Idé för Spy (TF2)

Inaktiv
Idé för Spy (TF2)

Jag har en idé för Spies i Team Fortress 2. De borde få en snapper (istället för sapper) som gör att de kan ta över en Sentry Gun (istället för att ha sönder den) så att den blir Spyens Sentry Gun och pepprar ner alla fiender.
Men det ska ta ett tag för Spyen att ta över den, så det ska inte vara lätt.

Det skulle jag tycka vara skitroligt!

Vad tycker ni om den idén? Har ni några andra idéer?

Medlem

Tycker den idén skulle förstöra spelet dock. Min idé skulle vara att pyron inte var så bra.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Va?

Om det är någon som ska nerfas så är det Soldier och jag menade inte sådana idéer, jag menade idéer om nya vapen till alla klasser förutom Pyrooch Medic som redan har fått det.

Inaktiv

Tror att vi får vänta 1,5 år innan den sista updaten kommer tror jag iaf kanske mer t.o.m

Visst är alla idéer bra men en Spy ska kunna ta över en Sentery gun måste ju Enginner:en få en slags värmesökande som hittar spys, ungefär.

Asså man måste hela tiden jämna ut spelet så att alla classer är bra och dåliga mot andra om du förstår.

Jag tror att Valve har minst flera miljoner olika valmöjligheter för nya vapen m.m. Men det är svårt.

Själv så tror jag att Heavyn kommer få "Järnknogar" som ger typ 200 % crit eller något.

Men det ska bli roligt att se.

Medlem

Jag tycker att soldaten ska få ett assult rifle

Inaktiv

Ja vi lär nog få vänta jävligt länge tyvärr!

Det skulle vara skitballt ju! Att Heavy får knogjärn låter både vettigt och coolt.

Ska verkligen bli roligt att se!

Medlem

Nja... Skulle nog sabba spelet. Soldaten skulle behöva en nedgraddering dock... den är alldeles för bra.

Medlem
Medlem
Skrivet av Alesi09:

http://www.onlinegamer.se/2008/07/17/aven-valve-lurades-av-fa...

Falsk!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv
Skrivet av Fargo:

Nja... Skulle nog sabba spelet. Soldaten skulle behöva en nedgraddering dock... den är alldeles för bra.

Hehe den har ju redan fått en nedgraddering

Demoman och Soldier hade väl typ 56 stycken raketer/granater tror jag först. Sen sänkte dom.

Men jo jag tycker faktist att Soldier har en stor kapacitet att kunna döda alla klasser.

Tror att det inte kommer komma så mycket till just hans Raketvapen. Kanske värmesökande eller 50 % crit?

Medlem

Tror dom hade 8 raketer i varje magasin med, vilket var extremt mycket. Jag anser iaf att Soldier är den mest overpowered klassen i spelet. :P. ALla andra klasser har en stor svaghet.
Medic - Svaghet: i strid
Heavy - Svaghet: rör sig långsamt med minigun, blir väldigt utsatt på öppna banor. (främst för snipers, spies, pyros, m.m)
Spy - Svaghet: också en stor svaghet i öppen strid.
Pyro = Svaghet: Har svårt att slåss från långa avstånd. Funkar bara på mid- eller short range. Annars är det bara att göra reträtt.
Scout - Svaghet: scouts är jävligt bra mot allt nästan, men mot en pyro dör dom som en sten.
Sniper - Svaghet: spies... och nära strider med fiender.
Och så vidare. Men Soldier... dom har ingen svaghet... Inte som jag sett iaf.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Scout - Svaghet: scouts är jävligt bra mot allt nästan, men mot en pyro dör dom som en sten.

Nja Scout har svårast för Solider, sedan komer Pyro.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Mjo, till vis del. Kan vara svårt för en soldier o träffa scouts dock. med tanke på deras hastighet och doublejumps.

Pyro har dom helt klart svårt för dock.

Inaktiv

Om det t.ex skulle komma nån ny klass som jämnade ut spelet hos dom andra.

Hur skulle då classen bli?

Nån som vet?

En kille med automatvapen eller något?

En ny slags heavy som skjuter stora missiler?

Medlem

Fast du kan ju inte få en klass som jämnar ut spelet, då får du bara ÄNNU en klass som ska balanseras gentemot dem redan existerande. Och om man ska en klass som kan ta ut alla klasser så står du ju där med en superklass som blir OP.


signatur

Videomupp

Medlem

Jo, det är väl moment 22. ^^

Medlem
Skrivet av PirrePuder:

Jag har en idé för Spies i Team Fortress 2. De borde få en snapper (istället för sapper) som gör att de kan ta över en Sentry Gun (istället för att ha sönder den) så att den blir Spyens Sentry Gun och pepprar ner alla fiender.
Men det ska ta ett tag för Spyen att ta över den, så det ska inte vara lätt.

Det skulle jag tycka vara skitroligt!

Vad tycker ni om den idén? Har ni några andra idéer?

Testa Fortress Forever så har du den funktionen.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Nu är det så att äger man TF 2 vill man nog inte spela det. :). Inte jag iaf.

Medlem

Jag vill testa det men har inte det:(

Medlem

Pyron ska ju dock försämras om det ska finnas någon gnutta balans i spelet.

Medlem
Skrivet av Shisuke:

Pyron ska ju dock försämras om det ska finnas någon gnutta balans i spelet.

Precis!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Tycker jag inte. Är fortfarande lätt att döda en pyro. Bara att hålla avstånd. Jag tycker pyro är perfekt. Det enda som pyro snäppet bättre är att han får critical när han kommer bakom dig. Men det går ju att undvika. Gillar du inte pyron så kan du ju spela på servrar som förbjuder bonusvapen. Själv tycker jag pyron är perfekt.

1
Skriv svar