Fixar din dator Oculus Rift? Prestandakraven är släppta

Robot
Fixar din dator Oculus Rift? Prestandakraven är släppta
Medlem
Fixar din dator Oculus Rift? Prestandakraven är släppta

Jajjamän klarar det lätt =D

Medlem

Beror helt på spelet och vilka inställningar man ska ha.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag har aldrig fattat grejjen med att flytta skärmen 3 cm nära ögat och vicka lite på huvudet?


signatur

biltemakörv

Medlem
Skrivet av Wacka:

Jag har aldrig fattat grejjen med att flytta skärmen 3 cm nära ögat och vicka lite på huvudet?

Har du fattat grejen med djupseende?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv
Skrivet av Wacka:

Jag har aldrig fattat grejjen med att flytta skärmen 3 cm nära ögat och vicka lite på huvudet?

Så jävla ignorant. Antingen ett troll eller vet bokstavligen inget om produkten.

Medlem

Gtx 970, i7 4790k och 16 GB ram så inga problem där


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Att sätta systemkrav på en VR hjälm är lika effektivt som att sätta systemkrav på en monitor. Det beror ju helt och hållet på vad man spelar för spel och hur systemkraven ser ut där.

De enda kraven som är vettiga att utmärka är de tre understa. För utan HDMI, två USB-portar och Windows så kommer det inte fungera, hur bra dator du än har.

MFZ
Medlem

måste man köra native upplösning då? kan man inte bara scale'a om det?


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Inaktiv

Min dator kommer få en infarkt av blotta tanken på den men min plan är att köpa ny burk med OR så

PLUG ME IN!

Medlem

Satan, blir att spara ihop till grafikkort innan det är dags att spara ännu hårdare till ett VR kit

Får dock se om the blir OR eller Valves kit


signatur

Game long and prosper

Medlem

Kan jag använda den med 1GB ram, eller tar själva enheten 8GB sedan spelen ytterligare på det?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Inte vid 60 fps men å andra sidan är att jag inte det minsta intresserad av VR så ingen större förlust.

det är systemkraven för att kunna köra facebook. .. räkna med dubbla titan x om ni vill få ut ngt vettigt

Medlem

Fan, börjar bli svettigt.

Medlem
Skrivet av Wacka:

Jag har aldrig fattat grejjen med att flytta skärmen 3 cm nära ögat och vicka lite på huvudet?

Du har uppenbarligen inte provat det - eller så trollar du


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av humancentipede:

det är systemkraven för att kunna köra facebook. .. räkna med dubbla titan x om ni vill få ut ngt vettigt

Beror ju på hur petig man är. Sitter och lirar GTA V i Ultra/Very High settings i 1440p, med ett 4790k och 970 och ligger på runt 75-120fps beroende på vad som händer på skärmen.

I VR skulle man väl dock vilja ha lite mer AA när skärmen är så nära ögat, men då går det ju i värsta fall att sänka ner andra saker så man fortfarande håller sig runt 90fps.

Så med de systemkraven går det nog även att lira mer krävande spel. Fråga är dock om 2 160x1 200 i 90hz verkligen räcker, känns som det fortfarande borde bli rätt pixligt.

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av humancentipede:

det är systemkraven för att kunna köra facebook. .. räkna med dubbla titan x om ni vill få ut ngt vettigt

Beror ju på hur petig man är. Sitter och lirar GTA V i Ultra/Very High settings i 1440p, med ett 4790k och 970 och ligger på runt 75-120fps beroende på vad som händer på skärmen.

I VR skulle man väl dock vilja ha lite mer AA när skärmen är så nära ögat, men då går det ju i värsta fall att sänka ner andra saker så man fortfarande håller sig runt 90fps.

Så det går nog att lira även i mer krävande spel, fråga är dock om delad 2180x1080 i 90hz verkligen räcker. Känns som det fortfarande borde bli rätt pixligt.

Nu kan jag bara tala för mig själva - men pixelheten störde faktiskt inte mig...för mig är det enorm känsla även i de enkla sakerna med VR.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Att sätta systemkrav på en VR hjälm är lika effektivt som att sätta systemkrav på en monitor. Det beror ju helt och hållet på vad man spelar för spel och hur systemkraven ser ut där.

De enda kraven som är vettiga att utmärka är de tre understa. För utan HDMI, två USB-portar och Windows så kommer det inte fungera, hur bra dator du än har.

Exakt - allt beror ju på vilka krav du har. Man kan ju faktiskt sänka detaljer i spel

Själv har min dator inga problem med detta - men även om jag fått/får sänka vissa detaljer stör det faktiskt inte mig det minsta


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Pixelheten störde inte mig heller, men det enda jag vill spela är typ gamla spel med den. Typ Quake 2, Unreal, Duke, Blood etc.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Nu kan jag bara tala för mig själva - men pixelheten störde faktiskt inte mig...för mig är det enorm känsla även i de enkla sakerna med VR.

Tvivlar inte på att det är en enorm känsla. Om inte priset är hutklöst kommer jag nog köpa Rift eller Vive hursom, pga det är så jäkla cool grej. Är ju alltid problematik i början och det kommer nog ändå dröja fram till 4-8k 120-240hz skärmar (och gpu:er som klarar av det) innan VR är "perfekt". Dvs om flera, flera år, knappast värt att vänta så länge.

Medlem

Om Nvidia får tummen ur å fixar SLI till Windows 10 så borde det inte vara några problem, fattar inte hur dom kan släppa igenom en certifierad drivrutin där SLI inte funkar som det ska.

Har haft DK1 länge nu, krävs inte så överdrivet mycket att köra demos och äldre spel med retrofitted OR support, antar dom syftar till vad som komma skall med dessa specsen.

Medlem

Tyvärr inget för mig. Blir åk/sjösjuk så fort jag tar på mig en sån...

Medlem
Skrivet av Jozo:

Tyvärr inget för mig. Blir åk/sjösjuk så fort jag tar på mig en sån...

Blir nog många som kört devkitet men det beror troligtvis på att responstiden och kanske headtracken inte är bra nog där. De som testat Vive tex blev inte åksjuka. Oculus Rift CV1 verkar också bli betydligt bättre än devkit 1&2.

kunde göra rätt coola saker i vrml redan i mitten av 90-talet.. högskolan hade en sgi-burk som va högre än mig, tror den hade 32 processorer.. försökte man köra samma saker hemma sen, så blev det 0,001 fps med matrox-kortet;)

Medlem
Skrivet av grollo_92:
Skrivet av Wacka:

Jag har aldrig fattat grejjen med att flytta skärmen 3 cm nära ögat och vicka lite på huvudet?

Så jävla ignorant. Antingen ett troll eller vet bokstavligen inget om produkten.

Är det en religion? Får man inte tycka annat än att det är fantastiskt?

Jag har testat det och tyckte det kändes lite tramsigt, så jag klarar mig bra utan.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Releasehästryttare

Nvidia släpper nya kort till hösten så lär bli en ny dator då

Medlem

Har längtat länge nu. Ska dock vänta till både FB, Sony och Valve har sina produkter klara, och man ser spelutbud, arkitektursupport och jämförelser och/eller möjlighet att testa sida vid sida.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Kan jag använda den med 1GB ram, eller tar själva enheten 8GB sedan spelen ytterligare på det?

Ja, det beror nog till största del på spelet. Skulle gissa att systemkraven är baserade på vad som krävs för att köra t ex GTA V på höga inställningar med OR. Så Quake 2 borde inte vara några problem, förutsatt att spelet i sig går att spela i OR.

Medlem

Blev mycket besviken när jag testade tredje versionen med ett racingspel för någon månad sedan. Upplösningen var så låg att man inte såg att vägen svängde förrän det var för sent att bromsa och när man rörde på skallen tog det så lång tid innan något hände att det var helt oanvändbart.
Eftersom jag dessutom har ett mycket dominant öga så ser jag knappt någon 3D-effekt ändå. Precis som på 3D bio och TV är den delen bortkastad på mig.
Det här https://youtu.be/LC_KKxAuLQw däremot är ju effektivt för alla, behagligt även efter flera timmar och man slipper "isolera" sig. Synd ingen hoppat på det och utvecklat en kommersiellt gångbar produkt.

123
Skriv svar