Konami: "Mobilt kommer vara vår huvudplattform"

Medlem

Snake 2004

Snake 2017


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Kan inte säga jag är förvånad. Som någon som varit ett stort fan av Konami (och speciellt Castlevania och Suikoden), så har dom varit i en nedåtgående spiral under ~10 år, om inte mer.

Är dock glad att Konami äntligen har förstått att det finns folk som gillar Suikoden här i Europa. Suikoden 1 och 2 släpptes på Playstation Store tidigare i år och det verkar som om Suikoden 3 är på väg också vilket är stort då det aldrig släpptes här i Europa i butik under PS2-tiden. Så det blir en Europapremiär, ~13 år efter det släpptes i Japan och Nordamerika.

Nu hoppas jag bara att Square-Enix inser samma sak med deras PS1-spel som aldrig släpptes i Europa. Chrono Cross, Legend of Mana, Threads of Fate, Xenogears osv.

Medlem

Är det bara jag som tycker det är helt värdelöst att sitta och spela på en telefon? Jag har inte ett enda spel på min lur, tycker inte det ger någon behållning över huvud taget. Jag vill ha stor bild, grym story och bra grafik (vet att grafiken på mobilerna nu för tiden är rätt bra, men på en 5" skärm är det skit samma), slå mig ner i soffan och förtrollas! Som att folk inte har gam-nacke nog genom att facebooka sönder alla lediga stunder!


signatur

The last metroid is in captivity, the galaxy is at peace!

Medlem

Mobilt är bara en fluga.

Medlem

Fan... Japsarna har gått och blivit casual.

Medlem

Jag blir rädd, tänk om 10 år finns det inga riktiga spel kvar för det inte är lönsamt. Vilken jävla dystopi vi är på väg mot

Medlem

Fast är det inte Kojima som äger rättigheterna till MGS serien och inte Konami?

Medlem
Skrivet av Fusionn:

Fast är det inte Kojima som äger rättigheterna till MGS serien och inte Konami?

Tyvärr ikke :'(


signatur

Nämen!

Inaktiv
Skrivet av Laymachine:

Jag blir rädd, tänk om 10 år finns det inga riktiga spel kvar för det inte är lönsamt. Vilken jävla dystopi vi är på väg mot

Men käre vän, tror du verkligen det är så framtiden ser ut?
Låt mig påminna hur det lät typ 2007-2008 (om jag minns rätt) - då siade varenda proffstyckare om att single player-spel som fenomen skulle upphöra i tomma intet. Därefter har vi fått veta att AAA-spelen kommer försvinna. Därefter har vi fått veta att det är "mid tier"-spelen som ligger pyrt till eftersom alla kör antingen AAA eller indie. Vi har fått höra att konsolerna är utdöda. Vi har fått höra att PC är död. Vi har fått höra att lokal maskinvara överhuvudtaget är dött eftersom streamade spel är vad kidsen vill ha. Vi ska också komma ihåg att expansionspaketet är dött eftersom DLC är vad som gäller. Ja och så nya IP är skit - det är bara uppföljare som gäller.

Jag försöker att inte hånflina åt alla dessa proffstyckare när jag kollar igenom min "kölista" av spel jag ska köra: Killzone till PS4, The Last of Us till PS3, Wolfenstein The Old Blood, Middle Earth: The Shadow of Mordor, Dying Light, Cities Skyline osv.

Två konsolexklusiva spel, ett PC-exklusivt spel, en fristående expansion, fyra som är nya IP:n (kölistan är givetvis mycket mycket längre än så men jag kollade upp de senaste kandidaterna som jag tänkt köra). Men visst, framtiden kommer endast innehålla DLC-fullpackade multiplayer-uppföljare som är free2play och streamade till mobiltelefoner - säkert.

Medlem
Skrivet av NMD0508:

Ja fyfan, vad ska man säga, verkar som att konami är påväg att gå under

Fast det går nog ganska jävla bra för dom. Konami är ledande företaget för att legalisera gambling och håller på väldigt mycket inom den branschen redan nu fast det inte är helt lagligt än..
Bara att släppa dom som ett TV-spels bolag. Allting håller inte för evigt. Deras spel var väldigt dyra att tillverka och genererade mindre och mindre intäkter

Medlem

Rip Silent Hills #FuckKonami

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Som tur är har talangen dom en gång hade inte följt deras exempel.

https://www.kickstarter.com/projects/iga/bloodstained-ritual-...

woaah, hur har jag missat det spelet? Ser väldigt lovande ut. 2 mille! Hur missade jag det?

Medlem
Skrivet av zobino:
Skrivet av NMD0508:

Ja fyfan, vad ska man säga, verkar som att konami är påväg att gå under

Fast det går nog ganska jävla bra för dom. Konami är ledande företaget för att legalisera gambling och håller på väldigt mycket inom den branschen redan nu fast det inte är helt lagligt än..
Bara att släppa dom som ett TV-spels bolag. Allting håller inte för evigt. Deras spel var väldigt dyra att tillverka och genererade mindre och mindre intäkter

Jag syftade snarare på att de ger upp bra titlar som silent hill, i min värld går konami under, det brukade vara ett företag som gjorde grymma spel, men de verkar inte vilja göra det längre. Att folk sedan inte köper tillräckligt av spelen de gjorde är bara sorgligt och bevisar återigen att folk har kass smak och hellre sitter med titlar som call of duty, cs och wow

12
Skriv svar