Oculus: Vi kommer inte att stoppa VR-porr

Robot
Oculus: Vi kommer inte att stoppa VR-porr

Oculus Rift-grundaren Palmer Luckey har inga planer på att censurera innehåll.

#oculus-vr


Medlem
Medlem

"Kan det här bli nya tidens HD-DVD vs Blur-ray?"

Misstänker att du höll på HD-DVD, Calle?

Medlem
Skrivet av anon_165499:

FZ redaktionen verkar väldigt intresserad av vr-porr. Ni har tagit upp detta ett antal gånger nu. Börjar bli tjatigt.

Varför ska de inte skriva nyheter om en historiskt sett stor finansiär av nya teknologier (porrbranschen)?
Personligen så tycker jag det är väldigt intressant att få reda på vilka användningsområden och vilka branscher som kommer använda sig av VR.

"Kan det här bli nya tidens HD-DVD vs Blur-ray?" Haha, var det en pik till blu-ray eller? Rolig felskrivning

Medlem

Klart dom inte tänker stoppa det, tänk på alla pengar som finns att hämta hem där.

Förövrigt så tycker jag inte att det ska stoppas heller.

Medlem
Skrivet av s3ng:

Klart dom inte tänker stoppa det, tänk på alla pengar som finns att hämta hem där.

Förövrigt så tycker jag inte att det ska stoppas heller.

Hur mycket man än vill går det inte att stoppa heller.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Undra vad porr bruden heter... nån som vet?

Medlem
Skrivet av anon_165499:

FZ redaktionen verkar väldigt intresserad av vr-porr. Ni har tagit upp detta ett antal gånger nu. Börjar bli tjatigt.

Haha. Lägg ner ditt gnäll. Då kan man säga så om vad som helst.

Ni på FZ verkar väldigt intresserade av FPS-spel. Ni har tagit upp det flera gånger nu. Det börjar bli tjatigt.

Medlem

Det hade i så fall varit det dummaste beslut man tagit i business sen... Sen... Sen... Nånsin.

Sexs säljer. Sex driver utvecklingen. Sex har pengar. Sex har investeringar.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Inaktiv
Skrivet av cyzed:
Skrivet av Timosaki:

FZ redaktionen verkar väldigt intresserad av vr-porr. Ni har tagit upp detta ett antal gånger nu. Börjar bli tjatigt.

Varför ska de inte skriva nyheter om en historiskt sett stor finansiär av nya teknologier (porrbranschen)?
Personligen så tycker jag det är väldigt intressant att få reda på vilka användningsområden och vilka branscher som kommer använda sig av VR.

"Kan det här bli nya tidens HD-DVD vs Blur-ray?" Haha, var det en pik till blu-ray eller? Rolig felskrivning

Skrivet av sleeptalker:
Skrivet av Timosaki:

FZ redaktionen verkar väldigt intresserad av vr-porr. Ni har tagit upp detta ett antal gånger nu. Börjar bli tjatigt.

Haha. Lägg ner ditt gnäll. Då kan man säga så om vad som helst.

Ni på FZ verkar väldigt intresserade av FPS-spel. Ni har tagit upp det flera gånger nu. Det börjar bli tjatigt.

Nu är detta en nyhetssida om spel. Så att jämföra porr med FPS-spel känns ganska dumt... Visst kan det vara kul att höra att porrbranchen är med på ett hörn, men denna nyhet känns inte allt för relevant. Speciellt eftersom vi hört det så många gånger förut.

Medlem

Varför skulle man inte "tillåta" det? Nog för att det ofta är en relativt smutsig bransch, men det måste inte vara det, och sex är varken onaturligt eller olagligt (sist jag kollade).

Medlem

Drar en lättnadens suck!


signatur

Burn in the light.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Frisell:

"Kan det här bli nya tidens HD-DVD vs Blur-ray?"

Misstänker att du höll på HD-DVD, Calle?

Haha!


signatur
Medlem

Hah! Det va på tiden vi fick svar på det!

Porr har alltid varit den mes bidragande faktorn för ny media teknologi. VHS blev den klara vinnaren tack vare porr. Blu-Ray har en stor bidragande faktor till porr. Oculus kommer definitivt ha en stor bidragande faktor av porr


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av anon_165499:

FZ redaktionen verkar väldigt intresserad av vr-porr. Ni har tagit upp detta ett antal gånger nu. Börjar bli tjatigt.

FZ redaktionen verkar väldigt intresserad av spel och teknik. Ni har tagit upp detta ett antal gånger nu. Börjar bli tjatigt.

Medlem
Skrivet av anon_165499:
Skrivet av cyzed:
Skrivet av anon_165499:

FZ redaktionen verkar väldigt intresserad av vr-porr. Ni har tagit upp detta ett antal gånger nu. Börjar bli tjatigt.

Varför ska de inte skriva nyheter om en historiskt sett stor finansiär av nya teknologier (porrbranschen)?
Personligen så tycker jag det är väldigt intressant att få reda på vilka användningsområden och vilka branscher som kommer använda sig av VR.

"Kan det här bli nya tidens HD-DVD vs Blur-ray?" Haha, var det en pik till blu-ray eller? Rolig felskrivning

Skrivet av sleeptalker:
Skrivet av anon_165499:

FZ redaktionen verkar väldigt intresserad av vr-porr. Ni har tagit upp detta ett antal gånger nu. Börjar bli tjatigt.

Haha. Lägg ner ditt gnäll. Då kan man säga så om vad som helst.

Ni på FZ verkar väldigt intresserade av FPS-spel. Ni har tagit upp det flera gånger nu. Det börjar bli tjatigt.

Nu är detta en nyhetssida om spel. Så att jämföra porr med FPS-spel känns ganska dumt... Visst kan det vara kul att höra att porrbranchen är med på ett hörn, men denna nyhet känns inte allt för relevant. Speciellt eftersom vi hört det så många gånger förut.

Denna nyheten är definitivt relevant eftersom vi snackar dock om en kommande revolution (tja, i mina ögon) inom datorspelen. VR.

Och att Oculus yttrar sig om en sådan sak är endå rätt intressant med tanke på (som tidigare påpekat) att porrindustrin faktiskt (även om det tar emot att säga) gynnar vår teknologi.

Man behöver inte vara för eller emot porr för att se vart detta leder.

Sen är det skillnad på att rapportera eller börja visa porr


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Kane:

Det hade i så fall varit det dummaste beslut man tagit i business sen... Sen... Sen... Nånsin.

Sexs säljer. Sex driver utvecklingen. Sex har pengar. Sex har investeringar.

This guy knows what's it all about!

Medlem

Ja tack.. Strippklubb i VR

Skrivet av eCore:

Ja tack.. Strippklubb i VR

neej.. japanska brudar med sjömansjackor, som spelar blyga

eld
Medlem

sex och lite förvridna artikel-titlar säljer ads!

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Undra vad porr bruden heter... nån som vet?

Ett namn jag hörde, obekräftat:

Amarna Miller från Spanien

Spoiler-tagen för spänningens skull, och ifall jag hörde fel. B)

Medlem

Hololens kommer att bli bättre för detta, man kommer bli åksjuk om man inte ser sin egen.... hand.

dmn
Medlem

Som att de nånsin skulle kunna stoppa VR-porr, även om de ville...

eld
Medlem

Och det här är varför det är viktigt att artikeln inte missvrids för att vara mer lockande:

Skrivet av dmn:

Som att de nånsin skulle kunna stoppa VR-porr, även om de ville...

Medlem

Undrar varför det ens kommer upp som ett ämne, "att stoppa porr eller inte"

Tänk om vi skulle frågat samma sak gällande bildskärmar. >.>

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Undra vad porr bruden heter... nån som vet?

Amarna Miller.


signatur

I drank what?

Medlem

Veckans bästa nyhet! Jippie!!


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Medlem
Skrivet av humancentipede:
Skrivet av eCore:

Ja tack.. Strippklubb i VR

neej.. japanska brudar med sjömansjackor, som spelar blyga

Haha hell yes!

Medlem
Skrivet av Ender:

Varför skulle man inte "tillåta" det? Nog för att det ofta är en relativt smutsig bransch, men det måste inte vara det, och sex är varken onaturligt eller olagligt (sist jag kollade).

Att köpa vanligt godis är ungefär lika smutsigt som att kolla på porr. Tänk på all djur och natur som drabbas. Godis innerhåller trots allt palmolja.

Nej det var ingen attack. Jag bara utnyttjade ditt inlägg för att dra en orelevant poäng


signatur

Everybody needs help.

12
Skriv svar