The Witcher 3: Wild Hunt

Robot
The Witcher 3: Wild Hunt

Att säga hejdå kan vara det svåraste man gör, särskilt när du stänger dörren om ett av tidernas mäktigaste och vackraste rollspel. Vi har nått finalen av vår recensionstrilogi, liksom CD Projekt i sin trio spel om den vita vargen. Nu återstår bara en fråga: hur bra är egentligen Witcher 3?

#cd-projekt


Medlem
The Witcher 3: Wild Hunt

Kan knappt vänta tills imorgon!!!!

Medlem

Är det bara jag som får låten Yello - oh yeah i huvudet när jag ser betyget? Tänkte läsa igenom alla delar nu

https://www.youtube.com/watch?v=8inB7FAPHc4

Medlem

FAAN FORTFARANDE INTE KLAR MED WITCHER 2. SATAN MÅSTE JU NÄSTAN SKOLKA....

iaf Witcher 2 är riktigt bra så ser fram emot att klara det och sedan hoppa på Witcher 3

Medlem

*skägget* *SKÄGGET!*


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

Så jääävla pepp! Imorgon smäller det!


signatur

I drank what?

Medlem

Nästan så man hoppades att spelet skulle vara dåligt så man faktiskt kommer få annat gjort på fritiden.

Satan också. Nu blir jobbtimmarna ännu jobbigare att genomlida. Har ju iförsig ett par semesterdagar att ta ut...


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem

Hur ser det ut för någon som inte har spelat något av de tidigare spelen? Blir exempelvis det skribenten säger att man får "visa sina tidigare val i en bikt" oförståeliga eller kan man skippa/göra valen ändå och ändå ha en komplett story?

Förstår att ingen av er "vanliga dödliga" har spelat än, men hur såg detta ut mellan ettan och tvåan? Går de att spela fristående eller är det ett måste att dra igenom de andra först?


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Är det lätt att komma igång med Witcher 3 även om man inte spelat igenom de andra 2?

Jag påbörjade ettan för ett par år sedan men har inte spelat något av dem sen dess, har ingen jättelust att spela igenom de första två och sen börja på trean.

Medlem
Skrivet av brandefors:

Är det lätt att komma igång med Witcher 3 även om man inte spelat igenom de andra 2?

Jag påbörjade ettan för ett par år sedan men har inte spelat något av dem sen dess, har ingen jättelust att spela igenom de första två och sen börja på trean.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20150510/sa-forbereder-du-d...

Du behöver inte, men rekommenderas att åtminstone läsa summeringar. Sedan blir ju allting givetvis personligt med val som har en väldigt stor påverkan på spelvärlden.

Om du menar gameplay så är det inga problem. Witcher 2 jämfört med Witcher 1 var enorm skillnad och tyckte det gick alldeles utmärkt så borde om inte annat vara lättare nu.


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem

Fan va man ska ta ut komp timmar imorgon!

Medlem

Borde egentligen plugga idag, så jag har morgondagen fri. Men är alldeles för hypad..


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Redaktör
Ponny
Skrivet av Kleptomaniac:

Hur ser det ut för någon som inte har spelat något av de tidigare spelen? Blir exempelvis det skribenten säger att man får "visa sina tidigare val i en bikt" oförståeliga eller kan man skippa/göra valen ändå och ändå ha en komplett story?

Förstår att ingen av er "vanliga dödliga" har spelat än, men hur såg detta ut mellan ettan och tvåan? Går de att spela fristående eller är det ett måste att dra igenom de andra först?

Skrivet av brandefors:

Är det lätt att komma igång med Witcher 3 även om man inte spelat igenom de andra 2?

Jag påbörjade ettan för ett par år sedan men har inte spelat något av dem sen dess, har ingen jättelust att spela igenom de första två och sen börja på trean.

Jag har snackat lite om det tidigare. Det går att börja med trean men du går miste om en del lära känna-processer, både vad gäller världen och karaktärer. Om inte annat finns Youtube att ta till. Jag rekommenderar å det varmaste att ha kött på benen inför trean.

Angående förhörssituationen: det är en bra fråga! Jag tycker att frågorna ställs på ett sätt som gör att även nybörjare kan ta till sig dem till viss grad, även om du så klart missar alla nyanser bakom besluten. Om du vill kan du också, innan spelet börjar, välja bort den här simuleringen av valen. Det kanske är klokast om man inte vara insatt i Witcher 2 (som frågorna utgår från). Jag gissar på att den här scenen i så fall klipps om eller hoppas över och att CD Projekt "väljer" hur tvåan var åt dig.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Ska bli kul att testa imorgon då.

Medlem

Bra skrivet, jag är fan lite imponerad...

Redaktör
Ponny
Skrivet av vaskee:

Bra skrivet, jag är fan lite imponerad...

Tack! Görfint att höra.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

ja det får bli att nanna kudde på eftermiddagen så man orkar vara vaken inatt för release då antar jag

Medlem

För er som spelade 2 men inte orkar göra det igen. http://www.nexusmods.com/witcher2/mods/679/?

Medlem

Så detta betyder att vi äntligen kanske får läsa om något annat i fortsättningen?

Tack gode gud.

Medlem

Hur klarade ni spelet på så "Kort" tid?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Redaktör
Ponny
Skrivet av magma:

Hur klarade ni spelet på så "Kort" tid?

Haha!

Enligt CDP ska mainstoryn ta 50 timmar att klara, om du bara fokuserar på den. Men VEM kommer klara spelet på så kort tid? Jag lade ner drygt 80 timmar och det kändes som om jag rusade förbi flera platser och sidouppdrag som bara bad om att utforskas. I min andra genomspelning räknar jag med 160 timmar, om inte mer.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Parabellum87:

Så detta betyder att vi äntligen kanske får läsa om något annat i fortsättningen?

Tack gode gud.

Gud nej, det hoppas jag inte!

Skämt åsido: detta är ett stor-stor-spel som många sett fram emot. Skulle vi släppa det nu, utan att ha jämfört PS4-versionen med pc- och Xbox-ditona vore det dumt. Eller för den delen: se vad dag ett-patchen gör för frameraten. Det finns mycket mer att gräva i.

Med det sagt: hoppas du hittar annat att läsa om. Fast helst hoppas jag förstås du inser storheten med Witcher.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Undra hur många som sjukskriver sig imorgon

Medlem
Skrivet av Welo:

FAAN FORTFARANDE INTE KLAR MED WITCHER 2. SATAN MÅSTE JU NÄSTAN SKOLKA....

iaf Witcher 2 är riktigt bra så ser fram emot att klara det och sedan hoppa på Witcher 3

Vi kan byta situation! Sitter nämligen och tuggar mig igenom slutet av TW1!

Testpilot

Argh! mitt ex har inte kommit på posten ännu och det är bara 11 timmar kvar!

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av magma:

Hur klarade ni spelet på så "Kort" tid?

Haha!

Enligt CDP ska mainstoryn ta 50 timmar att klara, om du bara fokuserar på den. Men VEM kommer klara spelet på så kort tid? Jag lade ner drygt 80 timmar och det kändes som om jag rusade förbi flera platser och sidouppdrag som bara bad om att utforskas. I min andra genomspelning räknar jag med 160 timmar, om inte mer.

hehe, Tw3 verkar vara ett spel man vill utforska allt i. Underhållning/timme deluxe!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av magma:

Hur klarade ni spelet på så "Kort" tid?

Haha!

Enligt CDP ska mainstoryn ta 50 timmar att klara, om du bara fokuserar på den. Men VEM kommer klara spelet på så kort tid? Jag lade ner drygt 80 timmar och det kändes som om jag rusade förbi flera platser och sidouppdrag som bara bad om att utforskas. I min andra genomspelning räknar jag med 160 timmar, om inte mer.

Men fy fan. Tur att sommarledigheten är här snart (för min del i alla fall)...

Medlem

Jag brukar gilla att bara glida igenom rollspel. Men undra om man ska dra upp svårigheten lite, kanske ger en annan upplevelse då


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Fick mitt ex i brevlådan idag:):) Så går det när man förhandsbokar!

Skriv svar