Pillars of Eternity - systemkrav

Pillars of Eternity - systemkrav

Har blivit sugen på att testa Pillars of Eternity men har dessvärre bara en Imac. Är osäker på ifall mitt grafikkort pallar. Någon som har koll på ifall Inter Iris Pro 1536 MB klarar av det?


signatur

Joelthor100 - PSN

Medlem
Skrivet av joel.thoreson.1:

Har blivit sugen på att testa Pillars of Eternity men har dessvärre bara en Imac. Är osäker på ifall mitt grafikkort pallar. Någon som har koll på ifall Inter Iris Pro 1536 MB klarar av det?

Jag kan tycka att Pillars of Eternity har löjligt låga minimumkrav, men jag har verkligen noll koll på hur Mac-grafikkort står sig mot andra kort. Vad för typ av spel kan du spela på den? Utifrån det kanske man kan dra några slutsatser.

Jag skulle rekommendera att du kollar på Can You Run It?, annars. Det är en sida som jag återvänder till gång på gång. Väldigt bra för att ge en fingervisning om hur bra ens system står sig mot ett visst spels systemkrav.

Jag vet inte om testet fungerar om du har en Mac, men förhoppningsvis gör det det.

Har inte spelat ett enda spel på den så tyvärr vet jag inte.

Har använt "Can you runt it?" själv en hel del när jag hade en PC men inte fått det att funera på Mac:en.


signatur

Joelthor100 - PSN

nj
Medlem

Borde fungera, möjligen så kan du behöva nöja dig med lite lägre upplösning och sänka/stänga av AA/AF.
Hittar lite kommentarer från folk som använder Mac:ar med Iris-grafikkort i den här tråden på Reddit som verkar klara spelet.
Främsta klagomålet verkar vara att äldre MacBooks blir varma så fläktarna varvar upp rejält.

1
Skriv svar