No more Ned Flanders

Medlem
No more Ned Flanders

För några dagar sen meddelade Harry Shearer att han hoppar av The Simpsons. Jag är förvånad att de hållit på i drygt ett kvarts sekel utan några större avhopp. Personligen tycker jag serien tappat en del, och jag följer den inte lika frekvent som jag gjorde förr, men efter så många säsonger är det kanske inte så konstigt.

Vad tror ni? Kommer de ersätta Harry med en annan röst eller kommer de skriva ur karaktärerna ur serien? Det blir ganska många karaktärer att "döda". Harry gjorde rösterna till Skinner, Ned Flanders, Otto, Dr Hibbert, Burns, Rainier Wolfcastle och en hel drös med andra karaktärer. De får atombomba halva Springfield om de ska skriva av alla hans roller.

#blogg

Medlem
No more Ned Flanders

The Simpsons har, som du säger, tappat en del de senaste åren, och det här blir nog dödsstöten. Att döda karaktärer som Flanders och Mr Burns eller ge dem nya röster efter 25år skulle bara kännas fel. Dock kan jag tänka ut ett scenario redan nu där Homer gör så att kärnkraftverket exploderar

Kanske är det dags för serien att läggas ner helt? Det känns som att serien finns där nu bara för att det är The Simpsons, och inte för kvalitén. Lämna plats åt en helt ny serie istället, eller återuppliva Futurama.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

The Simpsons har, som du säger, tappat en del de senaste åren, och det här blir nog dödsstöten. Att döda karaktärer som Flanders och Mr Burns eller ge dem nya röster efter 25år skulle bara kännas fel. Dock kan jag tänka ut ett scenario redan nu där Homer gör så att kärnkraftverket exploderar

Kanske är det dags för serien att läggas ner helt? Det känns som att serien finns där nu bara för att det är The Simpsons, och inte för kvalitén. Lämna plats åt en helt ny serie istället, eller återuppliva Futurama.

Håller med er generellt sätt. Serien är urvattnad. Dock så såg jag några Halloween-avsnitt som måste ha kommit förra året eller nånting. Det var nog det bästa jag sett Simpsons göra på skitlänge. Så himla många referenser till olika filmer och karaktärer. Riktigt bra intro med! https://www.youtube.com/watch?v=CtgYY7dhTyE


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Jag läste på IGN att de ska fortsätta med serien utan Shearer. De kommer att ersätta honom med nya röstskådepselare, vilket känns helt fel enligt mig.

Utan Shearer, Azaria och Castanalletta, inget Simpsons.

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Bojkott:

The Simpsons har, som du säger, tappat en del de senaste åren, och det här blir nog dödsstöten. Att döda karaktärer som Flanders och Mr Burns eller ge dem nya röster efter 25år skulle bara kännas fel. Dock kan jag tänka ut ett scenario redan nu där Homer gör så att kärnkraftverket exploderar

Kanske är det dags för serien att läggas ner helt? Det känns som att serien finns där nu bara för att det är The Simpsons, och inte för kvalitén. Lämna plats åt en helt ny serie istället, eller återuppliva Futurama.

Håller med er generellt sätt. Serien är urvattnad. Dock så såg jag några Halloween-avsnitt som måste ha kommit förra året eller nånting. Det var nog det bästa jag sett Simpsons göra på skitlänge. Så himla många referenser till olika filmer och karaktärer. Riktigt bra intro med! https://www.youtube.com/watch?v=CtgYY7dhTyE

Halloween-avsnitten har alltid varit i en klass för sig

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag läste på IGN att de ska fortsätta med serien utan Shearer. De kommer att ersätta honom med nya röstskådepselare, vilket känns helt fel enligt mig.

Utan Shearer, Azaria och Castanalletta, inget Simpsons.

Vem vet. Kanske blir det en minst lika bra skådis? Kommer förstås bli ovant med en annan röst men man vet ju inte om denne kommer kunna bidra med något som blir minst lika ikoniskt ^^


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

The Simpsons har, som du säger, tappat en del de senaste åren, och det här blir nog dödsstöten. Att döda karaktärer som Flanders och Mr Burns eller ge dem nya röster efter 25år skulle bara kännas fel. Dock kan jag tänka ut ett scenario redan nu där Homer gör så att kärnkraftverket exploderar

Kanske är det dags för serien att läggas ner helt? Det känns som att serien finns där nu bara för att det är The Simpsons, och inte för kvalitén. Lämna plats åt en helt ny serie istället, eller återuppliva Futurama.

Futurama var så grymt jävla bra!

Det är dags att avrunda The Simpsons nu. En fantastisk TV-serie, men ingen orkar hålla på i all evighet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Det är dags att avrunda The Simpsons nu. En fantastisk TV-serie, men ingen orkar hålla på i all evighet.

This. Man kan liksom bara höra "Duh!" så många gånger.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av walter_iego:

Det är dags att avrunda The Simpsons nu. En fantastisk TV-serie, men ingen orkar hålla på i all evighet.

This. Man kan liksom bara höra "Duh!" så många gånger.

Doh*

1
Skriv svar