Första bilden på Orgrim från Warcraft-filmen

Robot
Första bilden på Orgrim från Warcraft-filmen
Medlem
Första bilden på Orgrim från Warcraft-filmen

Kul med gamla namn man känner igen från Warcraft 2 (även om de säkert omnämns massa i WoW också). Synd bara att man har väldigt svårt att beröras av CGI. Hade nog hellre sett något väldigt välgjort "tecknat" och köttigt.

Medlem

Ser riktigt bra ut.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Blizzard lär släppa en expansion lagomt till filmen

Inaktiv

Det där måste jag säga ser riktigt jävla bra ut.
Om hela filmen kommer ha den här kvaliteten så kommer dom stora striderna vara helt absurt epic.

Hörde något om att dom skall öppna sveriges första riktiga IMAX biograf någon gång under 2015/16 (rätta mig gärna) ute i Solna om jag mins rätt och visar dom denna där så kommer jag sitta bänkad där förmodligen fler än en gång

Fråga:

1. Är det klart vilka raser som kommer vara med? Förutom Human/Orcs då?
Alver ? Dvärgar ? Un-dead`s? Blood Elf`s? Gnome`z? Tauren`s?

Medlem

CGI är hittils godkänt...Men jag är skeptisk (inte 100% negativ) till en WoW-film.....:P

Medlem

Inte ett dugg hypad, men jävligt sugen på att se den.. If that makes any sense


signatur

K9
:.:

Medlem

Svårt att ta till sig någon form av realism från en stillbild dock. Ska bli intressant och se rörelserna i miljö sedan istället. Känns som om man kan göra en mer ordentlig bedömning om det ser bra ut eller inte då.

Medlem

Blizzard kan cgi? Trodde det var Blur som gjorde alla deras cutscenes de typ 10 senaste åren


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Enligt skådespelarna har de varit enormt imponerade av både manus och teknologi. Tror den kommer bli grymt välgjord.

Skribent
Skrivet av Cpt_JackHammer:

Det där måste jag säga ser riktigt jävla bra ut.
Om hela filmen kommer ha den här kvaliteten så kommer dom stora striderna vara helt absurt epic.

Hörde något om att dom skall öppna sveriges första riktiga IMAX biograf någon gång under 2015/16 (rätta mig gärna) ute i Solna om jag mins rätt och visar dom denna där så kommer jag sitta bänkad där förmodligen fler än en gång

Fråga:

1. Är det klart vilka raser som kommer vara med? Förutom Human/Orcs då?
Alver ? Dvärgar ? Un-dead`s? Blood Elf`s? Gnome`z? Tauren`s?

Tror inte du ska hoppas för mycket på andra raser. Det hade ju blivit lite för mycket om de slog på stora trumman i första filmen. Kanske hintar de om något i slutet.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Så länge det inte kommer någon panda och hoppar förbi är de chill för mig ha ha misstänker man kanske får se något i slutet. De planerar nog för ett gäng wow filmer.

Inaktiv

Satt och lyssnade på en interview med Robert Kazinsky om Orgrim där ha gick in så långt han fick och kunde på just hur Orgrim kommer spelas i WoW filmen.

Han sa att han (Orgrim) är en väldigt djup person som försöker leda så bra han kan o det är typ en spänd fred mellan människor o Orcer när vi kommer in i filmen.

Orgrim försöker leda så bra han kan men tydligen så skall det finnas en annan karaktär som gärna vill starta ett krig medans Orgrim vet att krig med människorna vill leda till blodbad och han samt andra i "Byn" ska tydligen ha familj med barn i filmen.

Han visste inte så mycket om människorna sa han förutom att dom har lyckats framställa kungen o hans soldater o känslan av att stå i WoW (Huvud stan va den nu heter) perfekt.

Inaktiv
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Cpt_JackHammer:

Det där måste jag säga ser riktigt jävla bra ut.
Om hela filmen kommer ha den här kvaliteten så kommer dom stora striderna vara helt absurt epic.

Hörde något om att dom skall öppna sveriges första riktiga IMAX biograf någon gång under 2015/16 (rätta mig gärna) ute i Solna om jag mins rätt och visar dom denna där så kommer jag sitta bänkad där förmodligen fler än en gång

Fråga:

1. Är det klart vilka raser som kommer vara med? Förutom Human/Orcs då?
Alver ? Dvärgar ? Un-dead`s? Blood Elf`s? Gnome`z? Tauren`s?

Tror inte du ska hoppas för mycket på andra raser. Det hade ju blivit lite för mycket om de slog på stora trumman i första filmen. Kanske hintar de om något i slutet.

Ah nu när du säger det så skulle det bli för mycket skulle jag tro : ) Har själv inte spelat WoW men har följt polare som lirat o verkar riktigt djupt om man drar in alla raser så tror Humans / Orcs (classic Warcraft) kommer va nog.
Dock så skulle ja som du säger inte säga nej till en hint i slutet, typ en hand som sticker upp genom marken plötsligt elr en grön meteor som faller ^^

Medlem

Travis från vikings är ju fan med!!! Kaninte misslyckas!

Medlem

omgomgomgomgomg omg omg .... Hype!

Verkligen Blizzard känslan över orchen! De sitter nog och bestämmer väldigt hårt. Inga fria tyglar här inte, Mr.Duncan!

Älskar Warcraft loren, SC också... Diablo också.. lol!

Men hade hellre sett Arthas Menethil storyn som redan finns i WC3+TF expansionen iofs....


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Raid25:

CGI är hittils godkänt...Men jag är skeptisk (inte 100% negativ) till en WoW-film.....:P

Är baserat på "Warcraft" inte World of Warcraft

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Kul med gamla namn man känner igen från Warcraft 2 (även om de säkert omnämns massa i WoW också). Synd bara att man har väldigt svårt att beröras av CGI. Hade nog hellre sett något väldigt välgjort "tecknat" och köttigt.

Tilltalade Avatar dig inget känslomässigt?

Medlem
Skrivet av adrii:
Skrivet av Ftmch:

Kul med gamla namn man känner igen från Warcraft 2 (även om de säkert omnämns massa i WoW också). Synd bara att man har väldigt svårt att beröras av CGI. Hade nog hellre sett något väldigt välgjort "tecknat" och köttigt.

Tilltalade Avatar dig inget känslomässigt?

Nix, det gjorde den inte. (inte vad jag kan minnas åtminstone).
Och det innebär inte att jag är en sån där "tuffing" som inte berörs känslomässigt att av film osv. Jag sitter och bölar efter 40 sekunder om jag typ tittar på Bröderna Lejonhjärta. Jag har bara svårare att beröras av "CGI-spektakel" eller vad man ska säga.

Medlem
Skrivet av Droppz:
Skrivet av Raid25:

CGI är hittils godkänt...Men jag är skeptisk (inte 100% negativ) till en WoW-film.....:P

Är baserat på "Warcraft" inte World of Warcraft

My bad...

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Blizzard kan cgi? Trodde det var Blur som gjorde alla deras cutscenes de typ 10 senaste åren

Nej Blizzard har alltid gjort sina egna cutscenes.

Medlem

Helt plötsligt börjar jag bli riktigt nyfiken på filmen, kan nog bli bra det här.

Medlem

[quote=Ftmch]

Skrivet av adrii:
Skrivet av Ftmch:

Kul med gamla namn man känner igen från Warcraft 2 (även om de säkert omnämns massa i WoW också). Synd bara att man har väldigt svårt att beröras av CGI. Hade nog hellre sett något väldigt välgjort "tecknat" och köttigt.

Tilltalade Avatar dig inget känslomässigt?

Nix, det gjorde den inte. (inte vad jag kan minnas åtminstone).
Och det innebär inte att jag är en sån där "tuffing" som inte berörs känslomässigt att av film osv. Jag sitter och bölar efter 40 sekunder om jag typ tittar på Bröderna Lejonhjärta. Jag har bara svårare att beröras av "CGI-spektakel" eller vad man ska säga.[/quote

Ah nej, undrade bara rent cgi-mässigt. Den var ju överlägsen allt när den kom, var mest så jag tänkte.

Medlem
Skrivet av adrii:
Skrivet av Ftmch:
Skrivet av adrii:
Skrivet av Ftmch:

Kul med gamla namn man känner igen från Warcraft 2 (även om de säkert omnämns massa i WoW också). Synd bara att man har väldigt svårt att beröras av CGI. Hade nog hellre sett något väldigt välgjort "tecknat" och köttigt.

Tilltalade Avatar dig inget känslomässigt?

Nix, det gjorde den inte. (inte vad jag kan minnas åtminstone).
Och det innebär inte att jag är en sån där "tuffing" som inte berörs känslomässigt att av film osv. Jag sitter och bölar efter 40 sekunder om jag typ tittar på Bröderna Lejonhjärta. Jag har bara svårare att beröras av "CGI-spektakel" eller vad man ska säga.

Ah nej, undrade bara rent cgi-mässigt. Den var ju överlägsen allt när den kom, var mest så jag tänkte.

Tyckte själv att Avatar var den överlägset bästa bioupplevelse jag någonsin haft. Storyn var helt ok, men det var effekterna som stod för den största upplevelsen. Kan hoppas på att Warcraft-filmen blir i närheten iaf.

1
Skriv svar