Måndagssnackis: hur ser ditt drömspel ut?

Robot
Måndagssnackis: hur ser ditt drömspel ut?

Låt oss vara speldesigners för en stund och fantisera fram det perfekta spelet.

#nyhetstips


Inaktiv
Måndagssnackis: hur ser ditt drömspel ut?

Arma, fast i en bättre motor.

..OMFG I cry just thinking about it.

Inaktiv

Street Fighter IV med bra nätkod.

Medlem

Hmm.. Typ Skyrim med 10 gånger Grafik, 10 gånger större, sword art online VR teknik


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Hah här får man tipstack fast man inte skickat in tips

PS; "Beskriv diskutera ditt drömspel", antar att endast ett verb behövs.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Inaktiv

The Witcher lll Wild Hunt

Medlem

Det vattnas ju ut överlevnadsspel hit och dit hela tiden. Nej, mitt drömspel just exakt nu skulle vara ett bilspel med det lilla extra. Låt mig förklara lite.

- Bilspelet skall vara inspirerat av GT/Forza serien. Jag skall kunna plocka upp en gammal mazda från en skrothandlare, köra lite mindre race och kanske ta vinna något av dem. Tjäna ihop en hacka. Nu med mina surt fördärvade slantar uppgraderar jag Mazdan. Ställer upp laddtrycket på turbon, byter ut rimsen för det är tufft. Tweakar lite allmänt. Vinner lite mera race. Livet är gött, kan glida runt i staden precis som jag känner.

- Nivån på tweakingen skall vara något utav det extra. Släng ihop car mechanic simulator 2015 med forza/gt7. På den nivån vill jag kunna skruva i bilarna. Kanske ägna en hel kväll i garaget för att försöka skapa något/trimma din bil precis som DU vill ha den. För att sedan rulla ut den, starta motorn, och bara ta ett testvarv och se vad det blev utav det hela. Ljud och grafik skall vara som driveclub ungefär, det räcker så. Men utbudet av bilar skall ju vara exakt alla som finns i verkligheten.

- Vad skall spelet gå ut på sen då? Här tänker jag lite NFS/driver/gta5 som jag var inne på innan i min förklaring. Du kan fritt glida runt och hitta på va faen som helst (bilrelaterat). Kanske är det en träff fredag kl 20 ? Glider iväg och tvättar bilen strax innan och har i baktanken att kanske vinna några race som brukar bli efter själva träffen.

- Jag har mycket mer idéer men hinner inte skriva av mig mera. Undra om man kan säga att drömspelet skulle vara GTA5, minus allt skjutande, plus car mechanic simulator 2015. Och över 1000 licensierade bilar.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Star Citizen.

Medlem

Som Witcher 3 med samma grafik som den hade på E3 trailern från 2013.

https://www.youtube.com/watch?v=AOkP7C0WrkU

Man kan alltid drömma

Medlem

Survival spel där det finns en bra story bakom ex fallout, fast är MP och valmöjlighet att lira co-op och pvp.

med procedual generated, massvis med äckliga monster och olika avslutningar av quests.

du kan crafta saker som nästan alla andra survival fast mer djupt med lite random rpg element där du kan få olika stats m.m på dom.

dynamiskt AI dag och natt betende, dungeons grottor sewersystems.

sen om det blir för theme kvittar mig men det ska vara en möjlighet med ofantligt många olika varelser.

alla börjar med noll, och ingen tekonlogi och får hitta och lära sig crafta saker.

spelaren är inte vad du ska vara rädd för utan AI:n spelaren kommer efteråt så du tänker dig för innan du skjuter en spelare utan hellre teamar upp men att det ska gå att döda spelare och även kunna vara en spelstil.

Medlem

Måste nog också gå in på överlevnadsspel men då som ett färdigt DayZ Standalone men mer realistiskt (t.ex. inte behöva äta var femte minut utan att börja svälta), inga zombies och olika servrar för antingen PvP eller RP (kanske t.o.m. PvE - läs nedan).
Och spelar man på en RP-server så får det vara nån typ av mekanik som gör "kill on sight" omöjlig/svår alternativt att man blir bannad för det (vilket gäller att det förs detaljrika loggar över varje spelare så att admins enkelt kan verifiera om KoS verkligen hände eller inte).

Man hade kunnat spinna vidare på en neutral (PvE) server. Då går det inte att attackera någon annan spelare förrän spelaren har gjort någonting som t.ex. satt handklovar på en och man lyckats ta sig ur dessa (spelaren blir taggad för PvP som i WoW med andra ord).
Kan spinna vidare ännu mer på det genom att ha realistisk AI i världen, inte bara djur men kanske att man stöter på ett gäng människor (som kan vara antingen banditer eller vänliga) i ett hus man planerar att söka igenom.

Tyckte det blev lite rörigt i texten men jag får skylla på att jag jobbat natt i helgen och har precis börjat vända tillbaka dygnet igen så jag är egentligen för trött för att kunna formulera mig bättre just nu.

Medlem

Jag skulle vilja ha ett överlevnadsspel, med nån form av virus där typ hälften av spelet utspelar sig innan katastrofen. Typ open world, rougelike som dayz, stort och svårt som fan men med ett mål. Det ska vara SP spel, möjligtvis upp till 4 i co-op. Man kanske börjar bygga en bas i en lägenhet, man får hittar ledtrådar om hjälp på olika ställen, så måste man göra val om vart man ska åka, samla förnödenheter, kanske hittar man andra överlevare på vägen med olika agendor.

Medlem

Coop 4 ever.
Allt blir bättre i coop.

Synd att färre och färre spel släps med story coop. Senaste bra coop spelet var divinity original sin.

Medlem

Open world Blade Runner/Total Recall SCI-FI med fantastisk story och möjlighet att skapa egen karaktär i en online likt GTA V.
Mindre fokus på åka bil och ta sig fram platser med fordon och mer fokus på insidan av byggnader och ner för befolkade gator.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Ge mig bara The Divison, så blir jag nöjd.

Medlem

Ett X-com liknade spel, som ger mer material och mer focus på story och beslut som formar hur spelet slutar. Dessutom svårare svårighetsgrad, där det inte är fokus på att döda alla fiender, utan det blir mer en avvägning när man ska fly fältet, för att man är klart underlägsen fienden och kan bara få med sig en viss kunskap därifrån på grund av detta, lite som nya Invisible inc använder desto längre du stannar du svårare blir det och desto mer kostar det att stanna.

Helt enkelt ett svårare, moraliskt och mer story baserat X-com med mera innehåll och den euforiska känslan när man tillslut får syn på den utomjording som mejat ner halva ditt team. Sen efteråt kan du fly uppdraget och inse att jag borde inte stannat så länge och att du nu är tillbaka på omgång 10 i styrka igen,

Ase
Medlem

Ett dragon age alternativt forgotten realms utan konsollanpassning & bara i 1a personsvy ingen paus mer berättande & ingen taktik bara rollspel självklart co:up eller online med modernare motorer än det som finns nu.(hårdvarukrav som får min burk att storkna)

Medlem

Har alltid haft en dröm om ett slags karriärspel som soldat, där man börjar som menig och arbetar sig upp. Startar som ett renodlat FPS men går mer och mer över i strategi. Kan lika gärna utspelas under medeltiden med den tidens sociala struktur som nutid med allt vad det innebär.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Ett nytt S.T.A.L.K.E.R, utan tvekan!

Medlem

Det kan jag varken beskriva eller visa här på grund av NSFW

Medlem

jag skulle vilja ha ett spel med vilda västern steampunk tema.
precis som gta spelen. hade vart najs. inget jävla online tjafs bara.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Har några spel som jag har skrivit upp på min lista men den som toppar är:

Ett RPG open world med åldrande. Man har en karaktär och sedan när man dör så det perma död som gäller. För att få spela vidare så får man se till man har skaffat någon som kan föra ätten vidare.

Man ska kunna göra lite vad man vill i spelet, livnära sig på att jaga, leva i armén, styra ett land eller det klassiska rädda prinsessor från drakar.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem
Skrivet av joffjoff:

Har några spel som jag har skrivit upp på min lista men den som toppar är:

Ett RPG open world med åldrande. Man har en karaktär och sedan när man dör så det perma död som gäller. För att få spela vidare så får man se till man har skaffat någon som kan föra ätten vidare.

Man ska kunna göra lite vad man vill i spelet, liv nära sig på att jaga, leva i armen, styra ett land eller det klassiska rädda prinsessor från drakar.

Detta. Min åsikt är att det även borde vara någorlunda realistiskt t.ex. inte strid 24/7 etc.

Medlem

Mitt drömspel fungerar vid release.

Medlem

mitt drömspel är en episk mix av empire earth och total war, med gigantiska kartor, basbyggande och tusentals enheter och resurs farmande, behöver inte heller vara supergrafiskt bara det flyter bra ^^


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Ett riktigt Rainbow Six.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Avstängd

ETT GTA fast med battlefield's destruction samt blod och kropsdelar, organ som flyger ut .realistisk fordons skada som BeamNG. Till de som har kört det bil spelet. Så vet ni vad jag talar om

Flakmonkey

I princip ett FPS i system shock 2-stil. Inte nödvändigtvis till miljön,även om scifi är nice, utan främst spelmekanik och berättande. "Styrd frihet" så att du kan välja hur du tar dig an problem men samtidigt ett hårt narrativ som tvingar dig framåt med en stark handling och atmosfär vilket jag tycker ofta försvinner i helt fria spel. Ibland ska dock snabbaste vägen framåt kunna vara att gå lite bakåt. Gör du korkade val på resans gång ska du kunna tvingas att börja om (dumhet ska bestraffas!). Gärna blanda in lite karaktärsutveckling men du ska inte kunna göra din karaktär till någon superhjälte så att spelet blir lättare ju längre in inget du kommer. Sen ska det bara finnas en svårighetsgrad (till att börja med), att klara av ett spel ska inte vara en självklarhet utan en liten bedrift som du kan vara stolt över.

Medlem

Har alltid velat spela som en drake (börja liten till ett full vuxet monster) i en GTA/WItcher/Elderscrolls/Far Cry openworld.

Ett annat är ett strategi spel så som Total War/Age of Empire/Empire Earth fast man kan hoppa in i sina soldater och spela första/tredjepersonsperspektiv.

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Det kan jag varken beskriva eller visa här på grund av NSFW

Bäst hittils!
Funderade också i samma banor.


signatur

autograph

123
Skriv svar