Operation Black Mesa - En kommande modification till Half-Life 2

Inaktiv
Operation Black Mesa - En kommande modification till Half-Life 2

Operation Black Mesa är en mod till Half-Life 2 som har som mål att återskapa Half-Life: Opposing Force i Source-motorn.

Half-Life: Opposing Force är fortfarande ett fantastiskt spel, och ofta ansett som en av de bästa expansionerna någonsin. Dess charm har dock tyvärr minskat i takt med att teknologin har förbättrats.

Med hjälp av Source-Motorn tänker utvecklarna blåsa liv i denna del av Half-Life sagan. Det fulla spelet kommer att innehålla:

* Fantastisk grafik som tänjer gränserna på Source-Motorn.

* Otroliga scriptade sekvenser (som skapats i samarbete med anställda från en fransk animations högskola) som kommer att få dig att hoppa ur stolen!

* Gamla luckor fylls igen, med nya, fantastiska kapitel och monster. B.l.a kommer Race X ursprung att förklaras närmare.

* Full remake på Opposing Force's Multiplayer (utöver Singleplayer delen). Inklusive nya spellägen

Jag är Project leader för den här modden, och beredd att svara på alla era frågor som ni kan tänkas sitta med

Vi har jobbat i över ett halvår med att tillverka material, och släppte igår våran andra Media release, som bland mycket annat innehåller NPC:s och bilder på kapitlet "Welcome to Black Mesa"

All media kan hittas här, tillsammans med vårt forum: http://www.obmsource.com/

OBS! Kan även posta bilderna direkt här om inga mods har något emot det!


signatur

R.I.P Ocencurerat. Aldrig att jag hänger på FZ junior

Medlem

Riktigt snyggt, älskade Opposing force ^_^

Måste dock fråga, har det här projektet någon anknytning till whatever den där remaken av vanliga HL hette? Tänkte om det är lite samma folk eller kontakter emellan


signatur

Videomupp

Inaktiv
Skrivet av WildThing:

Riktigt snyggt, älskade Opposing force ^_^

Måste dock fråga, har det här projektet någon anknytning till whatever den där remaken av vanliga HL hette? Tänkte om det är lite samma folk eller kontakter emellan

Du tänker nog på Black Mesa (tidigare känd som Black Mesa: Source).

Oj, vad ofta folk frågar det Men här är svaret: Nej, det finns inget sammarbete mellan oss. Båda teamen har tackat nej till att arbeta tillsammans, istället ser vi med spänning fram emot vilken av moddarna som kommer att mottagas bäst av communityn


signatur

R.I.P Ocencurerat. Aldrig att jag hänger på FZ junior

Medlem

Jag kommer defenitivt hålla reda på den här modden :> Tyckte personligen att Opposing force var bättre än orginalet, bara ni får färdigt den så har ni er en testare här ;>


signatur

Videomupp

Medlem

Nice, tyckte också om OF mer än vanilla HL, enda jag störde mig på var AIn på kamraterna, men det fixas här va?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

hur länge ska den där black mesa modden pågå egentligen när blir allt färdigt.
och eran black mesa verkar också jävligt bra op force var så bra


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av Zelaxe:

Nice, tyckte också om OF mer än vanilla HL, enda jag störde mig på var AIn på kamraterna, men det fixas här va?

Våran AI på gruntsen kommer förmodligen vara en omarbetad Rebel AI från Half-Life 2. Vi kommer dock utöka squadsystemet kraftigt!

Skrivet av Molotov:

hur länge ska den där black mesa modden pågå egentligen när blir allt färdigt.
och eran black mesa verkar också jävligt bra op force var så bra

Jag kan inte tala för Black Mesa (source), men rykten talar om en realese senare i år.

Räkna med ett par års utvecklingstid för våran mod


signatur

R.I.P Ocencurerat. Aldrig att jag hänger på FZ junior

Medlem

Eran Houndeye ser iaf bättre ut än Black Mesas, dock ser banan lite tråkig ut.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

låter bra

detta ska testas när det kommer


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Inaktiv
Skrivet av Dumlen:

Eran Houndeye ser iaf bättre ut än Black Mesas, dock ser banan lite tråkig ut.

Tack så mycket!

Banan kan jag förklara. Det är en kraftigt utdaterad version, som vi blev tvugna att posta då våran level designers internet hade valt att begå självmord. Nästa realese kommer att innehålla screenshots från flera kapitel.


signatur

R.I.P Ocencurerat. Aldrig att jag hänger på FZ junior

Medlem

det var ju tur att det var internet som hade gjort det tyckte först det stod att leveldesignern hade gjort det

jag e nog lite trött tror jag


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Avstängd

Syftet med moddar av den här typen är ju i princip att låta folk köra spelet igen men med bättre grafik. Nackdelen är bara det att om ni kommer att ta några år på er så kommer grafiken troligen att vara inaktuell då. Lite ironiskt.

Bra initiati, i alla fall. Alltid kul med remakes.

Inaktiv

En ny Media realese är ute. Inklusive en kort trailer med effekter nya för Source motorn

Notera att det här är den första av två delar i en stor realese!

http://www.obmsource.com/

Hoppas ni gillar den


signatur

R.I.P Ocencurerat. Aldrig att jag hänger på FZ junior

Medlem

när släpps den?

Inaktiv

Mycket har hänt sedan min senaste inloggning här. Ny hemsida, nytt forum och mycket annat. Igår släpptes en ny Media Realese för att fira Half-Life: Opposing Force's 10-års jubileum

Kolla in den senaste Media Realesen här:

http://www.obmsource.com/

Kolla in både gamla och nya Media Realeser här:

http://www.moddb.com/mods/operation-black-mesa

@ Alesi09

Möjligtvis 2011-2012


signatur

R.I.P Ocencurerat. Aldrig att jag hänger på FZ junior

1
Skriv svar