Toxic behavior....

Medlem
Toxic behavior....

Ja då har man äntligen något att skriva om. Det är inget positivt men det är en sak som någon måste ta upp. Det gäller Toxic behavior alltså sånna som säger Tex... ''You suck unistall this game asap'', ''Fucking retard stop feeding'' osv... Jag gissar på att ni alla någon gång stött på dessa (kanske inte ni som bara spelar SP spel). Dessa personer finns inte bara inom spel de finns i alla olika kommentars fält.

Iaf det jag försöker säga nu är att det har gått överstyr. Många av dessa personer slänger ut sig rena kränkningar det kan vara allt från rasistiska till sexistiska. Hur kunde det bli så här kan man ju också undra sig? Vill inte de som tillhör t.ex. LoL eller Dota communityn att den ska växa? Om man inte bjuder in folk till spelet utan bara flamear dom och säger att dom är dåliga så kommer ju inte communityn växa. Jag menar söker jag ett Normal game i Dota på mitt account som inte är högre än lvl 6 förväntar iaf inte jag mig att folk ska ha förhoppningar på mig.

Det är just det som hände för bara några minuter sedan. Jag sökte ett normal game gick random för jag vill lära mig nya hjältar och fick kunkka. Jag sa att jag gärna går mid lane och fick också göra det. Det gick enligt mig helt ok, jag hade ok farm och 1:2 i stats efter bara några minuter. Mötte en Zeus så det var inte en jätte lätt lane. Jag har några screenshoots som jag tog under matchens gång på vad han som var toxic sa.

http://steamcommunity.com/profiles/76561198102864650/screensh...

Bara att gå in där och läsa chatten (han som var Toxic var pudge). Jag sa flera gånger till han att jag är ny till dota och gärna vill lära mig spelet men han spottade bara mer skit på mig.

Jag kan tänka mig att han smurfa och därför tyckte att jag var klapp kass men om man smurfar så måste man ju fatta att i den där poolen med low lvl accounts så är det inte alla som smurfar...

#blogg

Medlem
Toxic behavior....

Sluta spela MOBAs, eller stäng av chatten direkt alternativt muta alla. Fungerar utmärkt.

Moderator | Testpilot

/mute all

Din bästa vän om folk drygar.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Välkommen till Internet.

Nästa gång ska du vara överdrivet trevlig tillbaka, typ som Ned Flanders. Det brukar reta gallfeber på såna där typer.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Sluta spela MOBAs, eller stäng av chatten direkt alternativt muta alla. Fungerar utmärkt.

Skrivet av uberpwnage2.0:

/mute all

Din bästa vän om folk drygar.

Men ska det verkligen vara så att man ska behöva dra en mute på alla? Tycker inte det när det är ett spel där man ska spela som ett lag för att lyckas. Samt drar man mute på alla blir det 5 man carry lag och det brukar inte gå så bra... :/

Medlem
Skrivet av Bennii:

Välkommen till Internet.

Nästa gång ska du vara överdrivet trevlig tillbaka, typ som Ned Flanders. Det brukar reta gallfeber på såna där typer.

I guess so.....

Moderator | Testpilot
Skrivet av Welo:
Skrivet av kaealy:

Sluta spela MOBAs, eller stäng av chatten direkt alternativt muta alla. Fungerar utmärkt.

Skrivet av uberpwnage2.0:

/mute all

Din bästa vän om folk drygar.

Men ska det verkligen vara så att man ska behöva dra en mute på alla? Tycker inte det när det är ett spel där man ska spela som ett lag för att lyckas. Samt drar man mute på alla blir det 5 man carry lag och det brukar inte gå så bra... :/

Nej givetvis men nu är det som det är. Mutea bara idioter så går det bra : P


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Welo:
Skrivet av kaealy:

Sluta spela MOBAs, eller stäng av chatten direkt alternativt muta alla. Fungerar utmärkt.

Skrivet av uberpwnage2.0:

/mute all

Din bästa vän om folk drygar.

Men ska det verkligen vara så att man ska behöva dra en mute på alla? Tycker inte det när det är ett spel där man ska spela som ett lag för att lyckas. Samt drar man mute på alla blir det 5 man carry lag och det brukar inte gå så bra... :/

Nej givetvis men nu är det som det är. Mutea bara idioter så går det bra : P

Men hur kunde det bli som det är nu? Tänk om detta reflekteras på deras sociala liv och dom går och spottar exakt lika mycket skit på deras Klass kompisar/Arbets kamrater. Hur många vänner kommer dom att få då?....

Medlem

De som är lungt värst är ryssar, vet inte riktigt vad deras kollektiva problem är.

Medlem
Skrivet av kaealy:

De som är lungt värst är ryssar, vet inte riktigt vad deras kollektiva problem är.

Nja har lirat med ryssar som varit schystare än dom flesta svenskar flera gånger främst i cs. Samt att de flesta som spottar skit i cs är de som inte kommit i målbrottet än

Medlem
Skrivet av Welo:
Skrivet av kaealy:

De som är lungt värst är ryssar, vet inte riktigt vad deras kollektiva problem är.

Nja har lirat med ryssar som varit schystare än dom flesta svenskar flera gånger främst i cs. Samt att de flesta som spottar skit i cs är de som inte kommit i målbrottet än

Då tror jag inte att vi spelar samma CS, de brukar vara enormt dryga där, de jag har stött på i alla fall.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Welo:
Skrivet av kaealy:

De som är lungt värst är ryssar, vet inte riktigt vad deras kollektiva problem är.

Nja har lirat med ryssar som varit schystare än dom flesta svenskar flera gånger främst i cs. Samt att de flesta som spottar skit i cs är de som inte kommit i målbrottet än

Då tror jag inte att vi spelar samma CS, de brukar vara enormt dryga där, de jag har stött på i alla fall.

De är fortfarande dryga ja. Skrev bara att jag har spelat med vissa ryssar som är betydligt mer mognare än va det flesta svenskar är

Medlem
Skrivet av Welo:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Welo:
Skrivet av kaealy:

De som är lungt värst är ryssar, vet inte riktigt vad deras kollektiva problem är.

Nja har lirat med ryssar som varit schystare än dom flesta svenskar flera gånger främst i cs. Samt att de flesta som spottar skit i cs är de som inte kommit i målbrottet än

Då tror jag inte att vi spelar samma CS, de brukar vara enormt dryga där, de jag har stött på i alla fall.

De är fortfarande dryga ja. Skrev bara att jag har spelat med vissa ryssar som är betydligt mer mognare än va det flesta svenskar är

Självklart finns det undantag.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Welo:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Welo:
Skrivet av kaealy:

Sluta spela MOBAs, eller stäng av chatten direkt alternativt muta alla. Fungerar utmärkt.

Skrivet av uberpwnage2.0:

/mute all

Din bästa vän om folk drygar.

Men ska det verkligen vara så att man ska behöva dra en mute på alla? Tycker inte det när det är ett spel där man ska spela som ett lag för att lyckas. Samt drar man mute på alla blir det 5 man carry lag och det brukar inte gå så bra... :/

Nej givetvis men nu är det som det är. Mutea bara idioter så går det bra : P

Men hur kunde det bli som det är nu? Tänk om detta reflekteras på deras sociala liv och dom går och spottar exakt lika mycket skit på deras Klass kompisar/Arbets kamrater. Hur många vänner kommer dom att få då?....

Problemet har nog mycket att göra med spelet självt, iaf när det kommer till moba och CS som handlar om att få pengar och "köpa sig starkare".

Hamnar man efter så spelar man i en väldig uppförsbacke vilket kan vara väldigt jobbigt. Helst när spelet handlar om teamwork och någon random på nätet "förstör för dig".

Så jag uppfattat mina vänner och mig själv runt 2010 när jag spelade LoL seriöst för första gången.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar