The Witcher 3: Wild Hunt

Medlem
Skrivet av svampfan:

Spelade precis igenom 2an för första gången som förberedelse inför detta och måste säga att det var en v dom bästa spelupplevelserna jag haft! Rekommenderar det starkt för dom som inte testat

Witcher 2 är grymt, tror mycket som sitter i varför folk inte kanske spelare igenom spelet är för att det är lite skillnad på hela witcher serien mot för klassiska action rpg spel, .

Personligen varför jag har alltid älskat witcher och speciellt köra på svåraste möjliga svårighetsgrader är att det är inte bara hoppa in och kötta när då möter monster, utan du måste lära dig vad som är bra och dåliga taktiker imot dom, om dom har några speciella sårbarheter , kanske någon fälla som är speciellt bra imot dom, så jag får ta skaffa info om hur jag tar ner dom bäst, bryga potions fixa bomber etc , och man är inte en killing machine där vilket monster man än möter så är det samma typ av strategi man använder.

k3m
Medlem
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Doris:

Går väl dock inte att spela än oavsett?

Går att spela utan problem på PS4. Fick mitt vid lunch och har spelat sen dess.

/ LordDaimos

Ditt lilla svin

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Doris:

Går väl dock inte att spela än oavsett?

Går att spela utan problem på PS4. Fick mitt vid lunch och har spelat sen dess.

/ LordDaimos

Ditt lilla svin

Ja inte är det synd om mig den här helgen inte

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Doris:

Går väl dock inte att spela än oavsett?

Går att spela utan problem på PS4. Fick mitt vid lunch och har spelat sen dess.

/ LordDaimos

Ditt lilla svin

jag skulle vilja formulera det mer som, bra för dig jag får vänta lite grann med jag får spela spelet på en PC ^^

Medlem

Recenserar ni i 3 delar bara för att låta erat betyg vägas av andra redan släppta recensioner?

Fattar annars inte varför ni delar upp en recension i 3 delar annars. Finns inget att vinna på det?!?!

HELTOKIGT. Som gemene man vill man veta om det är värt att köpa innan det är släppt. Fast, om inte FZ kan leverera så får man vända sig till andra recensioner och då betyder eran recension ingenting

Medlem

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Kiario:

Recenserar ni i 3 delar bara för att låta erat betyg vägas av andra redan släppta recensioner?

Fattar annars inte varför ni delar upp en recension i 3 delar annars. Finns inget att vinna på det?!?!

HELTOKIGT. Som gemene man vill man veta om det är värt att köpa innan det är släppt. Fast, om inte FZ kan leverera så får man vända sig till andra recensioner och då betyder eran recension ingenting

Saknar du simpel läsförmåga? De har redan motiverat varför betyget släpps i tre delar, och när du har en enorm recension som den här så är betyget inte det du ska titta på för att avgöra om det är värt ett köp eller inte...

Medlem

HEj,

Ja isåfall har jag missat det.Slutbetyget skall man kunna titta på direkt och skall avgöra om spelet är värt ett köp eller ej. Bara trams att dela upp i 3 delar. Vilka fler gör så???

Medlem
Skrivet av Kiario:

HEj,

Ja isåfall har jag missat det.Slutbetyget skall man kunna titta på direkt och skall avgöra om spelet är värt ett köp eller ej. Bara trams att dela upp i 3 delar. Vilka fler gör så???

Detta..

Medlem

Ser inge problem med att dela upp det i 3 delar, jag tittar inte direkt efter FZ betyg när jag läser om spelet utan mer vad som sägs av skribenten och vad dom tycker, har aldrig och kommer aldrig köpa spel efter betyg, tittar alltid på massa info på nätet om spelet och hör med mina polare vad dom tycker ifall dom kanske redan äger spelet, och Twitch/youtube funkar alltid prima för se gameplay om spelet ser roligt ut eller inte, Men i The witchers 3 fall så visste vi redan från 2013 att det var en "must buy" på spelet ^^

Medlem

Det här är min viktighetsordning för beståndsdelar i ett (action-)RPG, viktigast att de här grejerna är bra:

1. Världens öppenhet och valfrihet.
2. Levlingssystemet och hur den progressionen känns. Förebild: Neverwinter Nights.
3. Looten man hittar, dess variation, slumpmässighet, känslan av att hitta nån sällsynt grej osv. I den här kategorin kan nog också räknas in crafting, hur det funkar att stoppa olika grejer i slots på kroppen osv. Förebild: Champions of Norrath, Neverwinter Nights (fast där är det för liten totalmängd grejer)
4. Striderna. De ska gärna kännas någorlunda realistiska och fysiska och får inte vara barnsligt coola. Förebild: Dark Souls. Tycker t.ex. striderna i Skyrim är väldigt tråkiga.
5. Berättelsen. Väldigt sekundärt, brukar sällan begripa eller orka följa med i storyn i ett spel.

Jag har inte spelat vare sig Witcher 1 eller 2 och har väl inte tänkt göra det heller, och jag har tänkt gå in med inställningen att storyn får fortlöpa som den vill för mig i 3:an och jag räknar inte med att hänga med så mycket.

Hur levererar spelet på punkt 2 och 3 månntro? Obs, jag vill absolut inte att man känner sig bortskämd och blir gudalik jämfört med fienderna! Vill att det ska kännas som ett stort omfång och många möjligheter, men strängt mot spelaren.

Medlem

Tom en novis inom rollspel som jag dras till den här hypen, närmaste jag kommit rpg är dom småtrevliga Fable-spelen.

Undrar hur fz tänker med betygsättningen här, ni hypar upp spelet med nyheter och artiklar i den grad att tom aftonbladets Zlatanhysteri bleknar.
Tyckte också jag såg på förstasidan att the witcher 3 presenterar, intill FZ-loggan.

Fortsätt krama ur det ni kan ur hypen, det är alltid underhållande att läsa om hur alla tävlar om vem som är mest trogen spelserien, vem som suttit flest timmar framför skärmen, och vem som kan mest om karaktärerna.

Medlem

Är dock lite rädd för att jag inte alls kommer kunna identifiera mig med karaktären. Har inte så mycket till övers för såna där actionfilmröster i lågt whiskyrösttonläge, typ, en man som lever i en fantasivärld i en svunnen tid men som ändå liksom känns som en modern filmman från år 2015. Har iofs nästan aldrig identifierat mig med en given karaktär som man inte kunnat skapa själv.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Xepheros:

Är ganska säker på att det hypade skägget är en grej vi kommer få se till fullo först på PC:

Jag ber till alla skäggfagra gudar att du har rätt!

Bumping old thread, men nu när jag spelat litegrann själv på PC så kan jag intyga om att realtidsskägget verkligen är en grej. Jag började med att renraka Geralt så fort jag kunde, och nu har det gått 3 dagar in-game sedan dess och jag har definitivt fått skäggväxt!

123
Skriv svar