni är mest besviken?

Utvecklaren som arbetade med projektet i tusentals timmar är nog mer besviken än konsumenten som la ner en ynka femhundring.

Ja, utvecklarna fick ju säkerligen inte betalat för sitt jobb *rolls eyes*. Konsumenten är den enda som förlorat något i sammanhanget, så klart är det konsumenten som är mest besviken.

Medlem
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av Kleptomaniac:
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av Kleptomaniac:

Med tanke på alla de problem som har varit och det ramaskri som uppstod så kan man inte köra "locket-på-tekniken" hur länge som helst. Efter att ha kollat på den så är det inte så mycket en ursäkt som ett försök till skadereglering.

"Jag som utvecklare la ner min själ i att producera detta"
Jaha? Jag som konsument la ner mina surt förvärvade pengar på en sak som inte levde upp till förväntningarna ni har satt..? Vem tror ni är mest besviken?

Utvecklaren som arbetade med projektet i tusentals timmar är nog mer besviken än konsumenten som la ner en ynka femhundring.

Utvecklaren som har betalt under tiden som den arbetar är alltså mer besviken än den som betalar för den färdiga produkten? Är bilmontören mer ledsen för en bil som inte fungerar än konsumenten som står utan en fungerande bil..?

Tyckte att videon var väldigt lam där de beskrev hur mycket arbete de lagt ner men inte säger någonting egentligen. Min uppfattning av videon var att det var mer synd om dem som jobbat hårt så än konsumenten.

Stor skillnad på en bilmontör och en spelutvecklare. En spelutvecklare lägger flera år av sitt liv på en kreativ produkt som sedan folk kan köpa för en relativt billig peng medan en bilmontör lägger några timmar(?) på varje bil som sedan kostar konsumenten 100 000+.

Oavsett om man får betalt eller inte blir väl besvikelsen stor när man under flera års tid arbetat tillsammans med över 100 andra personer på en väldigt komplex och kreativ produkt som sedan blir sågad och en flopp försäljningsmässigt.

Den besvikelsen känns enligt mig större än konsumenten som kanske förbeställer spelet för att sedan märka att spelet är kasst och att den kastat pengar i sjön.

Må vara att mitt exempel kanske drog det långt men principen är densamma. Vad jag menar är att produkten som blivit tillverkad inte ens funkade ibland. Då kvittar den nedlagda tiden på exempelvis jättefina miljöer förgäves eftersom, för att återkoppla till bilexemplet" karossen är fin men motorn funkar sisådär."

Men jag har en känsla av att vi nog tycker för olika för att komma till konsensus så vi får vara ense om att vara oense helt enkelt:)


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av trasapa:

Om nu folk bara kunde ge fan i att förboka.. Men sunt förnuft är väl att hoppas på för mycket.

Varför det? Om jag vill ha spelet på release-dagen så är det väl upp till mig? Det är väl knappast så att man förlorar speciellt mycket på det om det är dåligt, eller hur?

Då antar jag att du hellre aldrig går på bio på premiärdagen?

Ja visst är det upp till dig, du slänger bort dina pengar på vad du vill. Men problemet är att du gynnar en affärsplan som förstör spelbranschen och för alla oss andra som vill ha kvalitativa spelsläpp.. Och vad menar du med att man inte förlorar så mycket på det? 600 spänn är för vissa mycket pengar. Frågan är väl snarare vad du förlorar på att inte förboka? Jag förstår inte hetsen att ha spelet på releasedagen, finns ingen mening eller logik i det. Du köper en produkt som du inte vet ett skit om och hoppas att det ens startar.

Och nej, det är inte ofta jag går på premiärer eftersom jag inte ser poängen med att köa och trängas för att på något sätt känna mig viktig för att jag var där första dagen. Då håller jag mig hellre några dagar och läser recensioner så kan jag avgöra om det ens är värt att betala en bio biljett eller om jag ser den hemma i soffan istället..

Medlem

Jävla pr-jippo. Släpp spel som fungerar och ge fan i att slänga upp skräp.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Inaktiv
Skrivet av kaealy:
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av Kleptomaniac:

Med tanke på alla de problem som har varit och det ramaskri som uppstod så kan man inte köra "locket-på-tekniken" hur länge som helst. Efter att ha kollat på den så är det inte så mycket en ursäkt som ett försök till skadereglering.

"Jag som utvecklare la ner min själ i att producera detta"
Jaha? Jag som konsument la ner mina surt förvärvade pengar på en sak som inte levde upp till förväntningarna ni har satt..? Vem tror ni är mest besviken?

Utvecklaren som arbetade med projektet i tusentals timmar är nog mer besviken än konsumenten som la ner en ynka femhundring.

Ja, utvecklarna fick ju säkerligen inte betalat för sitt jobb *rolls eyes*. Konsumenten är den enda som förlorat något i sammanhanget, så klart är det konsumenten som är mest besviken.

Om man inte är värsta uber-AC-fanboyen som längtat i flera år efter Unity så ser jag inte hur konsumenten skulle kunna vara mer besviken än de som lagt ner flera år av sitt liv för att göra färdigt spelet även om de fick betalt för det.
Allt handlar väl inte om pengar, man vill ju lämna efter sig nåt slags "legacy" också, inte bli känd som den som gjorde det där buggiga skitspelet. Konsumenten kanske förlorade 500 kronor men utvecklarna förlorade ära, självförtroende och feta bonusar.
Om jag var spelutvecklare skulle jag gärna slänga 500 kronor i sjön om det betydde att jag slapp spendera 4 år med att arbeta på en flopp.

Medlem
Skrivet av trasapa:
Skrivet av Propy:
Skrivet av trasapa:

Om nu folk bara kunde ge fan i att förboka.. Men sunt förnuft är väl att hoppas på för mycket.

Varför det? Om jag vill ha spelet på release-dagen så är det väl upp till mig? Det är väl knappast så att man förlorar speciellt mycket på det om det är dåligt, eller hur?

Då antar jag att du hellre aldrig går på bio på premiärdagen?

Ja visst är det upp till dig, du slänger bort dina pengar på vad du vill. Men problemet är att du gynnar en affärsplan som förstör spelbranschen och för alla oss andra som vill ha kvalitativa spelsläpp.. Och vad menar du med att man inte förlorar så mycket på det? 600 spänn är för vissa mycket pengar. Frågan är väl snarare vad du förlorar på att inte förboka? Jag förstår inte hetsen att ha spelet på releasedagen, finns ingen mening eller logik i det. Du köper en produkt som du inte vet ett skit om och hoppas att det ens startar.

Och nej, det är inte ofta jag går på premiärer eftersom jag inte ser poängen med att köa och trängas för att på något sätt känna mig viktig för att jag var där första dagen. Då håller jag mig hellre några dagar och läser recensioner så kan jag avgöra om det ens är värt att betala en bio biljett eller om jag ser den hemma i soffan istället..

Det har inte att göra med om att känna sig viktig. Om man sett fram emot en film/spel så vill man ha det så fort som möjligt. Nuförtiden så spelar jag ändå så lite att det inte spelar mig någon större roll om det är "utkastade pengar".

Visst är det tråkigt att spel ser ut som de gör, men glöm inte att spel var buggiga vid släpp förr också. De flesta av mina favoritspel var buggiga (många av dem är det fortfarande). Det är ingen större skillnad idag. Största skillnaden är väl att folk gillar att gnälla mer nu.

Nej, jag tycker inte man ska sluta förboka. Det kommer släppas skitspel ändå. Precis som det släpps skitfilmer trots att inte alla går första dagen...

I slutändan är det trots allt bara ett spel. Har man inte pengarna så ska man inte köpa det oavsett.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Hade inte många buggar, diggade Unity, ska spela syndicate.
Nuf said


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Jaha så ubisoft tvingade de stackars hårt arbetande spelutvecklarna att göra en youtubevideo ..
Själv älskade jag ACU, hade inga av de buggar folk rapporterar. Spelat igenom det tre gånger och förstår inte alls allt gnäll. Underbar story, känns som ett vuxet spel, har man någon koll på Frankrike under den tidsperioden så kan man bara beundra detaljrikedomen både i uppdragen och det rent grafiska. Kanske har jag dessutom haft tur i min kombination av hårdvara? Inget alls av de buggar, försvunnan texturer osv som så många rapporterat..
För mig troligen GOTY. Kanske i hård konkurens med ett annat ubisoftspel - FC4


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Var väll inget fel på AC Unity?
5/5 pärlor


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av totte1015:

Varför sitter dom och leker martyrer för?
Ska vi spelare tycka synd om dom som sitter och beklagar spelet eller?

"Your little heart breaks open"
"We worked on the game for 4 years"

Vad är detta för jävla trams?
Ge mina jävla pengar tillbaka så är ni förlåtna, skrotskallar.

De gör ju exat samma som Peter Molyneux gör efter varje spel han släppt. Klagar på det och säger att nästa spel kommer bli så mycket bättre.

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av trasapa:

Om nu folk bara kunde ge fan i att förboka.. Men sunt förnuft är väl att hoppas på för mycket.

Varför det? Om jag vill ha spelet på release-dagen så är det väl upp till mig? Det är väl knappast så att man förlorar speciellt mycket på det om det är dåligt, eller hur?

Då antar jag att du hellre aldrig går på bio på premiärdagen?

Visste inte det är ett måste att gå på premiärdagen...


signatur

I drank what?

Medlem

Ubisoft måste gå tillbaka till sina rötter, Assassins creed 1 blev populärt av en anledning, och 2an var en riktigt stor förbättrelse.
Nu är det bara massa sidequest, tråkigt inslag av en story och ha så mycket som möjligt att göra för att göra spelaren förvirrad.

Medlem

Lätt att erkänna en dålig produkt när man redan fått betalt.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Ubisoft måste gå tillbaka till sina rötter, Assassins creed 1 blev populärt av en anledning, och 2an var en riktigt stor förbättrelse.
Nu är det bara massa sidequest, tråkigt inslag av en story och ha så mycket som möjligt att göra för att göra spelaren förvirrad.

Håller totalt med!! Nr 1 o 2. Så var helt inne i storyn. Gillade även hur man låste upp vapen och rustning osv.
I Untity alldeles för mycket att göra med alla sidequest, fattade inte alls storyn efter tag. Sen vapen/rustning får man ju tillgång från början märkte jag... HATAR när det är så, vill låsa upp allt eftersom i storyn. Inte få allt på samma gång..

rädd för mera guld bajskorvar i wonder


signatur

New life, New hope

12
Skriv svar