Warsow movement - Quake movement

Inaktiv
Warsow movement - Quake movement

Vilka Warsow moves förutom strafe jump kan man göra i Quake 3 och 4? Kan man t.ex. göra Bunny Hopp där man enbart håller in left strafe (om man ska åt vänster) och samtidigt rör musen åt vänster?

Finns det något sätt att behålla farten man får ifrån strafe jumps i kurvor?


signatur
Medlem

man förlorar inte farten lika fort med strafejumps som man gör med bunnyjumps, det är dessutom lättare att acca, nu snackar jag bara q3.. vet inte hur det står till i q4 men har sett några sick movies på folk som verkar huka sig runt hela fucking hörnor.

Just, kör du promode i q3 får du samma movements som i warsow.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

Med bunny jumps menar du +forward och jump eller +strafe och jump? (inte att förväxla med strafejump som är +forward och +strafe och jump)


signatur
Medlem

Jesus, det kan väl inte vara så svårt att lära sig att hoppa.
Håll vänster + sikta vänster. Håll höger + sikta höger.
Vänster höger vänster höger. VIPS! Du har en hög hastighet.

Medlem

just när det gäller warsows movements så finns det dessutom ganska fina guider på hemsidan.. 4-5st tror jag det är. Där går snubben grundligt genom vad som skillnanden mellan strafejump och bunnyjump är för nått. Detaljerna skiljer sig i olika q spel men principen är densamma.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

Har ni svårt att förstå? Det är jag som talar om för er vad skillnaden mellan strafejump och bunny jump är. Jag frågar samtidigt om man kan bunny hoppa i quake på samma sätt som i Warsow? Är det läsförståelsen det är fel på eller något annat som har med IQ att göra?


signatur
Medlem

ojoj dawg, det var bara ett litet missförstånd behöver inte vara ett asshole. Jag förklarade dock så gott jag visste hur det låg till i q3/q4 men kan väl skriva i klartext. Du kan inte bunnyhoppa i q3/q4 men det märker du väl ganska fort själv.. om du prövar? Det jag svarade på var den vettiga frågan.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

Ok sorry kanske överreagerade lite.

Har inte något quake spel för närvarande så jag kan inte prova. Om jag har förstått det rätt så kan man bara få upp fart och bibehålla fart på raksträckor. Man kan inte som i Warsow bibehålla farten och till och med accelrera i kurvor?

Gäller detta även i CPMA?


signatur
Medlem

Ja, det kan du i CPMA.

Medlem

CPMA står just för challenge PROMODE arena, så där kan du bunnyhoppa.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Quakeworld: Accelerera genom att bunnyjumpa utan att hålla inne framåtknappen. Det är främst kurvorna som ger dig fart.

Quake 2: Accelerera genom att bunnyjumpa på raksträckor med framåtknappen och någon strafeknapp intryckt. Försöker du svänga i kurvor åker du rakt fram istället.

Quake 3: Se Quake 2:

Quake 3 - Challenge Promode Arena: Se Quake 3. Här har man dessutom lagt till air control, så man kan svänga i kurvor. Vad jag vet bibehåller man bara farten i kurvorna dock, man accelererar inte på samma sätt som i Quakeworld.

Quake 4: Se Quake 3. Här kan man dessutom svänga i kurvorna genom "couch sliding". Har begränsad erfarenhet av Quake 4, men det ska vara en bugg när man duckar samtidigt som man svänger, då ska man inte tappa fart iaf.


signatur
Inaktiv

Jump?

Jag smäller av.

1
Skriv svar