Heroes of the Storm storpatchas - ny hjälte och rejäla förändringar

Robot
Heroes of the Storm storpatchas - ny hjälte och rejäla förändringar

Blizzards Dota 2-utmanare förbereder sig för lanseringen om några få veckor.

#hereos-of-the-storm, #blizzard-entertainment


Medlem
Heroes of the Storm storpatchas - ny hjälte och rejäla förändringar

Dota 2 utmanare? Lycka till med det!

Medlem

Så jävla bra spel! Men vill ha Imperius & Mephisto så fort som möjligt! Tycker Blizzard kan gå ut och meddela att de här två herrarna kommer så man kan lugna ner sig!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Jösses! En patch på en "gitabyte", dags att köpa ny hårddisk då.

Exakt hur stor måste man ha för att få plats med en gitabyte?

Medlem

Tror faktiskt inte HoTS tilltalar samma människor som DOTA gör.

Medlem

Jag har spelat Dota i 10 år, LoL i 5. Jag verkligen hatade HotS när jag testade det första gången för ett halvår sedan. Men började spela igen förra veckan. Nu har jag spelat 120 games och spenderat irl-pengar på det och är totalt jävla besatt. Man måste verkligen ge det en chans för att inse vilket bra spel det är, det är så totalt annorlunda från de traditionella mobas.

Medlem

fan, fan, fan, fan, fan! Kael'thas är en av mina favoriter ur Warcraft, men jag orkar inte sätta mig med en nytt spel. >.<


signatur

Tokyo, Japan reporting in!

Medlem

Testat spelet 3 gånger men kan inte riktigt förstå vad som gör spelet svårt att bemästra, vunnit alla 3 gånger som Diablo och kan inte säga att jag visste vad jag gjorde precis..

Man förlorar inget på att dö, döda eller farma samt inga items går köpa?

Medlem

Kan inte riktigt säga att HotS är ett MOBA, snarare som Blizzard själva säger; ett Hero Brawler.

Medlem
Skrivet av Jonlissla:

Kan inte riktigt säga att HotS är ett MOBA, snarare som Blizzard själva säger; ett Hero Brawler.

Håller med, att kalla det moba är lite att spotta dota2/lol i ansiktet.

Skägg.
10 Chambers

De har städat runt rejält med Sonyas talents, inte lika stark healing längre och kortare snurrar. Blir att tänka om!

Kört denna med stor framgång:http://www.heroesfire.com/hots/guide/whirlwind-sonya-great-for-solo-que-302

Hojta om du ser någon ny trevlig!


signatur
Medlem
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av Jonlissla:

Kan inte riktigt säga att HotS är ett MOBA, snarare som Blizzard själva säger; ett Hero Brawler.

Håller med, att kalla det moba är lite att spotta dota2/lol i ansiktet.

Alltså Moba står ju för Multiplayer Online Battle Arena, det är ju som att säga att Battlefield spottar CS i ansiktet? Dont really get your point. Känns mest som du är här för att skapa hat med den kommentaren!

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

De har städat runt rejält med Sonyas talents, inte lika stark healing längre och kortare snurrar. Blir att tänka om!

Absolut, kört Sonya som main nu ett bra tag, men 'whirlwind' är inget jätte bra att lägga dina poäng på ändå, 'Seismic Slam' is the way to go! Även fast där får du tänka om lite!

Medlem

Sparar mina slantar till Crusader Johanna istället, hoppas jag slipper vänta alltför länge för då blir det kanske ett master skin för guldet istället.

Tycker HotS är riktigt kul nu när jag verkligen testat på det, första gången jag provade körde jag bara ett par matcher och fastnade inte alls. Passar mig mycket bättre än Dota eller LoL plus att det är karaktärer från Warcraft, Diablo samt Starcraft gör det ännu lite roligare.

Medlem

Fruktansvärt tråkigt spel

Medlem

Lirade 20-30 games för några månader sen. Är det värt att testa igen? Blev mest besviken på hur fort det blev enformigt senast jag spelade. Och sen har jag sjukt svårt att acceptera att det inte finns items/guld som i Dota. Det känndes mest som att man flummade omkring och spammade spells utan någon större inverkan eller cooldown. Sen verkar det helt uteslutet med att välja ett bra lag utan man väljer hjälten man vill ha och så slängs man ihop med ett random lag?

Medlem

Det är närmare fps än traditionell moba, tycker jag. Eller, på det sättet att man slåss mer med spelare i team fights eller om punkter på kartan, bra mycket oftare än it.ex. LoL. Det passar mig perfekt iaf, jag lär mig hellre ett talentsystem än håller på med den klick föremål som varje karaktär använder.

@Haxxt, testa team league eller hero league, litet mer ordning på lagen då. Lobby osv.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Digu21:

Absolut, kört Sonya som main nu ett bra tag, men &#039;whirlwind&#039; är inget jätte bra att lägga dina poäng på ändå, &#039;Seismic Slam&#039; is the way to go! Även fast där får du tänka om lite!

Snurr och massor med healing = odödlig om man inte blir fokuserad


signatur
Medlem
Skrivet av HaxXt:

Lirade 20-30 games för några månader sen. Är det värt att testa igen? Blev mest besviken på hur fort det blev enformigt senast jag spelade. Och sen har jag sjukt svårt att acceptera att det inte finns items/guld som i Dota. Det känndes mest som att man flummade omkring och spammade spells utan någon större inverkan eller cooldown. Sen verkar det helt uteslutet med att välja ett bra lag utan man väljer hjälten man vill ha och så slängs man ihop med ett random lag?

Vill du spela mer koordinerat måste du nå nivå 30 och äga 10 hjältar, något som kan ta ett tag om man inte slänger in ett par kronor i spelet men som inte alls är omöjligt gratis. Då kan du spela hero league, där lagen turas om att välja hjältar och man får ett bättre sammansatt lag. Annars kan man också köra i party med andra och på så sätt koordinera åtminstone en del av ditt lag.

Att det inte finns guld och utrustning är en av de saker jag tycker är skönt, man kan fokusera på att spela och slåss med motståndarna och det är mycket lättare att lära sig en ny hjälte. Det gör att HotS är mycket vänligare mot nya spelare samt mot de som kanske bara vill hoppa in i ett par matcher lite då och då, men man kan ändå bli bra på det. Har något ändrats behöver man bara lite snabbt kolla upp en talent build med 7 val att hålla reda på.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Digu21:

Absolut, kört Sonya som main nu ett bra tag, men &amp;#039;whirlwind&amp;#039; är inget jätte bra att lägga dina poäng på ändå, &amp;#039;Seismic Slam&amp;#039; is the way to go! Även fast där får du tänka om lite!

Snurr och massor med healing = odödlig om man inte blir fokuserad

Jo det är en jätte bra solo Q 'build', kör mycket med polare och premades då brukar jag fokusera på teamfights, hoppa in och banka inprincip! Fokuserat denna ett bra tag nu, fått justera den till nya uppdateringen! Förresten Leap är jättebra för enkel initiation eller att fly lättare med.

http://www.heroesfire.com/hots/guide/seismic-sonya-wrecks-in-...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Digu21:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Digu21:

Absolut, kört Sonya som main nu ett bra tag, men &amp;amp;#039;whirlwind&amp;amp;#039; är inget jätte bra att lägga dina poäng på ändå, &amp;amp;#039;Seismic Slam&amp;amp;#039; is the way to go! Även fast där får du tänka om lite!

Snurr och massor med healing = odödlig om man inte blir fokuserad

Jo det är en jätte bra solo Q &#039;build&#039;, kör mycket med polare och premades då brukar jag fokusera på teamfights, hoppa in och banka inprincip! Fokuserat denna ett bra tag nu, fått justera den till nya uppdateringen! Förresten Leap är jättebra för enkel initiation eller att fly lättare med.

http://www.heroesfire.com/hots/guide/seismic-sonya-wrecks-in-...

Kör 80 procent solo Ska spana in den där, tack!


signatur
Medlem
Skrivet av Yabba:

Dota 2 utmanare? Lycka till med det!

Det äger ju sönder Dota 2 totalt, so whats your point?

Medlem
Skrivet av jamzo:
Skrivet av Yabba:

Dota 2 utmanare? Lycka till med det!

Det äger ju sönder Dota 2 totalt, so whats your point?

Haha!

Någons tår är ömma


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Är det någon som faktiskt tror att dota2 är ett bra spel? Det är enbart populärt pga namnet.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Är det någon som faktiskt tror att dota2 är ett bra spel? Det är enbart populärt pga namnet.

Haha, bad troll is bad... Det är helt klart bästa ARTS-spelet just nu.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Är det någon som faktiskt tror att dota2 är ett bra spel? Det är enbart populärt pga namnet.

Om något får uppmärksamhet pga sitt namn så är det ju Heroes of the Storm. Att det är blizzard som gör det så får det automatiskt uppmärksamhet på sidor som denna. Det finns andra populära spel som har bra mycket större nyheter. Ändå så nämns inte dom.

Det är som dom tror att varje liten grej just Blizzard gör är superviktiga. News flash Blizzard är inte längre så fantastiska. Förutom Hearthstone så har ju deras senaste spel varit rätt meh...

Medlem
Medlem
Skrivet av jamzo:
Skrivet av Yabba:

Dota 2 utmanare? Lycka till med det!

Det äger ju sönder Dota 2 totalt, so whats your point?

Vad är det som gör att det "äger sönder" dota 2. Är det att skillcapen är mycket lägre i hots`? eller att det inte finns några items, så att du inte behöver använda din hjärna utan bara följa din "build". Eller är det abilities och stuns är sjukt korta / gör lite skada så att spelet blir mer förlåtligt och lättare?

Jag köper att folk spelar spelet för att det är enklare och inte lika mycket att sätta sig in i motsvarande dota/lol men att säga att det här spelet skulle vara bättre!! ja då är du fan bara dum.

Hots är ju bara en moneygrab från blizzards sida, dom som inte kan se det är fanboys eller blinda. . .

Medlem

Förstod aldrig förtjusningen av spelet. Spelar ju massor med dota 2 så det kanske är för "nerdummat". Men det jag kände var att spela solo är ännu tråkigare än i dota! Spelar ingen roll om man spelar en match perfekt om man har några nissar som inte jagar objektives osv (kanske kräver högre level men orka spela typ 100 games innan spelet kommer igång).

Det enda jag tyckte var bättre än dota var längden på matcherna 15-30 min , dota är för ojämnt långa matcher.

Medlem
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av jamzo:
Skrivet av Yabba:

Dota 2 utmanare? Lycka till med det!

Det äger ju sönder Dota 2 totalt, so whats your point?

Vad är det som gör att det "äger sönder" dota 2. Är det att skillcapen är mycket lägre i hots`? eller att det inte finns några items, så att du inte behöver använda din hjärna utan bara följa din "build". Eller är det abilities och stuns är sjukt korta / gör lite skada så att spelet blir mer förlåtligt och lättare?

Jag köper att folk spelar spelet för att det är enklare och inte lika mycket att sätta sig in i motsvarande dota/lol men att säga att det här spelet skulle vara bättre!! ja då är du fan bara dum.

Hots är ju bara en moneygrab från blizzards sida, dom som inte kan se det är fanboys eller blinda. . .

hahaha då det är skills med items? Snarare tvärtom va? Mer lika för alla mer skills.

Medlem
Skrivet av jimmah:
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av jamzo:
Skrivet av Yabba:

Dota 2 utmanare? Lycka till med det!

Det äger ju sönder Dota 2 totalt, so whats your point?

Vad är det som gör att det "äger sönder" dota 2. Är det att skillcapen är mycket lägre i hots`? eller att det inte finns några items, så att du inte behöver använda din hjärna utan bara följa din "build". Eller är det abilities och stuns är sjukt korta / gör lite skada så att spelet blir mer förlåtligt och lättare?

Jag köper att folk spelar spelet för att det är enklare och inte lika mycket att sätta sig in i motsvarande dota/lol men att säga att det här spelet skulle vara bättre!! ja då är du fan bara dum.

Hots är ju bara en moneygrab från blizzards sida, dom som inte kan se det är fanboys eller blinda. . .

hahaha då det är skills med items? Snarare tvärtom va? Mer lika för alla mer skills.

Så desto mindre faktorer desto mer skill? Vet inte riktigt hur jag ska svara på det, verkar ju tydligt att du inte förstår men ska göra ett till försök.

Desto mer variabler en spelare måste ha koll på, desto svårare blir det för han/hon att hålla koll på allt.
Items ger mer variabler, ska ju inte ens gå in på allt annat som gör dota/lol svårare än hots men räcker med att spela dom andra spelen några gånger för att förstå.

Sen ger items nått som inte finns i Hots, det kallas försprång, Om du har en bra start i tex dota så kan du köpa items och få ett större övertag. Då måste det laget med mindre resurser spela olika taktiker för att överlevla.

I hots finns inte items, så det kvittar egentligen hur bra din early game är. Du ska i princip rusha till lvl 10 sen 5 manna. Vet inte hur många matcher man vunnit 5+ teamfights för att förlora en i lategame och sen förlora matchen, Är det bra design tycker du? Då kan man ju lika gärna göra en arena bara, Varför ska man slösa 10 min på att få ett försprång när det inte gör ett skit i slutet på matchen.

Sen startar ju alla på samma grund i dota, items får du när du spelar bra, eller farmar etc. Skillnaden är ju att i dota/lol om du gör en bra start på matchen så tjänar du på det och kan använda ditt försprång för att ta över mer av kartan. I Hots kan du inte det, Kanske att du kan pusha ner första eller ibland andra fortet ganska snabbt. Men i och med att du tar lvl 20 ganska snabbt och sen inte kan utveckla din hjälte nått mer gör ju att i slutet på matchen så gör det väldigt lite att nån spelade bra i dom första 10 minuterna av matchen.
Sen som sagt fler variabler, desto svårare blir spelet. Är inte så jävla svårt att förstå.

Sen skiter jag i vad du väljer att lägga dina pengar på eller om du tycker att Hots är bättre än dota/lol, det är din åsikt men påstå inte att det blir mer "skill" desto mindre det finns i det spel.

Jag gillar dota2 som spel, men jag skulle aldrig påstå att det kräver mer skills än tex SC2, för det skulle bara va skrattretande.

1
Skriv svar