Måndagssnackis: hur ser ditt drömspel ut?

Medlem

Mmo far cry 3/4 med fler fordon. Nästan som gta online.

Medlem
Skrivet av xermalk:

Coop 4 ever.
Allt blir bättre i coop.

Synd att färre och färre spel släps med story coop. Senaste bra coop spelet var divinity original sin.

Inte spelat Divinity men håller med om att det borde komma fler spel med co-op kampanj.Känns som många spel har nån slags tröst co-op ,skulle vilja ha ett spel i samma stil som Joint operations /Ghost Recon /SWAT 4/ Far Cry 4 /de gamla Rainbow Six spelen
Co-op i kampanj,taktiskt spelande blandat med action ,kunna använda fordon både på land/ vatten och i luften och hoppa fallskärm som i Joint ops ,smyga in i byggnader som i SWAT 4 eller Rainbow Six eller stora städer som i Ghost Recon.spelet får gärna ändra tid på dygnet och vädret under uppdraget.Självklart med karteditor så spelet räcker längre.
Far Cry 4 har några av de delarna .
Skulle också vilja ha ett spel i stil med Skyrim i co-op.
Hoppas The Division uppfyller några av mina önskemål när det väl kommer

Medlem

As Above So Below -
En ny slags MMO. Alternativ nutid.

Action RPG - stird i stil med Souls spelen.

Estetiken är inspirerad av Highlander, Wolrd of Darkness, The Invissibles, Fight Club och The Matrix.
Temat är alkemi.

Spelet tar plats i två världar. Den övre världen är där handel, pvp, ctrafting, politik och player housing tar plats. Det är här gillen äger skyskrapor och sluter förbund. Det är här ensamma spelare försöker tjäna pengar på handel, crafting, spioneri och sånt.

Den undre värden består av resurser, monster, och allt sånt som man brukar hitta utanför stadsportarna i andra spel. Det är hit spelare färdas, ensamma eller i grupp, för att farma på svaga monster, sluta förbund med demoner, hitta värdefulla recept och raida ner världsbossar.

Men de båda världarna påverkar varandra, en förändring i den övre leder alltid till ett likvärdight skifte i den undre.

Man kan tex tänka sig att ett gille gör en raid mot ett annat och tar över deras skyskrapa. Då kommer relationerna mellan de olika npc faktionerna i den undre världen att reagera på det.

Fokus är på makt, handel och strid. i den ordningen.

Medlem
Skrivet av newlaseridea:

As Above So Below -
En ny slags MMO. Alternativ nutid.

Action RPG - stird i stil med Souls spelen.

Estetiken är inspirerad av Highlander, Wolrd of Darkness, The Invissibles, Fight Club och The Matrix.
Temat är alkemi.

Spelet tar plats i två världar. Den övre världen är där handel, pvp, ctrafting, politik och player housing tar plats. Det är här gillen äger skyskrapor och sluter förbund. Det är här ensamma spelare försöker tjäna pengar på handel, crafting, spioneri och sånt.

Den undre värden består av resurser, monster, och allt sånt som man brukar hitta utanför stadsportarna i andra spel. Det är hit spelare färdas, ensamma eller i grupp, för att farma på svaga monster, sluta förbund med demoner, hitta värdefulla recept och raida ner världsbossar.

Men de båda världarna påverkar varandra, en förändring i den övre leder alltid till ett likvärdight skifte i den undre.

Man kan tex tänka sig att ett gille gör en raid mot ett annat och tar över deras skyskrapa. Då kommer relationerna mellan de olika npc faktionerna i den undre världen att reagera på det.

Fokus är på makt, handel och strid. i den ordningen.

Lät ballt

Medlem

1. Samma detaljrikedom som GTA V. (Eller bättre!)

2. Variation i gameplayet. (Inga copy-paste missions som i alla Ubisoft-spel.)

3. Låt spelaren lösa problemen kreativt. Bara stealth, eller bara rush som alternativ är inget kul. Man ska kunna göra allt det och allt där emellan.

Förhoppningsvist kommer alla punkter att stämma in på GTA VI. (Kanske inte 3an då uppdragen inte alltid var så olinjära som jag ville ha dom i femman.)

Medlem
Skrivet av joffjoff:

Har några spel som jag har skrivit upp på min lista men den som toppar är:

Ett RPG open world med åldrande. Man har en karaktär och sedan när man dör så det perma död som gäller. För att få spela vidare så får man se till man har skaffat någon som kan föra ätten vidare.

Man ska kunna göra lite vad man vill i spelet, liv nära sig på att jaga, leva i armen, styra ett land eller det klassiska rädda prinsessor från drakar.

Det finns ett sådant spel redan faktist!

Medlem

Kanske ett Fallout, möjligtvis med mer taktik som att man är ledare för brotherhood of steel och måste styra och fördela trupper och resurser och sen leda attacker mot fienden. Det ultimata målet är att hitta alla gömda vaults och att bygga ett nytt samhälle med nya infrastrukturer. Ett taktiskt, strategiskt, squadbaserat actionlir med ekonomi och resurshantering. Man måste också skydda sina resurser från attacker. Alterativt: Ett nytt Ultima Online, som är troget originalen, fast ännu bättre.

Medlem

Jag tänker i baner som en kombination av Skyrim möter Vampire Bloodlines som möter NPCs från Bioware.

En trevlig värld att utforska som i Skyrim dock med alla vampyr klaner ständigt i bråk om tronen. Man spelar mest själv dock finns det flera companions som man hjälper och de hjälper dig fast med väldigt intressanta backstories.

Sen har jag alltid saknat ett bra gladiator spel och ett bra viking spel...

Medlem

Eftersom jag är lärare skulle jag gärna se ett spel likt Theme Hospital där man driver sin egen skola. Finns massvis med intressanta problem som skulle fungera väl i spelform. Komplext och med verkliga problem men med en humoristisk framtoning.

Medlem

Waterworld inspirerat rollspel.

Medlem

Fallout 4


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Inaktiv
Skrivet av Nyyx:

Ett nytt S.T.A.L.K.E.R, utan tvekan!

Hire this man!

Medlem

just nu känns The Division på pappret vara mitt drömspel.

Medlem

Jag vet inte riktigt, men är ju en fråga man ställt sig själv flera gånger.
Något slags Manager-spel kanske? Men det finns ju flera olika alternativ, så typ ett Sims i Managerstil? Eller företagsmanager?

Annars skulle ett peka-klicka spel ligga mig nära till hands. Gärna något med humor, men inte för snarlikt Discworld även om Discworld är en underbar spelserie som jag spenderat mycket tid med.
Kanske ett Astrid Lindgren peka-klicka spel? Nils Holgersson? Det skulle kunna vara lärorikt samt fullt av olika miljöer och pussel?

Ja, det får bli mitt val. Ett Nils Holgersson peka-klickaspel.

Medlem

Jag har redan spelat mitt drömspel. Det var ICO på PS2.

Medlem

Elderscrolls 6, Fallout 4, Stalker 2, Shadow of the Colossus 2, Alien: Isolation 2, ArmA 4, Assetto Corsa 2 och DCS World i 4x så bra grafik.

Allt maxat i 4K, i minst 150 fps...nu när jag ändå bara drömmer.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Min dröm är snarare en dröm-motor, än ett spel. Motorn skulle kunna användas för att bygga förlängningar av min spelidé. Det är i alla fall en motor som är inriktad på extremt realistiska, samt helt och hållet fysikdrivet fightingspel, där slag och sparkar skadar muskler samt organ på insidan. Om svärd eller knivar används, så blir skadan "realistisk" om ni fattar så grundspelet skulle vara ett streetfightingspel, typ sleeping dogs stil, fast i denna motor. Den ett annat spel borde vara ett gladiator-spel, tänk spartacus serien, i spelform! Så kan vi ju köra ett nytt jedi knight på samma vis när vi väl håller på

Medlem

Heh, jag har alltid haft förstora idéer, det jag ofta tänker på är ett Online överlevnads Open World, liknande DayZ, Rust, GTAV som kontinuerligt uppdateras med nya saker flera gånger i veckan, där banan aldrig blir för liten, där världen är så stor och kontinuerligt uppdateras så man kan aldrig utforska allt, och så ska man kunna gå in i hus, och då snackar vi en sådan detalj nivå där varje rum i ett höghus går att gå in i.

Så i principen ett överlevnads/utforskar spel som ständigt är aktivt med uppdateringar där världen är så stor som ett stort land, där man skapar sig en karaktär och börjar utforskar och packa på sig saker man hittar på sin väg. Karaktären måste bajsa, kissa, äta(jaga), övernatta, tanka bensin i fordon som man hittar! Så ungefär ett spel som verkligheten :P, fast på skärmen, med lite vapen och apocalypse liknande vyer. Och så får devsen ha sitt roliga, där dom släpper olika saker eller skapar olika saker som skapar samlings punkter för spelarna, liknande GTAV's system med smuggler planes. 200/300+ spelare på en sektion av banan, där hela världen är uppdelade i sektioner som ligger på varsin server, så alla miljoner är i princip online samtidigt!

Koncept bilder:

Jag hadde nog först och främst önskat mig en värdig uppföljare till Final fantasy tactics med en minst lika bra story.

Medlem
Skrivet av Priapsi:

Har alltid haft en dröm om ett slags karriärspel som soldat, där man börjar som menig och arbetar sig upp. Startar som ett renodlat FPS men går mer och mer över i strategi. Kan lika gärna utspelas under medeltiden med den tidens sociala struktur som nutid med allt vad det innebär.

Americas army? http://www.americasarmy.com/


signatur

"High life on low budget"

Medlem

GTA Vice City fast mycket större samt top of the line grafik.
Ett nytt System Shock i still med tvåan.

Medlem
Skrivet av bent toe:
Skrivet av Priapsi:

Har alltid haft en dröm om ett slags karriärspel som soldat, där man börjar som menig och arbetar sig upp. Startar som ett renodlat FPS men går mer och mer över i strategi. Kan lika gärna utspelas under medeltiden med den tidens sociala struktur som nutid med allt vad det innebär.

Americas army? http://www.americasarmy.com/

Tack för tipset, men min vision innehåller mer underhållning och mindre propaganda.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Speltyp: första/tredjepersons RPG med öppen värld

Miljö: storstad med olika stadsdelar, cyberpunk, nära framtid

Jag vill ha ett rollspel som verkligen fångar känslan av cyberpunk från William Gibsons böcker och Cyberpunk 2020.

För att göra spelet så verklighetstroget som möjligt skall man kunna gå in i vilka lägenheter man vill, och de skall se olika ut. Det kan man det kan man göra genom att alla lägenhetstyper har vissa specifikationer, som att de måste ha en toalett, ett sovrum etc. De ges också en klassbeteckning, som styr vilken nivå av möbler och utrustning som finns i lägenheten. En lägenhet i slummen kanske är klass 5, men en lyxig takvåning är klass 1.

Sedan kan man göra assets som kopplas till de olika klasserna och rumstyperna, så att slumlägenheten får ett sovrum med sovrumsmöbler från klass 5, med en liten chans att något från klass 4 letar sig in. Takvåningen är möblerad med klass1, med några saker från klass 2.

På det viset skulle en hel stad kunna byggas upp utan att någon måste sitta och bygga den för hand, det behövs bara 15-20 lägenhetstyper. Vi skulle slippa något av det mest inlevelseförstörande som finns - att spelet bara låter dig gå dit det vill.

Medlem

Warcraft 4 eller Diablo 4 från Blizzard North. Tack för mig

Medlem

Fallout, Skyrim eller liknande med FULLT COOP-STÖD (lika bra som Anno-serien, dvs vem som helst kan spara, hoppa in, fortsätta hur man vill osv).
Cities Skylines med lika bra coop-stöd hade inte suttit så fel heller, skulle vara riktigt skoj att bygga en skitstor stad tillsammans med en vän eller tre!

Medlem

Allas favoritspel V2.0 fast där ALLT<-- LÄS IGEN.. är tessellerat. (inte som dagens spel med 0.. till 5%).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Medlem
Medlem

Spaceship, Survival Horror, Survival, Vidriga Monster, Inga Vapen, Hantering av Skeppet, Exploration, Uppgradera Skeppet, GREAT STORY.

Pretty much. Alien Isolation var en våt dröm för mig men jag vill ha mer!

Medlem

En blandning utav Football Manager och Fifa.


signatur

Cause i need to watch things die

123
Skriv svar