Microsoft tar fram bann-hammaren – straffar Gears of War-läckor

Robot
Microsoft tar fram bann-hammaren – straffar Gears of War-läckor

Testare som läckt Gears of War-uppgifter blir utestängda från Xbox Live


Medlem
Microsoft tar fram bann-hammaren – straffar Gears of War-läckor

hur ska dom veta vem eller vilka det är som tjallat?

Medlem

Var ju ett väldigt milt straff.

Medlem

varför kan inte konsoller ha samma skydd som vi på pc, även om jag får tag på en kopia legalt så kan jag ändå inte spela det förän det låses up på steam? vill dom komma till rätta med läckor borde dom ju göra samma sak på konsoller.

Medlem
Skrivet av Zero303:

hur ska dom veta vem eller vilka det är som tjallat?

Deras användarnamn i videoklippet funkar ju. Annars brukar utvecklare använda vattenstämplar. I World of Warships NDA alpha så kunde man se sin email adress i vattnet.

OT: Jo dom kom undan lindrigt. Att bryta NDA förknippas med industri hemligheter och kan ge fängelse straff och böter i USA

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

varför kan inte konsoller ha samma skydd som vi på pc, även om jag får tag på en kopia legalt så kan jag ändå inte spela det förän det låses up på steam? vill dom komma till rätta med läckor borde dom ju göra samma sak på konsoller.

Dessa personer fick en legal testversion av spelet, dem bröt dock mot Microsofts EULA avtal genom att spela in gameplay och skicka ut det på internet. Denna läcka har inget med DMR skydd att göra utan handlar om att personer läckt videos från en testversion av spelet som Microsoft gett ut till dem.

Medlem

Helt rätt. Bryter man mot NDA så förtjänar man ett straff. De kom väldigt lindrigt undan.

Hur blev de avslöjade? Var de så dumma som visade sitt användarnamn i filmerna, eller hade Microsoft dolt en vattenstämpel eller liknande?

Medlem

De kom undan väldigt lindrigt. Jag hade inte blivit förvånad om de hade blivit polisanmälda och hade fått rejält med juridiska problem, och jag hade inte klandrat Microsoft ifall de gjort det heller. Det är väldigt allvarligt att bryta en NDA på det här sättet.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Helt rätt. Bryter man mot NDA så förtjänar man ett straff. De kom väldigt lindrigt undan.

Hur blev de avslöjade? Var de så dumma som visade sitt användarnamn i filmerna, eller hade Microsoft dolt en vattenstämpel eller liknande?

Användarnamn :P. xxxxxx killed xxxxx

Medlem

Whoa, en remaster, hur många sådana finns det nu?

Medlem

Jag har verkligen försökt att tycka om detta spelet, testat dom alla men aldrig fastnat.

Det är så orginellt och känns som man gjort allt när man startar upp ännu ett gears of war spel.

Gissar på nostalgi.

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Bojkott:

Helt rätt. Bryter man mot NDA så förtjänar man ett straff. De kom väldigt lindrigt undan.

Hur blev de avslöjade? Var de så dumma som visade sitt användarnamn i filmerna, eller hade Microsoft dolt en vattenstämpel eller liknande?

Användarnamn :P. xxxxxx killed xxxxx

Hur kan man vara så dum?

Medlem

Generation déjà vu.

Medlem

Jag stör mig på att man ger sig på deras konsoller för något som borde beivras i domstol. Vidden på straffet intresserar mig inte utan det faktum att MS ger sig på deras maskiner som en grinig förälder. Att dom bryter NDA har inget med deras ägodelar att göra. Stäm dom och ta dom till domstol för kontraktsbrott men ge fan i deras konsoller.


signatur
Medlem
Skrivet av Gortie:

Jag stör mig på att man ger sig på deras konsoller för något som borde beivras i domstol. Vidden på straffet intresserar mig inte utan det faktum att MS ger sig på deras maskiner som en grinig förälder. Att dom bryter NDA har inget med deras ägodelar att göra. Stäm dom och ta dom till domstol för kontraktsbrott men ge fan i deras konsoller.

Fast om man ska vara petig så stänger de av personerna från Microsofts online-tjänst, och inte från själva maskinerna eller? Jag har aldrig använt mig av Xbox Live, så vet inte vad det innebär riktigt.

Tror dock personerna i fråga är glada över denna form av ban istället för att blir dragna till domstol där bara själva processen är riktigt dyr.

Medlem
Skrivet av Gortie:

Jag stör mig på att man ger sig på deras konsoller för något som borde beivras i domstol. Vidden på straffet intresserar mig inte utan det faktum att MS ger sig på deras maskiner som en grinig förälder. Att dom bryter NDA har inget med deras ägodelar att göra. Stäm dom och ta dom till domstol för kontraktsbrott men ge fan i deras konsoller.

Jag vill inte vara den som är den, "De har förlorat tillgången till sina Live-konton. Permanent" Vilket betyder att de bara kan spela offline. Skulle du logga in med ett nytt live acc på samma konsol så kan du givetvis spela online igen. Men folk är ju lite halvbundna till sina achievements/nick så det är inte alltid ett roligt alternativ.

1
Skriv svar