Medlem
Quake V?

Tja!
Jag har hört att de håller på med ett nytt Quake, antligen Quake 5 eller Quake Arena.
Quake 5 skulle man inte längre vara på planeten Stroggos utan på en annan planet, är det bara jag eller har ni andra också hört talas om det?


signatur

In Payback We Trust

Inaktiv

Quake zero heter det som är i görningen nu om jag har förstått rätt. Det ska bygga på idén att man startar det direkt från webläsaren (starta från webläsaren, inte spela i webläsaren) och kommer igång med spelandet snabbt och lätt. Tror det ska bli q3 igen mer eller mindre? Carmack drog lite info i sin Keynote på förra årets Quakecon: http://youtube.com/results?search_query=carmack+keynote&searc...
Kommer inte ihåg var i keynoten det är men den är intressant så se hela.

Medlem

Man har döpt om det till Quake Live för inte så längesen. Men tanken är som repet skrev, sen hur utförandet blir återstår att se.

Quake 5 är inte såvitt jag vet i utvecklingsstadiet på ett bra tag framöver.

Inaktiv

"live" :/ bu för användandet av dessa buzz words. Passar iofs ganska bra just här men jag kan inte låta bli att sura lite.

nj
Medlem

Ptja, i en intervju Carmack gjorde i höstas så sa han att Quake Live "bara" är ett testprojekt och utifrån det så var/är det med stor chans tänkt att fixas en Quake Arena-uppföljare baserad på den kommande Tech 5-motorn (som #Rage är det första spelet att använda dvs).

Skrivet av Carmack:

The goal is here to make - after Quake Zero - then we'll probably take all of the lessons we learn from that interaction and make an id Tech 5 Quake Arena sequel with all the bells and whistles. All of the modern stuff on there. That kind of boot strapping process will be the best path.

Källa

Inaktiv
1
Skriv svar