Konami: "Mobilt kommer vara vår huvudplattform"

Robot
Medlem
Konami: "Mobilt kommer vara vår huvudplattform"

Nu är det inte port från konsoler till pc som gäller längre. Nu ska det portas från mobil till pc/konsoler


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Inaktiv
Skrivet av andreashal91:

Nu är det inte port från konsoler till pc som gäller längre. Nu ska det portas från mobil till pc/konsoler

Jag får flashbacks till Deus Ex: The Fall

Medlem
Skrivet av andreashal91:

Nu är det inte port från konsoler till pc som gäller längre. Nu ska det portas från mobil till pc/konsoler

Alla framtida MG kommer vara sidscrollande där snake är en liten fågel.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent

Jag förstår dom. Samt är rätt besviken.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Den som kom på pay-as-you-play konceptet borde få stryk.

Medlem

fyfan va trist all kojimas fault

Medlem

Tråkigt att höra, men ur ett marknadsperspektiv så är det säkert bra för deras inkomster, speciellt på de asiatiska marknaderna där mobilspelen är en sådan fruktansvärt lukrativ marknad jämfört med klassiska konsoler och pc.

k3m
Medlem
Skrivet av andreashal91:

Nu är det inte port från konsoler till pc som gäller längre. Nu ska det portas från mobil till pc/konsoler

Hahaha! Jepp, och snart kommer vi se en massa arga konsolägar kommentarer som: mobilerna hindrar mitt dyrbara konsol spel att se snyggt ut. Buuäääh, mamma jag vill inte.... Hahahahaha, bästa nyheten på länge

Medlem

Hoppas dom går under, giriga idioter.

Medlem

Adjöss Konami. Det var kul så länge det varade.


signatur

"Vilken jävla smäll!"

-Dynamit-Harry, ökänd psykopat

Medlem
Skrivet av andreashal91:

Nu är det inte port från konsoler till pc som gäller längre. Nu ska det portas från mobil till pc/konsoler

Har redan börjat med skitspel som bland annat Deus Ex: The Fall. Visserligen inte Konami, men det är ändå en oroväckande början.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av andreashal91:

Nu är det inte port från konsoler till pc som gäller längre. Nu ska det portas från mobil till pc/konsoler

Alla framtida MG kommer vara sidscrollande där snake är en liten fågel.

Tråkig nyhet, men nu blev jag lite småsugen på att se en Angry Birds/MGS crossover.

Medlem

Som tur är har talangen dom en gång hade inte följt deras exempel.

https://www.kickstarter.com/projects/iga/bloodstained-ritual-...

Medlem

Ingen förlust.

Medlem

RIP Konami.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Ät min skit konami!!!

MEG
Medlem

Tror att Konami är på väg åt fel håll...


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Nintendo har ju snackat en del om mobilmarknaden med.
Japan. How the mighty has fallen.

Men, det är som det är. Dom har säkert räknat på det, och det är inte direkt busenkelt att skapa moderna AAA titlar som ska gå runt. Finns nog säkrare investeringar... som mobilspel.

Medlem

"Vi hatar pengar, framgång och - framför allt - er." - Konami

Medlem

Spela Metal Gear på surfplatta eller mobiltelefon är ju inget jag ser fram emot iaf...

Ambassadör
Xbox

Mobilspel är ju så jävla fånigt.


signatur

Jump in.

k3m
Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Mobilspel är ju så jävla fånigt.

Vissy är det. Själv kallar jag det inte ens spel. Typ nåt annat. Som strönöjesapp

Medlem
Skrivet av Rocky Dennis:

"Vi hatar pengar, framgång och - framför allt - er." - Konami

Fast deras problem just nu är ju att deras spel kostar alldeles för mycket pengar att tillverka.

Medlem

Ja fyfan, vad ska man säga, verkar som att konami är påväg att gå under

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Mobilspel är ju så jävla fånigt.

Håller med! Konsol oxå förvisso

Medlem

Snälla, ta och sälj med IP rättigheterna till Silent Hill och Metal Gear Solid till Kojima för en snäll summa och starta upp erat mobila fokus och läman PC/Konsol marknaden ifred.

R.I.P Konami.


signatur

Nämen!

Medlem

Nu kanske ni förstår hur jag kände när konsol blev standardplattformen för shooters. Kvalitet säljer inte längre.

Medlem
Skrivet av MEG:

Tror att Konami är på väg åt fel håll...

Eftersom spelmarknaden utanför mobilt och portabla är nästan helt döende i japan, så är det nog rätt val för dom. Konami håller ju dessutom på med rätt mycket annat vid sidan av just tv-spel. Konami är en av de största lobbyisterna för att legalisera gambling bland annat så de kan börja sälja maskiner till det.

12
Skriv svar