Sony startar studio för Virtual Reality-spel

Robot
Sony startar studio för Virtual Reality-spel
Medlem
Sony startar studio för Virtual Reality-spel

I vilket land kommer studion att vara baserad?

Medlem
Skrivet av Jozo:

I vilket land kommer studion att vara baserad?

Jag var också nyfiken och följde deras källa: "Based in the North West of England, we aim to build a small but highly experienced team..."

Medlem
Skrivet av Zelements:
Skrivet av Jozo:

I vilket land kommer studion att vara baserad?

Jag var också nyfiken och följde deras källa: "Based in the North West of England, we aim to build a small but highly experienced team..."

Aha, därav namnet

Inaktiv

Kan inte bli mycket mer avancerat än 2D spel om de ska komma upp i de 120fps som krävs på hårdvaran i en PS4.

Medlem
Skrivet av anon_124359:

Kan inte bli mycket mer avancerat än 2D spel om de ska komma upp i de 120fps som krävs på hårdvaran i en PS4.

Så länge miljöerna är simpla nog kan man ju självklart göra 3D spel. Typ något i stil med Portal borde fungera utan problem. Frågan är om det tyvärr inte kommer sluta som med Wii och Kinect, dvs bara en massa gimmick spel. Vet inte om de tänkt ha något stöd för andra kontroller heller än sin gamepad och move controller, det lär också sätta ganska stora begränsningar.

Medlem
Skrivet av anon_124359:

Kan inte bli mycket mer avancerat än 2D spel om de ska komma upp i de 120fps som krävs på hårdvaran i en PS4.

Kör dom z buffer krävs det inte speciellt mycket.
Problemen med flesta spelen som inte är skapade med 3D i åtanke kör med z buffer som tex Skyrim. Då blir det inte lika bra 3D effekt som i alla indiespel till oculus Rift.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av anon_124359:

Kan inte bli mycket mer avancerat än 2D spel om de ska komma upp i de 120fps som krävs på hårdvaran i en PS4.

Ser helt ok ut enligt de som har testat: https://www.youtube.com/watch?v=BaCxLZDcNBo&spfreload=10

(min parafras) "Även om det inte ser ut som The Order, så verkar skaparen av demot inte behövt kompromissa med grafiken".

1
Skriv svar