Se den skrotade versionen av nya Doom

Robot
Se den skrotade versionen av nya Doom

Innan utvecklingen startades om såg det ut som id Software ville göra Call of Doom.

#rage


Medlem
Se den skrotade versionen av nya Doom

Det var faktiskt väldigt mycket "mixed feelings" man fick av det klippet och fick lite känsla av både cod och något annat jag inte riktigt kan sätta ett finger på. men vem vet, det kanske hade blivit något? men vad vet jag, är bara glad att de kommer ett nytt doom


signatur

Skin som den bruna prutten du engång var.

Inaktiv

Såg mer intressant ut än senaste CoD.


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av Steri0x:

Det var faktiskt väldigt mycket "mixed feelings" man fick av det klippet och fick lite känsla av både cod och något annat jag inte riktigt kan sätta ett finger på. men vem vet, det kanske hade blivit något? men vad vet jag, är bara glad att de kommer ett nytt doom

Du tänkte nog som jag på Gears of war? När man såg den trånga korridoren och när personen "vaultade" över hindret och lite annat som påminner om det...


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Milky_81:
Skrivet av Steri0x:

Det var faktiskt väldigt mycket "mixed feelings" man fick av det klippet och fick lite känsla av både cod och något annat jag inte riktigt kan sätta ett finger på. men vem vet, det kanske hade blivit något? men vad vet jag, är bara glad att de kommer ett nytt doom

Du tänkte nog som jag på Gears of war? När man såg den trånga korridoren och när personen "vaultade" över hindret och lite annat som påminner om det...

haha ja men precis! det har du faktiskt rätt i!


signatur

Skin som den bruna prutten du engång var.

Medlem

Bra att det skrotades, för det där var fan inte Doom.

Medlem

Vem i helvete spelar på gitarren?

Medlem

Vadå skrotade Doom? Det där är väl skrotade Rage 2?

Medlem
Skrivet av krumpli:

Vem i helvete spelar på gitarren?

En gammal John Romero (som misslyckandes försöker att återfå inlevelsen av Doom som den var förut).


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Good God, that music!

Medlem
Skrivet av Tomaz:

Vadå skrotade Doom? Det där är väl skrotade Rage 2?

Nope det är Doom 4, som det hette då.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Tyckte inte det såg så dåligt ut!

Medlem

Tragiskt, dom trodde så mycket på Mega textures och Rage så dom trodde vi ville ha ett doom i samma anda.

Medlem

Ligger lite för nära Fallout, så jag gissar på Bethesda inte vill konkurera ut sig själva och släppa två titlar som är väldigt lika varandra.


signatur

Nämen!

Medlem

Inga jävla pre-order shit här inte!

Den där teasern påminde mer om Gears of War än Doom.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Mer Gears of War än Call of duty.

Medlem
Skrivet av Vantskruv:
Skrivet av krumpli:

Vem i helvete spelar på gitarren?

En gammal John Romero (som misslyckandes försöker att återfå inlevelsen av Doom som den var förut).

http://static1.gamespot.com/uploads/original/1534/15343359/26...

Vadå John Romero? Det där är fan John Travolta med glasögon!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:
Skrivet av Vantskruv:
Skrivet av krumpli:

Vem i helvete spelar på gitarren?

En gammal John Romero (som misslyckandes försöker att återfå inlevelsen av Doom som den var förut).

http://static1.gamespot.com/uploads/original/1534/15343359/26...

Vadå John Romero? Det där är fan John Travolta med glasögon!

Damn.... båda heter John, och ingen har sett de i samma rum nånsin! Mind blown.

Rage var grymt, en tvåa hade suttit extremt fint! Tvärt och dåligt slut men riktigt roligt gameplay.

phi
Medlem

Var en jäkla tur att det skrotades.

Medlem

Såg helt ok ut ändå...skulle inte haft något emot ett Doom på Jorden istället för Mars, men hade det blivit för likt alla andra spel så hade det ju såklart varit lite fail.

Medlem

Fick mig att tänka på Hellgate: London mer än något annat. Ett modernt Hellgate vore något.

Medlem

Var det örebros kommunala musikskola som lade musiken?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Är det bara jag som faktiskt uppskattade retro-känslan med trasig touch från NiN (Quake1) i musiken?

Medlem
Skrivet av blizzard:

Är det bara jag som faktiskt uppskattade retro-känslan med trasig touch från NiN (Quake1) i musiken?

Troligtvis.
Hörde inget NiN i den, bara en amatör som försökte spela Doom-temat med en billig förstärkare.

Medlem

Bara jag som tyckte att dessa gamla animationer slår det mesta av idag?

Medlem

Tycker det såg rätt balt ut. De borde gjort klart det, och bara kalla det för något annat än doom.

Medlem

Snyggt o verkade coolt.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

1
Skriv svar