Gen
Medlem
Quake 4 - najs!

Efter att ha spelat WoW ett längre tag så blev jag sugen på lite FPS. Quake 4 har man ju kunnat köpa ett tag nu för under hundralappen så jag slog till i fredags.

Jag måste säga att jag blev positivt överasskad. Spelet ser, trots sin ålder, mycket bra ut om man kör i Ultra Quality och känns väldigt optimerat.

Det är inte jättelätt men samtidigt inte såpass svårt att man fastnar.

Ljudet är riktigt bra och jag tycker miljöerna varierar. Sen känns storylinen tillräckligt bra för att vara underhållande.

Lite skumt bara att killen man spelar kan bära alla 10 vapen man till slut får ^_^

Allt som allt lätt värt de 99 kronorna jag lade ut. Jag vet inte hur långt jag kommit i spelet riktigt, men jag hoppas sannerligen det håller ett tag till.

Inaktiv

Gjorde samma sak nyligen. Det är förvånande snyggt ibland.
Jag gillar speciellt modellerna (både stogg och marines) och alla skärmar/konsoller/prylar överallt.
Kul med Peter Stormares röst för tysken också

Medlem

Har gjort precis samma sak ^^ dock så funkade det inte att köra online för mig, har vista så jag misstänker att det beror på det. Jag tyckte grafiken var lite för "plastig", gillade Q1/2/3 stuket bättre.

Mer skumt i wow där man kan bära runt på x antal rustningar, vapen, pots och craftinggrejjor. 6 ryggsäckar wtf? x)


signatur

Tempus fugit.

Medlem

Vad tusan har wow med q4 att göra egentligen?

Medlem

Gen spelar wow och tycker det är konstigt att man kan bära 10 vapen samtidigt i Q4, det var det jag syftade på...

Åter till Q4, jag tyckte det var lite småkul med bossarna där man fick göra lite olika saker för att ha ihjäl dem inte bara mosa på.


signatur

Tempus fugit.

Medlem

vilka bossar "mosar man inte bara på" på? Så vitt jag minns så är det fortfarande i fokus. Men ibland så måste man vänta lite innan man får mosa på då de rechargar. Undantaget är väl stora tjockisen.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

Nocturne
Högerklicka på quake4.exe och gå in på egenskaper i menyn, där hittar du en flik som heter kompabilitet. Klicka i rutan för: Kör detta program i kompatibilitetsläget för:

Sedan kan du välja Windows XP i rutan under. Spelet flyter på hur bra som helst. Sedan lär du uppdatera till den senaste versionen av spelet en hel del banor samt q4max.

Om du inte har tillgång till Mirc så är det läge att fixa det nu. Hoppa in på #quake4all (quakenet) kanalen så får du den hjälp du behöver, för att få igång ditt online spelande

1
Skriv svar