Wolfenstein: The Old Blood

Robot
Wolfenstein: The Old Blood

Det skulle mycket till för att få Wolfenstein att kännas fräscht igen, men med stort hjärta och spelmekanisk finess lyckades svenska Machine Games debuttitel The New Order injicera nytt liv i förstapersonsskjutarnas förfader. Wolfenstein: The Old Blood, däremot, har inget till övers för nymodigheter.


Medlem
Wolfenstein: The Old Blood

Har inte kommit så långt, men känns klart lite mediokert i förhållande till tidigare spel än så länge. Blev väldigt frustrerad över den långa stealth-delen i början. Men nu är den avklarad och förhoppningsvis fullt ös framåt.

Vad jag gillade i det tidigare var att de inte tjatade ut features, man lämnades oftast med känslan att man ville ha mer. Så känns det inte efter första delen i old blood då de lyckats tjata ut climbing, stealth och generatorspakar.

Medlem

Nä blä stleath i ett wolfenstein spel låter ju inte som nån höjdare

Medlem

Jag gillade hur storyn byggde upp till ett klimax, men när jag väl kom till slutet så var det inte väldigt tillfredställande för mig.

Spelet i säg kändes mer som Return to Castle Wolfenstein (story mässigt) än Wolfenstein och New Order.

Inaktiv
Skrivet av SWEBarb:

Nä blä stleath i ett wolfenstein spel låter ju inte som nån höjdare

Bara att dra fram puffran och strunta idet då ;).

Medlem

Varför ska man fan ha stealth moment i varje spel?

Wolfenstein skulle ha varit painkiller med nazis.

Spelet var kul och detta DLC blir nog också kul

Ja, saker kan vara bättre och i spelvärlden kan saker alltid vara betydligt bättre.

Vafan, spoiler att nämna zombies i rubriken, har inte kommit så långt

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Nä blä stleath i ett wolfenstein spel låter ju inte som nån höjdare

Både RTCW (seriens bästa i mina ögon) och New Order hade ju rikligt med stealth så det är väl inte så konstigt...

Medlem

Tycker att det var helt okej. Det märktes att de försökte få in mer av stämningen från Return to Castle Wolfenstein. Känslan och upplägget påminner ju mer om det än New Order gjorde. Men som jag skrivit tidigare...musiken...en hel del var helt okej. Men när de skulle sätta skräckstämning så lät det som om en tondöv mentalpatient våldtog en violin. Hemskt! Satte ned känslan snarare än tvärtom.

Men en sak jag undrar...är det någon annan som noterat att "the town drunk" hade SverigeDemokraternas blomma bakom örat? Eftersom det är svenskar som gjort spelet så känns det som en pik...typ SDs anhängare är yrande fyllon. Någon annan som noterat detta?

Medlem

"Would you look at that; it's raining nazis." Tyckte det var en suverän replik som beskriver tonen av de här spelen väldigt träffande!

Medlem
Skrivet av kingleafanders:

Vafan, spoiler att nämna zombies i rubriken, har inte kommit så långt

LOL!

Och jag har fortfarande inte ens hunnit spela första delen, inte helt lätt att ducka för spoilers..

Medlem
Skrivet av Darkmage1971:

Tycker att det var helt okej. Det märktes att de försökte få in mer av stämningen från Return to Castle Wolfenstein. Känslan och upplägget påminner ju mer om det än New Order gjorde. Men som jag skrivit tidigare...musiken...en hel del var helt okej. Men när de skulle sätta skräckstämning så lät det som om en tondöv mentalpatient våldtog en violin. Hemskt! Satte ned känslan snarare än tvärtom.

Men en sak jag undrar...är det någon annan som noterat att "the town drunk" hade SverigeDemokraternas blomma bakom örat? Eftersom det är svenskar som gjort spelet så känns det som en pik...typ SDs anhängare är yrande fyllon. Någon annan som noterat detta?

Foliehatten på ikväll?
Blåsippan är väl inte direkt världens ovanligaste blomma

Medlem

Den andra bilden påminner om den omväg Resistance 3 gjorde. Jag gillade den massor!

Jag gillade för övrigt stealth i Wolfenstein New Order, det kändes väldigt lugnt och behagligt att hugga folk i ryggen istället för att väsnas.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Har inte kommit så jättelångt vad jag vet än, men hittills gillar jag det, känslan i spelmekaniken är svårslagen.

"Ja, ein hot dog" och nazisterna som diskuterade grammatik är för övrigt komiskt guld.

Medlem
Skrivet av SkabbKrabban:
Skrivet av Darkmage1971:

Tycker att det var helt okej. Det märktes att de försökte få in mer av stämningen från Return to Castle Wolfenstein. Känslan och upplägget påminner ju mer om det än New Order gjorde. Men som jag skrivit tidigare...musiken...en hel del var helt okej. Men när de skulle sätta skräckstämning så lät det som om en tondöv mentalpatient våldtog en violin. Hemskt! Satte ned känslan snarare än tvärtom.

Men en sak jag undrar...är det någon annan som noterat att "the town drunk" hade SverigeDemokraternas blomma bakom örat? Eftersom det är svenskar som gjort spelet så känns det som en pik...typ SDs anhängare är yrande fyllon. Någon annan som noterat detta?

Foliehatten på ikväll?
Blåsippan är väl inte direkt världens ovanligaste blomma

Sant...men blomman är böjd så att den ser exakt ut som deras blomma. Men du kanske har rätt...skall ta folien efter pizzaresterna och forma mig en hatt.

Medlem

Vad tycker ni om att man får både maskingevär och gevär, samt möjlighet till skjuta med dubbla maskingevär direkt vid starten av spelet? Jag tycker det var generöst gjort, men jag tycker att vapnen ska komma allt eftersom så man uppskattar dem betydligt mer.
Det är ju en jäkla känsla att komma över ett nytt vapen i ett spel som man vill ha och de borde utvecklarna utnytjat bättre.
Spelets IQ är ju mer än bristfällig, men det kan fungera i vissa spel som DooM och Serius Sam. Fungerar väl här också ,men det blir så tråkigt ganska snabbt i just detta spel tycker jag.

Medlem

Ok ingen som bryr sig om detta spelet eller läser recensionen verkar det som.

Spelet verkar ju fungera dåligt. Jag får flicker i grafiken. Riktigt störande och efter en google sökning så visar det sig vara vanligt. Även med tidigare spelet som jag dock inte hade det i, men då hade jag kanske inte samma dator (minns ej).

Medlem
Skrivet av MRZnr1:

Det är ju en jäkla känsla att komma över ett nytt vapen i ett spel som man vill ha och de borde utvecklarna utnytjat bättre.

Ja, som i Silent Hill eller RE2: "OH! en PISTOL!"

Då var man inte bortskämd med vapen. Och sen fick man upgrades till pistolen i RE. Och innan dess var man ganska nöjd över att ha hittat en yxa eller järnrör.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Spelet var förbluffande kort. Över på bara 4 timmar. Besviken

Medlem
Skrivet av devilrat:

Spelet var förbluffande kort. Över på bara 4 timmar. Besviken

Du kanske ska kolla en gång till på priset.

1
Skriv svar