Äntligen, här är första Xbox One-gameplayet från The Witcher 3

Robot
Äntligen, här är första Xbox One-gameplayet från The Witcher 3

Det satt långt inne det där, men ser klart ut att ha varit värt väntan.


Medlem
Äntligen, här är första Xbox One-gameplayet från The Witcher 3

Nämen titta, det ser identiskt ut med den så kallade "nedgraderade" PC-grafiken. Kan det inte vara så att det varit konsolgrafiken vi fått se hittills?


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Varför tre delar? Ni har väl haft spelet ett bra tag nu av vad jag förstått?

Medlem

Personen som lagt upp det där klippet borde få sparken. Maken till gröt har sällan skådats.

I övrigt så är det väl främst gräset på marken som lämnar en hel del att önska. Nästan så man önskat att de tog bort det helt.

k3m
Medlem
Skrivet av Andyrew:

Varför tre delar? Ni har väl haft spelet ett bra tag nu av vad jag förstått?

Vadå recensionstriologi? Är det ett mästerverk, eller inte?

Medlem

Finsmakare eller inte, även pöbeln ska få uppleva bra spel.

Medlem
Skrivet av Contance:

Finsmakare eller inte, även pöbeln ska få uppleva bra spel.

Top Definition
PC Master Race
Gamers who invest time and money into their personal computer and use it as their main gaming platform with the graphic settings cranked up to maximum. Unlike the dirty console peasants, members of the glorious PC gaming master race have the freedom to upgrade their hardware, overclock, modify their game files, and play games at a level of quality unobtainable on consoles.

While anyone can go out and buy a powerful gaming computer which comes pre-assembled, many purists will argue that the money saved and experience gained from building a computer yourself is what actually makes someone a member of the PC master race.

Ryan: Did you hear Dave just built a $2,000 gaming computer?
Jeff: Yeah, he threw away his Xbox and has been playing Spreadsheet Simulator 3 for a week straight.
Ryan: He has truly become a member of the PC master race.

KoP
Medlem
Skrivet av Cortex:
Skrivet av Contance:

Finsmakare eller inte, även pöbeln ska få uppleva bra spel.

Top Definition
PC Master Race
Gamers who invest time and money into their personal computer and use it as their main gaming platform with the graphic settings cranked up to maximum. Unlike the dirty console peasants, members of the glorious PC gaming master race have the freedom to upgrade their hardware, overclock, modify their game files, and play games at a level of quality unobtainable on consoles.

While anyone can go out and buy a powerful gaming computer which comes pre-assembled, many purists will argue that the money saved and experience gained from building a computer yourself is what actually makes someone a member of the PC master race.

Ryan: Did you hear Dave just built a $2,000 gaming computer?
Jeff: Yeah, he threw away his Xbox and has been playing Spreadsheet Simulator 3 for a week straight.
Ryan: He has truly become a member of the PC master race.

Löjligt. Finns inget värre än när någon/några anser sig vara förmer och "finare än någon/några. -_-

Kan vi inte bara enas om att vi alla gillar spel och att spela istället för att slänga trams omkring oss?

Frilansare
Skrivet av Andyrew:

Varför tre delar? Ni har väl haft spelet ett bra tag nu av vad jag förstått?

Vi har spelat sedan kvällen 6 maj, i onsdags. Vi fick texten igår 11 maj (tid behövs för redigering etc) På den tiden har vår recensent klämt ca 40 timmar med Geralt, vilket inte på långa vägar nog för att skriva en fullgod recension (vad händer om det visar sig finnas en gamekiller-bugg i slutfasen?)
Således, tre delar. Vi tror att vi kommer att behöva lägga ca 100 timmar på spelet.

Allt för konsten, och för er.

Medlem

Och som vanligt så kämpar Monster och Djur till sista blodsdroppen (enligt vad man såg i filmen från spelet).

Även människorna slåss in i det sista... Tre av dina vänner huggs i bitar, vad gör du då, jo som ensam så fortsätter du. Realismen får sig en törn minst sagt.

Hoppas verkligen inte att alla saknar överlevnadsinstinkt i detta spel...

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av Andyrew:

Varför tre delar? Ni har väl haft spelet ett bra tag nu av vad jag förstått?

Vi har spelat sedan kvällen 6 maj, i onsdags. Vi fick texten igår 11 maj (tid behövs för redigering etc) På den tiden har vår recensent klämt ca 40 timmar med Geralt, vilket inte på långa vägar nog för att skriva en fullgod recension (vad händer om det visar sig finnas en gamekiller-bugg i slutfasen?)
Således, tre delar. Vi tror att vi kommer att behöva lägga ca 100 timmar på spelet.

Allt för konsten, och för er.

Tre känns kanske lite overkill just för att behålla flödet men absolut, blir mycket läsning för oss i vart fall. Betygssättningen kommer inte idag m.a.o.?

Frilansare
Skrivet av Andyrew:
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av Andyrew:

Varför tre delar? Ni har väl haft spelet ett bra tag nu av vad jag förstått?

Vi har spelat sedan kvällen 6 maj, i onsdags. Vi fick texten igår 11 maj (tid behövs för redigering etc) På den tiden har vår recensent klämt ca 40 timmar med Geralt, vilket inte på långa vägar nog för att skriva en fullgod recension (vad händer om det visar sig finnas en gamekiller-bugg i slutfasen?)
Således, tre delar. Vi tror att vi kommer att behöva lägga ca 100 timmar på spelet.

Allt för konsten, och för er.

Tre känns kanske lite overkill just för att behålla flödet men absolut, blir mycket läsning för oss i vart fall. Betygssättningen kommer inte idag m.a.o.?

Exakt. Men vi försöker att inte undanhålla saker bara för sakens skull. Det är helt enkelt ett överväldigande stort spel. Vi hade kunnat rusa igenom 60 timmar main story och satt betyg (som jag tror att en del kommer göra), men det hade bara kommit tillbaka för att bita oss i baken. Betyget kommer hur som helst innan release, så ni behöver inte köpa grisen i säcken om ni är sugna på att köpa day 1.

Medlem

Att jämföra konsollernas grafik börjar ju bara kännas menlöst. PC mot konsoller förstår jag. Men konsol mot konsol. Snark.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Nämen titta, det ser identiskt ut med den så kallade "nedgraderade" PC-grafiken. Kan det inte vara så att det varit konsolgrafiken vi fått se hittills?

Lite talar för det. Nedgraderingen är inget bekräftat utan bara rykten. Så sent som i höstas så lovade CD Projekt att grafiken inte kommer att nedgraderas.
http://www.pcgamer.com/cd-projekt-promises-no-visual-downgrad...

Jag personligen är kluven. Det kan vara som du säger, att det vi har sett hittills har varit från konsol. Jag tror FZ borde kunna bekräfta om grafiken har blivit nedgraderad eller inte, eftersom att de har spelet i sina händer. Såvida de inte har fått ett konsolexemplar då dvs.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Slashgibber:

Nämen titta, det ser identiskt ut med den så kallade "nedgraderade" PC-grafiken. Kan det inte vara så att det varit konsolgrafiken vi fått se hittills?

Lite talar för det. Nedgraderingen är inget bekräftat utan bara rykten. Så sent som i höstas så lovade CD Projekt att grafiken inte kommer att nedgraderas.
http://www.pcgamer.com/cd-projekt-promises-no-visual-downgrad...

Jag personligen är kluven. Det kan vara som du säger, att det vi har sett hittills har varit från konsol. Jag tror FZ borde kunna bekräfta om grafiken har blivit nedgraderad eller inte, eftersom att de har spelet i sina händer. Såvida de inte har fått ett konsolexemplar då dvs.

Från vad jag läst att dömma så har CDP-Red inte skickat ut några PC exemplar. Jag vet dock inte om det är sant eller ej.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Slashgibber:

Nämen titta, det ser identiskt ut med den så kallade "nedgraderade" PC-grafiken. Kan det inte vara så att det varit konsolgrafiken vi fått se hittills?

Lite talar för det. Nedgraderingen är inget bekräftat utan bara rykten. Så sent som i höstas så lovade CD Projekt att grafiken inte kommer att nedgraderas.
http://www.pcgamer.com/cd-projekt-promises-no-visual-downgrad...

Jag personligen är kluven. Det kan vara som du säger, att det vi har sett hittills har varit från konsol. Jag tror FZ borde kunna bekräfta om grafiken har blivit nedgraderad eller inte, eftersom att de har spelet i sina händer. Såvida de inte har fått ett konsolexemplar då dvs.

Från vad jag läst att dömma så har CDP-Red inte skickat ut några PC exemplar. Jag vet dock inte om det är sant eller ej.

Kanske är allt detta kring nedgraderingen bara ett PR stunt för att på releasedagen kunna chocka alla med en grafik som får oss alla att tappa hakan?

Medlem

Gamers måste vara världens mest gnälliga "folkgrupp". Eller så upplever jag dem bara så, eftersom de faktiskt kan hantera sociala medier.

Det är fantastiskt hur mycket åsikter om *detaljer* man som gamer får ösa ur sig om en framtida produkt.
Och det är lika fantastiskt hur stor spridning dessa kommentarer får.

"2012 visades Witcher 3 med drawdistance 1 km, nu är den bara 500 meter, de borde stämmas"....(inget faktiskt citat, men det är ungefär så här det låter lite varstans på spelsiter).

Känns som att jag kan förstå utvecklare som inte vill ge ut någon info alls om kommande produkter.

De potentiella konusmenterna kommer ändå såga produkten och hävda att de *förmodligen* själva hade kunnat göra spelet bättre själva, samtidigt som de *självfallet* även skänkt *eventuellt överskott* till 3:e världen....

Antingen köper man spelet och försöker ha kul eller så gör man det inte, sluta gnäll för fn....

1
Skriv svar