Sub30 var är ni nu?

Inaktiv
Sub30 var är ni nu?

10 år har gått sedan Q2:s storhetstid. Kvällarna bestod av irc på clankanalen och evigt quakande. Sammanhållningen mellan clanerna var superhärlig. Man fick liverapporter från kompisklaners matcher via irc. Så Sub30 och alla andra claner från den tiden VdB, WM, m.m. hur är det för er?

Yours Chris Sub30

Sub30

Medlem

Frågan ter sig nog bättre i Quake delen av forumet


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv
Skrivet av SeniiL:

Frågan ter sig nog bättre i Quake delen av forumet

Mjaa....tog det säkra före det osäkra och postade i OT-forumet. Minsta snesteg brukar straffas hårt, kanske inte här....men på andra forum.....hurr.

Vila i frid

Om Chris önskar kan jag flytta tråden till Quake-forumet, annars får den stå kvar här.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Inaktiv
Skrivet av the_maxx:

Om Chris önskar kan jag flytta tråden till Quake-forumet, annars får den stå kvar här.

Sure...om det är ok med dig.

Medlem

Chris!
Nuförtiden tränar jag mer på snabba blöjbyten än strafejumps. Nåt FPS har jag inte lirat på redigt länge. Sist jag provade blev jag nästan sjösjuk
Här är det bara WoW som liras nuförtiden. Tycker det är ett störtskönt lir, både solo-delen och team-play biten.

Jag har fortfarande några poster i mobilen med goa quaker-namn. De får vara kvar i nostalgi-syfte

Inaktiv

Härligt!

Lite wow blir det här också. Kanske är så att man inte har snabbheten inne för fps-spel nu för tiden. Finns på Kul Tiras
http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Kul+Tiras&n=Cji...
http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Kul+Tiras&n=Wil...

btw. #sub30 är nu uppe igen.

Medlem

Tänkte faktiskt på sub30 skinnet så sent som igår.. Och eran hemsida! Synd att man aldrig kommer få tillbaka den roliga tiden som 98-99 ändå var online.


signatur

[MM] Moderna Misstag. R.I.P Antisocial (?)

Inaktiv

Mjaa...tror det var TiMeR som roddade hemsidan...kanske han har en backup kvar....

Medlem

Han, darklife och nåting på S.. stig... ehm. vilka kan det ha varit mer? Började ju spela cs och startade klanen dXb, dubble x barreled eller nått sånt.


signatur

[MM] Moderna Misstag. R.I.P Antisocial (?)

Inaktiv

I dXb spelade Timer, ekin, kung, crypth, Dark Reidar och några fler som inte jag kommer ihåg..

Medlem

Flashback!!
Nu kommer massa goa minnen fram som hade glömt! =0)


signatur

The Sun Will Rise Again, Iam Back!

Inaktiv

Känner igen de där namnen

La upp lite bilder från Triad2 om ni vill dräggla lite mer.

http://www.fz.se/medlem/?id=9631&tab=images


signatur
Medlem

vilka härliga bilder från T2. Minns att strömmen la av då och då, var det inte nån snubbe som hade plockat med sig en micro eller någe liknande som sänkte allt

Medlem

Mmm... Minnen kommer fram

Har haft lite kontakt med några av [sub.30] efter de lades ner.

Trosh som numer kallas nvn hänger på hemlig ort på irc fortfarande. Han har dock flyttat norrut.

Stone bodde jag ihop med ett år i Uppsala och så vitt jag vet bor han kvar där.

Modemis sprang man på mycket under Uppsala tiden när jag bodde där. Osäker på vad han hittat på sen dess och det är 5-6 år sen man hörde något av honom

Timer lirade en del CS tror jag efter Q2 tiden men ingen aning var han håller hus idag. Samma med Kung.

Så förrutom nvn så har jag ingen koll på vad resten gör idag. Enda jag vet är att jag saknar den tiden och sub.30 var en av de roligaste kanalerna/spelarna att ha att göra med när man själv var väldigt ny och ung Blir att hoppa in i kanalen nu igen!

Inaktiv

Ledsen att återuppliva en så gammal tråd, men så får det bli

Kul att se lite "ansikte" man känner igen!

Min historia då. Efter q3 blev det lite cs, som någon nämnt redan. Sedan var jag tyvärr fast i WoW tills för ~2 månader sedan (phew, måste varit mer än 5 år wow då).

Nu spelar jag Quake Live, och har förhoppningsvis gett upp allt vad MMORPGs heter. Fy vad mycket tid som försvinner där.

Jag har backup på Sub30's hemsida och allt därtill Fast nu är jag ju inte sub30 längre, och jag antar att de flesta andra gamla medlemmar och passerat 30-strecket.

Hur som helst finns jag på irc (#plus30 och/eller #sub30 - vet inte vart folk håller hus), och i QL, om någon skulle vilja prata lite gamla minnen eller spela lite

Medlem

Just ja, Stone och Modemis var ju med i Uppsala..

Surfade in på +30s hemsida för någon dag sen, men där fanns det inte mkt att hämta inte Tajmer, upp med sidan vettja!


signatur

[MM] Moderna Misstag. R.I.P Antisocial (?)

Inaktiv

En del namn känner man ju igen, själv lirade man i [WM] på den gamla goda tiden när Q2 var aktuellt

Hade varit kul o köra lite för att se hur riktigt dålig man är :]

Medlem

weazel min gamla fiis (Edsbyn) polare. Hur är läget med mannen?
Vi får ta och dra samman gamla WM och lana igen ju, plus30-gubbarna är säkert på

Medlem

fixa ett lan i södra sverige(Sundsvall är sveriges mittpunkt) så kommer jag med min laptop och spelar.


signatur

[MM] Moderna Misstag. R.I.P Antisocial (?)

Medlem

Ooohhh....nostalgitripp.
Många namn man känner igen här.

Själv har jag inte rört Q2 på några år nu (5-6 tror jag) men på tiden det begav sig spelade man rätt hårt. I [WM] då. Med alla gamla goa göbbar från götet.

Numera är man fast i WoW träsket. Men det är rätt skoj det med. Fast ibland saknar man den action som finns i ett FPS-spel.

QuakeLive...är det nåt att ha det? Hur står det sig i jämförelse med Q2?

Ha'de gott alla Q2are.

Medlem

Tjo gubbar, stone här.

Jo, saknar den goda gamla tiden lite grann, i all grann nostalgi

Spelar lite wow nuförtiden och lite BF heroes (vansinnigt enkelt o kul hehe).

Bor kvar i uppsala och saknar Purris morgon touch! Hörde att du bodde i nå spelkollektiv, stämmer de?

Medlem
Skrivet av Stone:

Tjo gubbar, stone här.

Jo, saknar den goda gamla tiden lite grann, i all grann nostalgi

Spelar lite wow nuförtiden och lite BF heroes (vansinnigt enkelt o kul hehe).

Bor kvar i uppsala och saknar Purris morgon touch! Hörde att du bodde i nå spelkollektiv, stämmer de?

Hej Stenis!

Ne, inte bott i nagot spel kollektiv sen vi delade hus! Dock sa har jag hallit mig till Tyskland det senaste aret där jag jobbar och bor! Far se när man far hem längtan, men trivs bra i Köln!

Ja, när är nästa lan?

Inaktiv

Hehe....härligt att se så många svar. Var ett tag sedan jag var inne och kollade nu. Måste säga att nackhåret reste sig när jag såg alla gamla namn tillbaka i ett och samma forum. Kanske dyker jag upp på irc igen.

Yours.
Chris[Sub30]

Medlem

Maste halla med, skoj att sa manga kollar in här, även om det inte är dagligen! Skutta in i #q2.se - Den mest neutrala kanal jag kan komma pa! Ses där!

Inaktiv

Stone tipsade om denna tråden så jag blev illa tvungen att kika in här och säga hej
Som så många andra av er gubbar (numera) så startade jag också med wow när det kom. Har under tiden lirat endel Call of duty med ett gäng goa gubbar här i stan (bla Stone), Battlefield Heroes etc och i skrivande stund är jag out of action pga datortrubbel.

Modem Mannen lever dock kvar i kropp och själ ska ni veta. När solen gått ner och skuggorna trevande letar sig fram mellan träd och buskage så sveper jag min kappa tätt omkring mig, sätter mig ner bredvid en vildvuxen trärot och plockar fram fjäder och pergament som i den gamla goda tiden

Verkligen kul att se dom gamla namnen dyka upp igen! Det var fan jävligt goda dagar back then och minnesbanken är kryddad med många trevliga minnen. Som av en händelse så sitter jag vid min yngsta brors dator just nu som finns i en jävligt gammal låda som han en gång ärvde av sin äldre bror som i sin tur ärvde den av mig en gång i tiden, och gissa vad jag hittade på ovansidan av denna tredje generations chassi??

http://img509.imageshack.us/i/dsc01368sh.jpg/

Snacka om nostalgitripp
Allt väl til er alla, kul att se att folk fortfarande lever därute!
Purri, jag har fortfarande ditt nummer i min mobil, en vacker dag då jävlar så smäller det till med blomsterbud och sensuell dikt vettö

Medlem

Bilden fungerade dessvärre inte Seriöst, det vore skoj med ett lan.. Eller ja, en anledning att träffas, snacka lite minnen och dricka öl.


signatur

[MM] Moderna Misstag. R.I.P Antisocial (?)

1
Skriv svar