Ny svensk studio behöver din hjälp till sitt metroidvania-spel
Är helt ärligt talat så jävla trött på retro pixel grafik. Har inte alla hipsters fattat att det blivit mainstream?
Det du säger är att du är hipster?
Skämt åsido, jag tycker det är rätt mysigt med pixelgrafik. Beroende på vad det är för spel, såklart.
I am the black wizards.
Är helt ärligt talat så jävla trött på retro pixel grafik. Har inte alla hipsters fattat att det blivit mainstream?
Tror nog de flesta indieutvecklarna är medvetna om det. Pixelgrafik är både lättare och billigare att arbeta med än att börja bygga upp ett 3D-spel från noll i exempelvis Unreal Engine.
Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus
Jag har inte emot pixel spel, vad jag har emot är att alla ska göra dom metrodvania hit metroidvania dit.
Kom på något nytt eget istället, exempel vad sägs som ett action rpg i modärn still och procedual generated?
det finns ofantligt mycket man kan göra, dock måste ju någon göra metroidvania, men kolla bara alal steam spel som släppts senaste tiden deta ena apar efter det andra
aja huvudsaken dom gör ett spel dom tycker om!
Är helt ärligt talat så jävla trött på retro pixel grafik. Har inte alla hipsters fattat att det blivit mainstream?
Helt ärligt senast jag spelade retrospel var när jag gick i förskolan på deras skoldatorer och då var det gratis på antingen Hamsterpaj eller 123spela.se
Mother of God, GTA V is soon here!
Är helt ärligt talat så jävla trött på retro pixel grafik. Har inte alla hipsters fattat att det blivit mainstream?
Det är ganska självklart varför en studio på två personer väljer att använda sig av pixel art, om du tar hjälp av dom som har tummat upp ditt meddelande så kanske ni kan lista ut varför!
Är helt ärligt talat så jävla trött på retro pixel grafik. Har inte alla hipsters fattat att det blivit mainstream?
Tror nog de flesta indieutvecklarna är medvetna om det. Pixelgrafik är både lättare och billigare att arbeta med än att börja bygga upp ett 3D-spel från noll i exempelvis Unreal Engine.
Det är svårare att hitta folk som är duktiga på pixelgrafik nu för tiden. Koji Igarashi hade ju problem med det iom sitt nya spel "Bloodstained" och satsar på 2.5D istället, och bygger upp spelet med hjälp av unreal engine.
Är helt ärligt talat så jävla trött på retro pixel grafik. Har inte alla hipsters fattat att det blivit mainstream?
Tror nog de flesta indieutvecklarna är medvetna om det. Pixelgrafik är både lättare och billigare att arbeta med än att börja bygga upp ett 3D-spel från noll i exempelvis Unreal Engine.
Det är svårare att hitta folk som är duktiga på pixelgrafik nu för tiden. Koji Igarashi hade ju problem med det iom sitt nya spel "Bloodstained" och satsar på 2.5D istället, och bygger upp spelet med hjälp av unreal engine.
På tal om Bloodstained, mycket förvånad att FZ inte skrivit om den ännu. Det var ju en väldigt stor snackis förra veckan.